Την ανάγκη για επανασχεδιασμό των αυτοκινήτων και ειδικά των καθισμάτων τους, έτσι ώστε να προστατεύουν τους υπέρβαρους και παχύσαρκους επιβαίνοντες, επισημαίνουν οι επιστήμονες σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «British Medical Journal».
Οι αμερικανοί ερευνητές μελέτησαν τα διαθέσιμα στοιχεία από αυτοκινητικά ατυχήματα από 3.403 ζευγάρια οδηγών για τους οποίους υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία όσον αφορά το βάρος, την ηλικία, τη χρήση ζώνης και τον αερόσακο. Η ανάλυση των στοιχείων έδειξε ότι ο κίνδυνος θανάτου αυξανόταν όσο πιο παχύς ήταν ο οδηγός και κυμαινόταν από 21% για τους ήπια παχύσαρκους έως και 80% για τους νοσογόνα παχύσαρκους.
Επίσης, διαπίστωσαν ότι ο κίνδυνος ήταν μεγαλύτερος για τις γυναίκες με υπερβάλλον βάρος σε σύγκριση με τους άνδρες. Ανάλογα με τη βαρύτητα της παχυσαρκίας, ο κίνδυνος θανάτου κυμαινόταν από 36% έως 50%.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι, σύμφωνα με την έρευνά τους, κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης το κάτω μέρος του σώματος των υπέρβαρων οδηγών προωθείται προς τα εμπρός, προτού η ζώνη το συγκρατήσει, εξαιτίας του υπερβάλλοντος βάρους, που δεν επιτρέπει την καλή εφαρμογή της ζώνης. Ταυτόχρονα, το πάνω μέρος του σώματος συγκρατείται προς τα πίσω.
Πέραν της εφαρμογής της ζώνης, επισημαίνουν ότι οι υπέρβαροι και παχύσαρκοι είναι πιο πιθανό να έχουν προβλήματα υγείας που τους θέτουν σε μεγαλύτερο κίνδυνο κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης.
Αυτοκίνητα για παχουλούς;
Οι παχύσαρκοι κινδυνεύουν περισσότερο σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση αυτοκινήτων, γι' αυτό και επισημαίνεται η ανάγκη για επανασχεδιασμό των αυτοκινήτων και ειδικά των καθισμάτων τους, ώστε να προστατεύονται.