Χαρακτηρίστηκε το «ελληνικό Farmville», αλλά το gineagrotis.gr μόνο παιχνίδι δεν μπορεί να θεωρηθεί. Πρόκειται για μία προσπάθεια που γνωρίζει μεγάλη ανταπόκριση και με απλό τρόπο φέρνει στο τραπέζι μας φρέσκα βιολογικά προϊόντα. Πάνω από όλα, όμως, είναι ένα θετικό παράδειγμα για το πώς ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες αυτοί που θέλουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους -και όχι να περιμένουν τους άλλους- μπορούν να γεννήσουν καινοτόμες ιδέες και να τις κάνουν πράξη.


Με λίγα λόγια, τι είναι το gineagrotis.gr;

Είναι μία κοινωνική επιχείρηση που συνδέει έλληνες καταναλωτές και έλληνες παραγωγούς της περιφέρειας με ένα κλικ στον υπολογιστή, δίνοντας την ευκαιρία σε κάθε οικογένεια της πόλης να απολαύσει τα δικά της βιολογικά λαχανικά και φρούτα εύκολα και οικονομικά.

Η διαδικασία είναι απλή. Στην ιστοσελίδα www.gineagrotis.gr η κάθε οικογένεια επιλέγει έκταση «περιβολιού» και ποικιλία λαχανικών που θέλει να καλλιεργήσει. Έπειτα από 30-40 ημέρες ξεκινά σταδιακά η αποστολή της συγκομιδής, που διαρκεί ένα έτος (ετήσια υπηρεσία). Οι συνδρομές ξεκινούν από 15Ε την εβδομάδα, με ελάχιστο διάστημα τους 6 μήνες.


Πώς «γεννήθηκε» η ιδέα;

Με αφορμή τις στρεβλώσεις του κλάδου νωπών τροφίμων (και λαχανικών), οι οποίες παρουσιάζονταν στην έρευνα της McKinsey (για λογαριασμό του ΣΕΒ) αποφάσισα να δώσω δύναμη και να ενώσω τις δύο πλευρές: Κατανάλωση και Παραγωγή. Όραμά μου ήταν η κοινή, εύκολη και δίκαιη συναλλαγή μεταξύ των δύο πλευρών και βασικός πυλώνας είναι η ανατροπή της αγοράς. Εξού και το «Disrupt the Market» αποτελεί το μήνυμά μου, είναι η προσωπική μου φράση, που αφορά την προσέγγιση της οικονομικής πραγματικότητας την εποχή αυτή.


Ποια είναι η ομάδα του gineagrotis.gr;

Η ομάδα του gineagrotis.gr αποτελείται από γεωπόνους, αγρότες και άλλες ειδικότητες. Ορισμένοι έχουν σχέση με την αγροτική παραγωγή, άλλοι έχουν σπουδάσει οικονομικά ή marketing. Είναι άνθρωποι που πιστεύουν στην ιδέα μιας δικαιότερης συναλλαγής και κοινό γνώρισμά τους είναι η υπεύθυνη στάση στην κατανάλωση με γνώμονα την ποιότητα και την οικονομία.


Το site έχει κέρδη;

Το εγχείρημα λειτουργεί ως πραγματική κοινωνική επιχείρηση και αυτό σημαίνει ότι σκοπό έχει να προωθήσει τους έλληνες παραγωγούς, να τους φέρει σε επαφή με καταναλωτές και να εγγυηθεί τη δίκαιη συναλλαγή μεταξύ των δύο μερών, δηλαδή κάτι σαν fare trade. Μάλιστα, όσοι εργαζόμαστε στην ομάδα τού «Γίνε Αγρότης» διατηρούμε την κανονική δουλειά μας, για να μπορέσουμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μιας κοινωνικής επιχείρησης.


Ποιο είναι το προφίλ των αγροτών που συνεργάζονται μαζί σας;

Είναι κυρίως μικροί παραγωγοί, στην πλειονότητά τους νέοι.


Περισσεύουν προϊόντα; Και αν ναι, τι γίνεται με αυτά;

Σε περίπτωση που κάποιος καταναλωτής απουσιάζει και δεν είναι σε θέση να παραλάβει την παραγωγή του, τότε τα λαχανικά δωρίζονται σε κοινωνικές ομάδες που έχουν άμεση ανάγκη, με τη βοήθεια φορέων όπως το Κ.Υ.Α.Δ.Α. και η Κιβωτός του Κόσμου.


Πώς ελέγχεται η διαδικασία;

Καθημερινά η ομάδα μας πραγματοποιεί συντονισμό και επιτόπιο έλεγχο στους παραγωγούς, ενώ τα κτήματα βρίσκονται υπό έλεγχο για να λάβουν πιστοποιητικά βιολογικής καλλιέργειας από επίσημους φορείς (BIOHELLAS, ΔΗΩ).

Επιπλέον, για να εξασφαλιστεί τόσο ο καταναλωτής όσο και ο παραγωγός, ο πρώτος πρέπει να προπληρώσει την ετήσια συνδρομή του ή να την καταβάλλει σε μηνιαίες δόσεις μέσω πιστωτικής κάρτας και ο δεύτερος δεσμεύεται εγγράφως να παραγάγει τις προβλεπόμενες ποσότητες.


Μπορεί ο καταναλωτής να έχει πρόσβαση στην καλλιέργειά του;

Όλοι οι συνεργαζόμενοι γεωργοί διατηρούν επισκέψιμα αγροκτήματα, δηλαδή ο καταναλωτής μπορεί να τα επισκεφτεί και να τους γνωρίσει. Αυτό είναι και η προϋπόθεση ώστε να ενταχθούν στην ομάδα μας. Επίσης, όλοι οι συνεργάτες μας χαρακτηρίζονται από ηθική στην καλλιέργεια και τη συνεργασία με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Επιπλέον, ο καταναλωτής μπορεί να ενημερώνεται μέσω mail και φωτογραφιών για την εξέλιξη της καλλιέργειάς του.


Ποιο το όφελος για τους καταναλωτές;

Απολαμβάνουν τιμές έως -50%, αποκτούν άμεση σχέση με την παραγωγή, υποστηρίζουν μικρούς παραγωγούς και ταυτόχρονα επιτελούν σημαντικό κοινωνικό έργο μέσα από τις δράσεις που αναπτύσσουμε στο «Γίνε Αγρότης».


Ποιο το όφελος για τους παραγωγούς;

Μεγαλύτερες και σταθερότερες τιμές πώλησης των προϊόντων, που τους εξασφαλίζουν μεγαλύτερο και σταθερότερο εισόδημα, ευκολία και προγραμματισμό στις καλλιέργειες.