Είμαι 15 προς 16 χρονών, έχω ύψος 1,61 και βάρος 63 κιλά. Εδώ και ένα χρόνο ήμουν 1,60 και 60 κιλά όμως ξαφνικά μόλις πήρα ένα πόντο σε ύψος μετά από λίγο πήρα όλος τυχαίως και 3 κιλά τα οποία δε φεύγουν με τίποτα! Λόγω του σχολείου και της οικονομικής μου κατάστασης δε μπορώ να γραφτώ γυμναστήριο ούτε σε οποιοδήποτε άλλο οργανισμό όπως κολύμπι κλπ! Είμαι πραγματικά απελπισμένη με το σώμα μου γιατί δε νιώθω καλά με αυτό. Θέλω να χάσω κιλά (τουλάχιστον 3) από την κοιλιά και τα μπούτια. Tι διατροφή και τι άσκηση να ακολουθήσω και για πόσο διάστημα; Να αρχίσω ασκήσεις αερόμπικ στο σπίτι ή καθημερινό 30λεπτο περπάτημα; Πείτε μου τη γνώμη σας. Με εκτίμηση, Στέφη
Αγαπητή Στέφη, μην στενοχωριέσαι και μην αγχώνεσαι διότι το πρόβλημά σου είναι μικρό και μπορεί να αντιμετωπιστεί χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψεις χρήματα. Σίγουρα έχεις κάποια παραπανίσια κιλά, όχι όμως πολλά, που δείχνουν την κοιλιά και τους μηρούς έτσι όπως δε σου αρέσουν. Αρχικά πρέπει να ξεκινήσεις να τρως σωστά που σημαίνει ότι αφαιρείς από τη διατροφή σου τα κορεσμένα λιπαρά (γλυκά, τυριά, αλλαντικά, τηγανητά, αναψυκτικά και ό,τι περιέχει ζάχαρη). Όχι όμως και τα καλά λιπαρά (ελαιόλαδο, ψάρια με Ω3 και Ω6 λιπαρά, ξηρούς καρπούς). Μπορείς να τρως φρούτα, λαχανικά, γαλακτομικά χαμηλών λιπαρών, όσπρια, λαδερά, άσπρο κρέας, ψάρι και άπαχο κόκκινο κρέας και να προτιμάς ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης. Σημαντικοί διατροφικοί κανόνες είναι η τήρηση τακτικών γευμάτων (ανά τρεις περίπου ώρες) και η μικρή ποσότητα τροφής σε κάθε γεύμα. Πέραν αυτού όμως η άσκηση επιβάλλεται ώστε να πετύχεις το στόχο σου. Στη δική σου περίπτωση θα συνιστούσα, σε πρώτο στάδιο, συνεχόμενο τρέξιμο για 20-30’, τέσσερις φορές την εβδομάδα το οποίο θα εξελιχθεί στην πορεία του χρόνου σε 40λεπτο και εν συνεχεία σε διαλειμματικό (εναλλαγή αργού με γρήγορο). Στο τέλος προσπάθησε να κάνεις απλές ασκήσεις κοιλιακών και ραχιαίων καθώς και ενδυνάμωση στις βασικές μυϊκές ομάδες των άνω και κάτω άκρων. Ειδικός να σε συμβουλέψει σχετικά, είναι ο γυμναστής σου στο σχολείο. Η επιτυχία είναι σίγουρη, αρκεί να ακούς το σώμα σου και να μην το ζορίζεις όταν δεν πρέπει.

Δείτε επίσης: