Τα ξενύχτια επιδρούν αρνητικά στον εγκέφαλο των παιδιών, σύμφωνα με βρετανική έρευνα.


Τα ευρήματα σχετικά με τις συνήθειες του ύπνου και τη λειτουργία του εγκεφάλου προέρχονται από μια βρετανική έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 11.000 παιδιά ηλικίας 7 ετών.


Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά που δεν πήγαιναν στο κρεβάτι τους συγκεκριμένη ώρα ή κοιμόντουσαν μετά τις 9 το βράδυ παρουσίαζαν χαμηλότερο σκορ σε τεστ που είχαν σχέση με την ανάγνωση και τα μαθηματικά.


Η έλλειψη ύπνου μπορεί να διακόψει τους βιολογικούς ρυθμούς του οργανισμού και να βλάψει την λειτουργία με την οποία ο εγκέφαλος μαθαίνει νέες πληροφορίες, εξηγούν οι συγγραφείς της έρευνας.


Οι επιστήμονες συγκέντρωσαν στοιχεία από παιδιά ηλικίας τριών, πέντε και εφτά ετών προκειμένου να ελέγξουν τις ικανότητες μάθησής τους και το κατά πόσον αυτές επηρεάζονται από τις συνήθειες ύπνου.


Οι ασταθείς ώρες ύπνου ήταν πιο συχνές στην ηλικία των τριών ετών, όπου 1 στα 5 παιδιά πήγαινε για ύπνο διαφορετική ώρα κάθε μέρα.


Στην ηλικία των εφτά, περισσότερα από τα μισά παιδιά είχαν τακτικό ωράριο όσον αφορά τον ύπνο τους, το οποίο κυμαινόταν μεταξύ 7.30 μ.μ. και 8.30 μ.μ.


Γενικά, τα παιδιά που δεν είχαν καθορισμένο ωράριο ύπνου παρουσίαζαν χειρότερη απόδοση σε τεστ που είχαν σχέση με την ανάγνωση και τα μαθηματικά, συγκριτικά με τους υπόλοιπους συνομηλίκους τους.


Οι επιπτώσεις ήταν πιο έντονες στα μικρά παιδιά και μάλιστα στα κορίτσια και είχαν σωρευτική δράση.


Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια Amanda Sucker από το London College University, εξήγησαν ότι είναι πιθανό οι άστατες ώρες ύπνου των παιδιών να οφείλονται στη χαοτική λειτουργία ορισμένων οικογενειών και επομένως αυτή –και όχι ο διακοπτόμενος ύπνος- να αποτελεί την αιτία των χαμηλών επιδόσεων των παιδιών.


Οι ερευνητές αν και έλαβαν υπόψη τον παράγοντα αυτό, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο συσχετισμός μεταξύ άστατου ωραρίου ύπνου και χαμηλών επιδόσεων στα μαθήματα, δεν παύει να υφίσταται.


Τα ευρήματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο έντυπο «Journal of Epidemiology and Community Health».


Η καθηγήτρια Sucker τόνισε ότι «αυτό το οποίο πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι η ρουτίνα φαίνεται να είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά. Το να καθιερώσουμε μια ρουτίνα στα μικρά παιδιά είναι ίσως το καλύτερο, αλλά ποτέ δεν είναι αργά».