Οι επιστήμονες θεωρούν ότι η ανακάλυψη αυτή θα τους βοηθήσει να κατανοήσουν διάφορες αναπτυξιακές διαταραχές που εμφανίζουν τα βρέφη, όπως ο αυτισμός και υπογραμμίζουν ότι η περαιτέρω έρευνα σε αυτόν τον τομέα μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη. «Η αναγνώριση αυτών των μηχανισμών ρίχνει φως στον τρόπο που μαθαίνουμε το σώμα μας κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης. Ενδεχομένως τα ευρήματά μας να σχετίζονται και με την έρευνα για τις πρώιμες ενδείξεις των αναπτυξιακών διαταραχών στα βρέφη, όπως ο αυτισμός, όπου είναι ανύπαρκτη η αντίληψης της διαφορετικότητας», δηλώνει η Maria Laura Filippetti, υποψήφια διδάκτωρ στο Κολέγιο Birkbeck του Λονδίνου.Για τις ανάγκες της μελέτης, οι επιστήμονες έδειξαν σε 20 υγιή βρέφη λίγων ημερών (από 12 ωρών έως 4 ημερών) ένα βίντεο, στο οποίο εικονιζόταν το πρόσωπο ενός άλλου μωρού, που κάποιος χάιδευε με ένα μαλακό πινέλο. Στη συνέχεια, οι ερευνητές έκαναν ακριβώς το ίδιο στα μωρά που είχαν παρακολουθήσει το βίντεο. Διαπιστώθηκε, λοιπόν, ότι τα νεογέννητα έδειχναν μεγαλύτερη αφοσίωση στην οθόνη όταν οι επιστήμονες χάιδευαν τα πρόσωπά τους. Αντίθετα, τη δεύτερη φορά που παρακολούθησαν το ίδιο βίντεο, αλλά με τα πρόσωπα των εικονιζόμενων μωρών ανάποδα, έδειχναν λιγότερο ενδιαφέρον, καθώς δεν μπορούσαν να τα συσχετίσουν με τον εαυτό τους. Τα ευρήματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό «Current Biology».