Νέα έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από ψυχολόγους του Πανεπιστημίου της Αϊόβα με επικεφαλής την δρ Larissa Samuelson, έδειξε ότι η τάση των παιδιών να εξερευνούν, τα βοηθά να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, γεγονός που σχετίζεται άμεσα με τη γνωστική τους ανάπτυξη.Στο πλαίσιο της έρευνας, οι επιστήμονες εξέτασαν τη συμπεριφορά 72 νηπίων ηλικίας 16 μηνών. Οι ψυχολόγοι, αφού χώρισαν τα παιδιά σε δύο ομάδες -η μια ομάδα καθόταν σε ψηλή καρέκλα και η άλλη σε ένα τραπέζι, έδωσαν σε κάθε παιδί 14 μη στερεές τροφές (π.χ. μαρμελάδα, χυμό, σούπα, κρέμα καραμελέ, σοκολάτα σε υγρή μορφή, κ.λπ). Σε κάθε τροφή οι επιστήμονες έδωσαν ένα μικρό και εύκολο όνομα. Ένα λεπτό αργότερα έδωσαν στα νήπια τις ίδιες τροφές, αλλά σε διαφορετικό δοχείο και τους ζήτησαν να τις αναγνωρίσουν.Οι ψυχολόγοι διαπίστωσαν ότι τα νήπια που έκαναν άτσαλες κινήσεις (άρπαζαν τις τροφές, τις έβαζαν στο στόμα να τις δοκιμάσουν, τις πετούσαν στο έδαφος) αναγνώρισαν σωστά τις περισσότερες τροφές και μάλιστα πιο εύκολα και πιο γρήγορα, σε σχέση με τα νήπια που έκαναν πιο επιφυλακτικές και προσεκτικές κινήσεις. Πιο συγκεκριμένα, για τα ακατάστατα παιδιά οι πιθανότητες να ονοματίσουν σωστά τις τροφές ήταν αυξημένες κατά 70%, ενώ για τα λιγότερο ακατάστατα παιδιά το ποσοστό με δυσκολία έφτανε το 50%. Η δρ Larissa Samuelson δήλωσε: «Μπορεί ένα παιδί να κάθεται σε μια ψηλή καρέκλα, να παίζει με τα παιχνίδια του, μερικά από αυτά να τα ρίχνει στο έδαφος, αλλά από αυτές τις άτσαλες κινήσεις μαθαίνει και παίρνει πληροφορίες που μπορεί να χρησιμοποιήσει αργότερα».