Όλες (ή οι περισσότερες από εμάς) έχουμε υπομείνει τον πόνο της αποτρίχωσης σε κάποιο salon. H τριχοφυία στο εφηβαίο δεν είναι ακριβώς αυτό που θα λέγαμε συνηθισμένο θέμα συζήτησης. Πόσο μάλλον δημόσιας συζήτησης. Όμως τον τελευταίο καιρό γίνεται όλο και πιο συχνά θέμα στα μίντια. Από την Telegraph μέχρι την Huffington Post. . “The bush is back” έγραφε η πρώτη σηματοδοτώντας το τέλος του grooming του εφηβαίου και την επιστροφή του στην au naturel του κατάσταση.
Στην συζήτηση ήρθαν να μπουν φεμινίστριες όπως η Caitlin Moran που έγραψε το How To Be A Woman αλλά και μία έρευνα -δημοσκόπηση στην Βρετανία για το πόση τριχοφυία προτιμούμε στο εφηβαίο μας σε αριθμούς. Σύμφωνα με αυτήν το 45% των βρετανίδων παραδέχεται ότι δεν θέλει άλλο πια να αποτριχώνεται ενώ ταυτόχρονα το 62% είπε ότι και οι σύντροφοί τους το προτιμούν φυσικό.
Χρειάστηκε βέβαια να το ομολογήσει η Γκουίνεθ στο σόου της Εlen Degeneris πως και εκείνη προτιμά το δικό της φυσικό για να μας κάνει να αισθανθούμε πιο άνετα και να απενοχοποιήσουμε την τριχοφυία εκεί κάτω. Πιο σημαντικό όμως είναι ότι κάπως έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να θυμηθούμε τους (ίσως αφύσικους;) λόγους που μας οδήγησαν στην λατρεία του brazilian.
Πρώτον ήταν το 70’s porn, μας λέει η Meredith Dault, συγγραφέας του βιβλίου The Last Triangle αλλά και η εύκολη πρόσβαση που απέκτησε σε αυτό ο καθένας μας μέσω του pc του. “Μιλάμε για μια ολόκληρη γενιά εφήβων αγοριών που έχει μεγαλώσει παρακολουθώντας πορνοσταρ με αποτριχωμένα εφηβαία -η πορνό βιομηχανία απαιτούσε την «απόλυτη γύμνια» χάρη καλύτερων και πιο ευκρινών πλάνων- αλλά και μια γενιά έφηβων κοριτσιών που μεγάλωσε με την κουλτούρα των beauty salon και της αποτρίχωσης. .
Παρ’ ‘όλα αυτά το τελευταίο διάστημα το βραζιλιάνικο πέφτει σε δημοτικότητα σύμφωνα με όλες τις μετρήσεις. Χαρακτηριστικό (και ξεκαρδιστικό) είναι το εύγλωττο σχόλιο της δημοσιογράφου της Telegraph.«Ακόμη και η αισθητικός μου το παρατήρησε» γράφει. «Το συζητήσαμε και στην αρχή το αποδώσαμε στις χαμηλές θερμοκρασίες. Σαν να ήταν και αυτό κάποιου είδους αξεσουάρ. Ένα καινούργιο κασκόλ ή ένα ζευγάρι μπότες Ugg. Η εξήγηση αυτή είναι φυσικά λίγο γελοία. Ξέρω ότι ο David Cameron σύστησε σαν αντίδοτο στην ακριβή τιμή του αερίου μια επιπλέον ζακέτα αλλά δεν θυμάμαι να προέτρεψε κανέναν να συμπεριλάβει και αυτό το κομμάτι τριχοφυίας σαν επιπλέον βοήθεια στο κρύο. Άλλωστε οι χαμηλές θερμοκρασίες του Newcastle δεν το εμπόδισαν να ανακηρυχθεί σε βρετανική πρωτεύουσα του Αll Βare με 35% των γυναικών να επισκέπτονται με μανία την αισθητικό τους για αποτρίχωση στα χαμηλά».
Όσο και αν όλοι μπορεί να απολαμβάνουν που και που την πολυτέλεια μιας αποτρίχωσης αλά βραζιλιάνικα, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τον χρόνο, τα χρήματα, τον πόνο που απαιτεί. Σε αυτά ας μην ξεχάσουμε να προσθέσουμε τα μπερδεμένα σήματα που στέλνει στις μικρές μας κόρες όταν μπορεί να τύχει να μπουν στο μπάνιο την ώρα του ντους. Πάντως σύμφωνα με την έρευνα οι άνδρες , τουλάχιστον το 60% τους, προτιμά ένα πιο ενήλικο και τριχωτό εφηβαίο.
The Βush is back λοιπόν και η σόου μπιζ το επιβεβαιώνει. Η Gwyneth Paltrow με την περιβόητη αποκάλυψη της για την ατυχή και αμήχανη στιγμή που είχε με τον δικό της θάμνο στα παρασκήνια ενός σόου όταν χρειάστηκε να δοκιμάσει αποκαλυπτική τουαλέτα, με τους υπεύθυνους του grooming να τρέχουν για να βρουν ξυραφάκι. H Lady Gaga πόζαρε με εμφανή τριχοφυία και μουστάκι στο εξώφυλλο του περιοδικού Candy. H Gaby Hoffmann στις γυμνές σκηνές του Crystal Fairy and the Magical Cactus and 2012. Δύο fan την σταμάτησαν στο πρόσφατο Sundance Festival όπου προβλήθηκε η ταινία και την ρώτησαν που βρήκε το περουκίνι για το εφηβαίο της. Αφού εκείνη τις κοίταξε με το κατάλληλο βλέμμα τους απάντησε «Δικά μου είναι. Είμαι άνθρωπος , έχω τρίχες». Στην λίστα με τις σταρ που το προτιμούν πιο full συγκαταλέγεται η Kate Moss στην γυμνή φωτογράφηση της για το Playboy.
Ταυτόχρονα η λονδρέζικη διαφημιστική εταιρεία Mother θέλοντας να καλέσει σε μια φεμινιστική δράση παρότρυνε γυναίκες να φωτογραφίσουν τους «θάμνους» τους -lady garden όπως το αποκάλεσε συγκεκριμένα) ενώ στο facebook συντάχθηκε ένα παρόμοιο γκρουπ που καλούσε το κοινό να μεταδώσει το αντιαποτριχωτικό μήνυμα στα πλαίσια μια καμπάνιας υγείας.