Τα παιδιά που σε μικρή ηλικία έχουν ικανότητες ανάγνωσης άνω του μέσου όρου ίσως έχουν υψηλότερη νοημοσύνη καθώς μεγαλώνουν, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Child Development.

Η έρευνα συμπεριέλαβε 1.890 δίδυμους ηλικίας 7, 9, 10, 12 και 16 ετών στους οποίους δόθηκαν τεστ ανάγνωσης και τεστ νοημοσύνης.

Οι διαφορές στις ικανότητες ανάγνωσης των διδύμων – οι οποίοι μοιράζονται κοινά γονίδια, αλλά και κοινό περιβάλλον – συνδέθηκαν με διαφορές στην νοημοσύνη τους με την πάροδο της ηλικίας συμπεριλαμβανομένων των τομέων του λεξιλογίου και της λογικής. Οι διαφορές στις ικανότητες ανάγνωσης συνδέθηκαν με την νοητική ανάπτυξη των παιδιών ήδη από την ηλικία των επτά ετών.

Τα ευρήματα των ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου ίσως εξηγούν και γιατί παιδιά από την ίδια οικογένεια – δηλαδή παιδιά που μοιράζονται το ίδιο περιβάλλον και κοινά γονίδια  –  ίσως έχουν διαφορές στα επίπεδα της νοημοσύνης τους.