Είμαι 18 ετών 53 κιλά, 1,75 ύψος και ασχολούμαι με το τρέξιμο. Είναι αναγκαίο να βάλω κιλά διότι νιώθω αρκετά αδύναμος, αλλά επιθυμώ να βάλω σωστά κιλά! Θα ήθελα την συμβουλή σας, Σωτήρης

Σωτήρη, έχεις όντως πολύ χαμηλό σωματικό βάρος και οφείλεις να το αυξήσεις. Όπως έχουμε αναφέρει ξανά, για την αύξηση βάρους χρειάζεται η διατροφή σου να περιλαμβάνει τροφές που έχουν μικρό όγκο (ώστε να μη χορταίνεις εύκολα) και πολλές θερμίδες. Τέτοιες, για παράδειγμα, είναι οι τροφές που περιέχουν μεγάλη ποσότητα λίπους. Αν και σε μια υγιεινή διατροφή προσέχουμε πολύ το λίπος των τροφών, στη συγκεκριμένη περίπτωση γίνεται μία εξαίρεση γιατί το πολύ χαμηλό βάρος είναι από μόνο του επικίνδυνο για την υγεία. Για τη σωστή αύξηση βάρους σε πρώτη φάση το μέγεθος των μερίδων θα πρέπει να αυξηθεί στα μεσημεριανά και τα βραδινά γεύματα, ενώ θα πρέπει να καταναλώνονται και τουλάχιστον 3-4 ενδιάμεσα σνακ. Στα κυρίως γεύματα θα πρέπει να προστεθούν και προϊόντα υψηλής ενεργειακής αξίας συμπληρωματικά του φαγητού, όπως τα τυριά και το ψωμί, ενώ στα ενδιάμεσα γεύματα καλές επιλογές αποτελούν οι ξηροί καρποί, τα αλμυρά κράκερς και κριτσίνια και τα τοστ συνοδευόμενα από γάλα ή χυμούς φρούτων. Το γάλα και οι χυμοί φρούτων θα μπορούσαν επίσης να υποκαταστήσουν μερικώς το νερό.