Σύμφωνα με τους επιστήμονες, υπάρχουν περίπου 200 διαφορετικοί ιοί που μπορεί να ευθύνονται για ένα κρυολόγημα. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το ξεπεράσουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα και να μην μείνουμε καθηλωμένοι στο κρεβάτι;

Όπως επισημαίνει ο γιατρός κ. Νικόλαος Στούμπος, μια σωστή και ελαφριά διατροφή θα κάνει πολύ πιο ήπια τα συμπτώματά μας, άρα αποτελεί ένα καλό πρώτο βήμα. Ο ίδιος απαριθμεί μια σειρά από κινήσεις που θα μας ανακουφίσουν από τη δυσάρεστη και ενοχλητική κατάσταση του κρυολογήματος:

1. Αποφύγετε τα βαριά γεύματα, προτιμήστε ελαφριά τροφή, κυρίως χυλώδη φρούτα και ποικιλία σαλατικών. Μην επιβαρύνετε το πεπτικό σας σύστημα και τον οργανισμό σας, χωνεύοντας βαριά γεύματα ενώ αναρρώνετε. Αν έχετε όρεξη, καταναλώστε ποικιλία φρούτων και λαχανικών. Οι βιταμίνες των φρούτων και των λαχανικών (C, D, B) θα βοηθήσουν τον οργανισμό σας να ανακάμψει.

2. Καταναλώνετε πολλά υγρά (χυμούς και νερό). «Πίνετε λίγο λίγο νερό όλη την ημέρα, αντί να πίνετε μεγάλες ποσότητες μαζεμένες. Να θυμάστε ότι το σώμα σας αποτελείται σε ποσοστό 60-70% από νερό. Μέσω του νερού μεταφέρονται θρεπτικές ουσίες σε όλο το σώμα και αποβάλλονται οι τοξίνες. Για την καλή λειτουργία του οργανισμού, επομένως, το σώμα πρέπει να είναι καλά ενυδατωμένο», σημειώνει ο κ. Στούμπος. Αποφύγετε το αλκοόλ, τον καφέ και το πολύ αλάτι, που αφυδατώνουν τον οργανισμό.

3. Αποφύγετε τις ζεστές σούπες – δεν βοηθούν όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα. «Αποφεύγετε τα ζωικά προελεύσεως γεύματα και φροντίστε να μην είναι πολύ ζεστά. Ειδικά αν έχετε πυρετό, προτιμήστε τα τρόφιμα που καταναλώνετε να είναι χλιαρά προς το κρύο, διότι το σώμα σας προσπαθεί, λόγω του πυρετού να αποβάλλει θερμότητα, οπότε είναι σημαντικό να μην προσθέτετε άλλη», τονίζει ο κ. Στούμπος.

4. Σε περίπτωση πυρετού συνιστάται η αποφυγή της υπερκόπωσης, η παραμονή στο σπίτι και η αποφυγή του ενεργητικού και παθητικού καπνίσματος. Ο πυρετός είναι μηχανισμός άμυνας. Για όσο μπορείτε να τον αντέξετε, μην παίρνετε αντιπυρετικά, εκτός αν ανήκετε σε ομάδες υψηλού κινδύνου (αν πάσχετε από χρόνια νοσήματα, είστε ηλικιωμένοι, «φανατικοί» καπνιστές, παιδιά κ.λπ.).

5. Μην παίρνετε αντιβιοτικά. Το κρυολόγημα και η γρίπη είναι λοιμώξεις οφειλόμενες σε ιούς, απέναντι στους οποίους είναι ανίσχυρα τα αντιβιοτικά. Όταν ο γιατρός συστήνει αντιβίωση το κάνει επειδή υποψιάζεται, από τη φύση και τη διάρκεια των συμπτωμάτων, ότι έχουν εμφανιστεί στο προσκήνιο και βακτήρια, τα οποία δεν μπορούν να φύγουν από μόνα τους.

6. Λαμβάνετε τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής. Τα συμπληρώματα διατροφής ενισχύουν και συμπληρώνουν τη διατροφή, άρα βοηθούν τον οργανισμό να ξεπεράσει τη γρίπη. Ωστόσο, ο ρόλος των συμπληρωμάτων διατροφής είναι πρωτίστως προληπτικός. Όπως επισημαίνει ο κ. Στούμπος, «τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πρόληψη αλλά και για να καλύψουν διατροφικές ελλείψεις, π.χ. ανεπάρκεια μικροθρεπτικών στοιχείων (βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων). Είναι επίσης χρήσιμα για τους χορτοφάγους, τις εγκύους, τους καπνιστές, τα άτομα που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, τους πάσχοντες από χρόνιο stress και τους πάσχοντες από χρόνια νοσήματα». Ο κ. Στούμπος εξηγεί ακόμη ότι η βιταμίνη C, η εχινάκια και ο ψευδάργυρος τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα, αλλά ακόμη κι αν τελικά αρρωστήσουμε, μειώνουν την ένταση των συμπτωμάτων και επισπεύδουν κατά μία με δύο ημέρες τον χρόνο ανάρρωσης, εφόσον ληφθούν αμέσως με την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων.

7. Κάνετε πλύσεις της μύτης και του φάρυγγά σας με αλατόνερο. Υπάρχουν ειδικά προϊόντα στα φαρμακεία, ενώ μπορείτε να φτιάξετε και μόνος σας αλατούχο διάλυμα, ανακατεύοντας 1/4 κουταλάκι του γλυκού αλάτι σε ένα φλιτζάνι ζεστό νερό.

8. Προσπαθήστε να είστε χαλαροί, υπομονετικοί και χαμογελαστοί.

Πότε πρέπει να απευθυνθείτε στον γιατρό;
Ο κύριος λόγος για να απευθυνθεί κανείς στον γιατρό, όταν πάσχει από ένα κρυολόγημα, είναι η πιθανότητα επιπλοκής. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Στούμπος συστήνει προσεκτική παρακολούθηση, ώστε να διαπιστωθεί εγκαίρως τυχόν επιδείνωση των συμπτωμάτων με:

• Γοργή αναπνοή
• Αναπνοή με ήχους σαν γρύλισμα
• Λαχάνιασμα (δύσπνοια)
• Κουραστική αναπνοή και έντονο αίσθημα κακουχίας
• Έντονο πόνο στην κοιλιά (πιο συνήθης στα παιδιά)
• Αλλαγή στη συμπεριφορά, όπως σύγχυση, αποπροσανατολισμό και έλλειψη διαύγειας
• Επίμονο πυρετό πάνω από 39, που δεν υποχωρεί ή που υποχωρεί για λίγο, μετά τη λήψη αντιπυρετικών.

Νικόλαος Στούμπος
Γενικός γιατρός – Οικογενειακός γιατρός
nikolaostoumbos@gmail.com

Η ασπίδα σου ενάντια στο κρυολόγημα
Όταν η θερμοκρασία πέφτει, τα αναβράζοντα προϊόντα της myelements μπορούν να γίνουν η ασπίδα σου ενάντια στο κρυολόγημα! Με ποιο τρόπο;

– Ester-C, 500mg
Βιταμίνη C σε πατενταρισμένη εστερική μορφή. Απορροφάται πιο γρήγορα και με λιγότερες απώλειες από τον οργανισμό, ενώ παραμένει στη ροή του αίματος για 24 ώρες μετά την κατανάλωσή της, θωρακίζοντας την άμυνα του οργανισμού.

– Immuneed
Φόρμουλα ενίσχυσης του ανοσοποιητικού συστήματος με εκχύλισμα εχινάκειας και σαμπούκου, βιταμίνη C, ψευδάργυρο και βιταμίνη D3. Συμβάλλει στην ενίσχυση του άνω αναπνευστικού και στη μείωση της διάρκειας των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος.

Vitamin D3 1000IU
Βιταμίνη D3 που ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και θωρακίζει τον οργανισμό, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην καλή διάθεση και ζωτικότητα. Η βιταμίνη D3 αποτελεί την πιο αφομοιώσιμη από τον οργανισμό μορφή βιταμίνης D.

Υπεύθυνος κυκλοφορίας: ΙSOPLUS A.E.
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 95 79 707
www.healthyme.gr
www.facebook.com/healthyme.gr