Είμαι 50 χρονών με ύψος 1,71 και βάρος 77 κιλά. Είχα πάντα φυσιολογικό βάρος μέχρι που απέκτησα προβλήματα υγείας, Χασιμότο, Ινομυαλγία και Λύκο και έκτοτε παίρνω πλακενίλ, μεθοτρεξάτη 10 γρ. την εβδομαδα,Τ4 112, και ανά διαστήματα έχω έλλειψη σιδήρου και Β12, οπότε τα λαμβάνω σε συμπλήρωμα. Με το που ξεκίνησα τα φάρμακα, άρχισα να παχαίνω, και πια έχω φτάσει στα 77 κιλά. Όσο και να προσπαθώ με την διατροφή και την κίνηση (περπατάω κάθε μέρα μισή ώρα) δεν καταφέρνω να αδυνατίσω. Έχω παρατηρήσει ότι παχαίνω κάθε φορά που είμαι σε έξαρση, ενώ όταν μπαίνω σε ύφεση καταφέρνω να χάσω δυο κιλά, αλλά όχι να φτάσω τον στόχο μου που είναι τα 70 κιλά. Υπάρχει περίπτωση να με παχαίνουν τα φάρμακα; Μπορώ να κάνω κάτι άλλο; Σημειώνω ότι κατά διαστήματα έχω πολύ χοληστερίνη και πίεση, όποτε είμαι ΠΟΛΥ προσεκτική με την διατροφή μου, και με τις οδηγίες του γιατρού μου. Ευχαριστώ, Ντίνα

Αγαπητή Ντίνα,

Όπως η ίδια αναφέρετε, πρέπει να είστε απόλυτα τυπική και προσεκτική με τις συστάσεις του γιατρού σας. Η διατροφή σας πρέπει να προσαρμόζεται πάντα με τις ιατρικές οδηγίες. Με ελάχιστα στοιχεία για την διατροφική σας πρόσληψη και χωρίς κρίσιμες πληροφορίες, όπως το πότε εμφανίστηκαν τα συμπτώματα, το πότε έγινε η διάγνωση, τα διαστήματα μεταξύ ύφεσης και έξαρσης κ.α., είναι δύσκολο να απαντηθεί το ερώτημα σας. Ένας ειδικός σε θέματα διατροφής μπορεί να σας βοηθήσει μόνο εάν έχει μια πλήρη εικόνα του ιστορικού σας, της διατροφικής σας πρόσληψης  και των οδηγιών του γιατρού σας.

Νάνσυ Γρίβα, Διατροφολόγος, Επιστημονικός Συνεργάτης Chryssalis Medical Spa