Ποια είναι η σωστή διατροφή για να αποφεύγουμε τη γρίπη; Και ποια για τους μαύρους κύκλους; Αγάπη

Αγαπητή Αγάπη,

η τακτική κατανάλωση φρούτων και λαχανικών έχει ευεργετικά αποτελέσματα για την υγεία και την λειτουργία του οργανισμού μας, αλλά και για το δέρμα μας. Το κλειδί για  να θωρακίσουμε την άμυνα του ανοσοποιητικού μας συστήματος είναι η ποικιλία.  Επιλέγουμε λοιπόν φρούτα και λαχανικά από όλες τις κατηγορίες (από όλα τα χρώματα). Λαμβάνοντας επαρκείς ποσότητες αντιοξειδωτικών ουσιών μέσω της διατροφής όπως βιταμίνες E, A, C και σελήνιο, προστατεύουμε τα κύτταρα μας από την βλάβη των ελευθέρων ριζών. Επίσης τα ω3 λιπαρά οξέα προστατεύουν τα κύτταρά μας από την αφυδάτωση και έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Τα ψάρια και ο λιναρόσπορος αποτελούν πολύ καλές πηγές των ω3. Όλα τα παραπάνω δεν θα πρέπει να θεωρούνται ανεξάρτητα από την συνολική ενεργειακή πρόσληψη του ατόμου. Για παράδειγμα εάν ένα άτομο καταναλώνει συχνά αλκοόλ ή κακής ποιότητας γεύματα (πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά – ζάχαρη), επιβαρύνει τους μηχανισμούς άμυνας του οργανισμού.  Σημασία έχει να δούμε συνολικά τον εαυτό μας και να αναρωτηθούμε εάν είμαστε διατεθειμένοι να υιοθετήσουμε μια ισορροπημένη διατροφική συμπεριφορά.

Οι μαύροι κύκλοι πιθανόν να σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με την κακή ποιότητα ή την έλλειψη του ύπνου.

Νάνσυ Γρίβα, Διατροφολόγος, Επιστημονικός Συνεργάτης Chryssalis Medical Spa