Οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι πολύ πιθανό να βαθμολογήσουν χαμηλότερα τα κορίτσια από τα αγόρια της τάξης τους ακόμα κι όταν έχουν γράψει ακριβώς τα ίδια στη φυσική. Αυτό δείχνει έρευνα που διεξήγαγε στην Ελβετία, την Αυστρία και τη Γερμανία ειδική επιστήμονας στη μάθηση.
Η ερευνήτρια ζήτησε από 780 καθηγητές φυσικής να βαθμολογήσουν γραπτά. Τους παρουσίασε 780 γραπτά που είχαν εν μέρει σωστές απαντήσεις. Η μόνη διαφορά ήταν μία μικρή εισαγωγική δήλωση. Έτσι, οι μισοί καθηγητές – που δεν είχαν ιδέα τι ήθελε να διερευνήσει η επιστήμονας – οδηγήθηκαν να πιστέψουν ότι είχαν μπροστά τους γραπτά αγοριών και οι άλλοι μισοί κοριτσιών.
Τα καλά νέα; Οι καθηγητές που είχαν περισσότερα από 10 χρόνια εμπειρίας δεν έδειξαν καμία διαφορά ανάμεσα στα γραπτά που προέρχονταν υποτίθεται από αγόρια ή από κορίτσια. Αντίθετα όσοι είχαν λιγότερα από 10 χρόνια εμπειρίας είχαν την τάση να μεροληπτούν υπέρ των αγοριών.
Άλλωστε, παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι τα κορίτσια πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης ώστε να πάρουν αντίστοιχους βαθμούς με τα αγόρια της ηλικίας τους. Το πρόβλημα είναι ότι τελικά τα κορίτσια και οι γυναίκες δεν βαθμολογούνται και δεν ανταμείβονται το ίδιο με τα αγόρια και τους άνδρες για την προσπάθειά τους. Έτσι, δυσκολεύονται περισσότερο να βρουν την κατεύθυνσή που τους ταιριάζει.