Αυγά, τα θρεπτικάΕίναι εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας. Μάλιστα, οι πρωτεΐνες στο ασπράδι περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα για τον οργανισμό. Επίσης, είναι πλούσια σε σελήνιο, ιώδιο, βιταμίνες Β2, Β12 και D και σίδηρο. Τέλος, περιέχουν χολίνη, απαραίτητη για τη σύνθεση ενός νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου, της ακετυλοχολίνης. Έχουν χοληστερίνη;Η κατανάλωσή τους, ακόμη και καθημερινά, φαίνεται ότι δεν επηρεάζει σημαντικά τα επίπεδα χοληστερίνης. Αυτό που αυξάνει τη χοληστερίνη είναι τα κορεσμένα λίπη και όχι η χοληστερίνη των τροφών. Ένα αυγό περιέχει:•4,5 γρ. λίπους, από τα οποία το 1,5 γρ. είναι κορεσμένο.•Περίπου 215 mg χοληστερίνης στον κρόκο.Για γερά μάτια Η κατανάλωσή  τους φαίνεται να προφυλάσσει από τον καταρράκτη και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Αυτή η προστατευτική τους δράση σχετίζεται με την υψηλή τους περιεκτικότητα σε λουτεΐνη. Στο ψυγείοΣυντηρούνται στο ψυγείο για περίπου 28 ημέρες από την ημερομηνία παραγωγής. Οι ποιοτικές απώλειες, καθώς και ο κίνδυνος εξάπλωσης βακτηριδίων σαλμονέλας, περιορίζονται σημαντικά αν τα βάλουμε στο ψυγείο το συντομότερο δυνατόν.Είναι βιολογικά;Ο κωδικός που ξεκινά από «0» πάνω στη συσκευασία αντιστοιχεί στα αυγά βιολογικής εκτροφής, ο κωδικός από «1» στα ελευθέρας βοσκής και ο κωδικός από «3» στα αυγά από κότες που εκτρέφονται σε κλουβιά.Φυσικά χρώματα!Βάψτε τα ροζ χρησιμοποιώντας παντζάρια, κίτρινα με φλούδες πορτοκαλιού ή λεμονιού και πράσινα με μαϊντανό ή σπανάκι. Πώς; Ρίξτε το υλικό βαφής των αυγών σε μια κατσαρόλα με τόσο νερό, όσο χρειάζεται για να σκεπάζει στη συνέχεια τα αυγά. Προσθέστε λευκό ξίδι και βράστε το νερό για 30΄ (60΄ για πιο έντονο χρώμα). Σουρώστε και ρίξτε πάλι το νερό στην κατσαρόλα. Βάλτε τα αυγά και βράστε τα για 15΄. Αφήστε τα να στεγνώσουν και σκουπίστε τα με πανί βουτηγμένο σε λίγο λάδι.ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΝ κ. ΜΑΡΙΑ ΔΡΙΛΛΗ, διαιτολόγο–διατροφολόγο.

Δείτε επίσης: