Γεια σας! Θα ήθελα να σας ρωτήσω κατι σχετικά με τα κιλά που έχω. Είμαι 18 χρονών και έχω ύψος 1.70. Είχα φτάσει 53 κιλά και τώρα είμαι 43. Αυτά τα δέκα κιλά τα έχασα σε 2 μήνες περίπου. Η αλήθεια είναι ότι έδινα εξετάσεις και αγχώνομαι πάρα πολύ γενικά. Επίσης έχω ημικρανίες και έπαιρνα sibelium για 4 μήνες. Αυτούς τους 4 μήνες δεν είχα τόσο έντονες ημικρανίες τώρα όμως που τα σταμάτησα έχω τρομερούς πόνους. Επιπλέον, παίρνω αντισυλληπτικά πολλά χρόνια διότι δεν είχα σταθερή περίοδο και έχω πολυκυστικές ωοθήκες καθώς επίσης πριν ένα μήνα που έκανα αιματολογικές εξετάσεις ανακάλυψα ότι είχα χοληστερίνη σχεδόν 300. Υπάρχει περίπτωση όλα αυτά να συνδέονται μεταξύ τους; Και πώς θα καταφέρω να πάρω κιλά παρόλο που έχω κάνει πολλές προσπάθειες (συμπληρώματα διατροφής, πρωτεΐνες, μικρά και σωστά γεύματα); Σοφία

Σοφία, εύχομαι να πήγαν όλα καλά στις εξετάσεις σου!

1) Για τις ημικρανίες και το Sibelium, πρέπει να ξέρεις ότι είναι ένα πολύ καλό φάρμακο (και μάλιστα αν κατάλαβα καλά σε έχει βοηθήσει πολύ με τις ημικρανίες), το οποίο μπορείς να το παίρνεις και σε χρόνια βάση για την πρόληψη των κρίσεων αλλά πρέπει να παίρνεις μόνο ένα χάπι την ημέρα για 5 ημέρες την εβδομάδα και να το διακόπτεις τις επόμενες δύο. Επίσης πρέπει να σε παρακολουθεί συχνά ο γιατρός (μια φορά το τρίμηνο), ώστε αν υπάρξουν παρενέργειες αυτές να αντιμετωπισθούν άμεσα. 

2) Για τα αντισυλληπτικά τα οποία λαμβάνεις για τις πολυκυστικές ωοθήκες και αυτά είναι φάρμακα τα οποία είναι απαραίτητα και δεν έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα για την μακροχρόνια χορήγησή τους (πάντα κάτω από την επίβλεψη του γιατρού) και δεν παρουσιάζουν αλληλεπιδράσεις με τα Sibelium.

3) Για την απώλεια των 10 κιλών και την δυσκολία που έχεις να τα ξαναπάρεις, έχω να πω ότι δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο κορίτσια αυτής της ηλικίας να παρουσιάζουν ακραίες μεταβολές του σωματικού τους βάρους (είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω), όταν βιώνουν έντονες ψυχολογικά καταστάσεις όπως οι εξετάσεις.  Όμως καλό θα ήταν να το συζητήσεις με τον προσωπικό σου γιατρό ώστε να βρεθεί η κατάλληλη διατροφική προσέγγιση.

4) Τέλος για το θέμα της αυξημένης χοληστερίνης θα μπορούσε εν μέρει να οφείλεται και στην αντισυλληπτική αγωγή αλλά το σίγουρο είναι ότι πρέπει να το δεις άμεσα με τον προσωπικό σου γιατρό ώστε να ελεγθεί πλήρως και να διορθωθεί άμεσα.