Κάθε ζωή μοιάζει με μυθιστόρημα: έχει πλοκή, δράση, όνειρα, ματαιωμένες ελπίδες, ανατροπές, happy end ή όχι. Η σειρά που κυκλοφορεί δωρεάν μαζί με το ΒΗΜΑ  περιλαμβάνει βιογραφίες ανθρώπων που έλαμψαν τον 20ό αιώνα, άφησαν το στίγμα τους στη σύγχρονη εποχή χάρη στη δράση και στο έργο τους και υπήρξαν θρυλικές προσωπικότητες. Οι βιογραφίες αυτές, γραμμένες όχι με την ψυχρότητα του ακαδημαϊκού βλέμματος, αλλά από πένες που επιχειρούν να διεισδύσουν στις άγνωστες πτυχές της διαδρομής και της ιδιοσυγκρασίας των ανθρώπων που βιογραφούν, διαβάζονται με την απόλαυση που προσφέρει ένα μυθιστόρημα, παρότι αποτελούν προϊόντα έρευνας και μελέτης.

Την Κυριακή, κυκλοφορεί ο έκτος τόμος της σειράς, που αυτή την εβδομάδα είναι αφιερωμένος στον Τζον Τόλκιν. «Στις μέρες μας, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς έναν κόσμο δίχως τις ιστορίες του Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν σχετικά με τη Μέση Γη, τα ξωτικά, τους μάγους και τα χόμπιτ…».

Το φαινόμενο Τόλκιν ξεκίνησε με τις πολιτισμικές αναταραχές της δεκαετίας του 1960 και δημιούργησε μια άνευ προηγουμένου ζήτηση για ιστορίες του φανταστικού και του απόκοσμου… 

Πίσω από την ιστορία του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» υπάρχουν πάνω από πενήντα χρόνια δημιουργίας, τα οποία συνοδεύουν τις γλώσσες, την ιστορία, τους λαούς και τη γεωγραφία της Μέσης Γης, καθώς και μία συλλογή θρύλων εμπνευσμένων από τις εκπληκτικές γνώσεις του Τόλκιν στην αρχαία ιστορία και στην παράδοση της βορειοδυτικής Ευρώπης…

Ποιος ήταν ο άνθρωπος που έγινε θρύλος; Από πού προέρχονται οι ιστορίες της Μέσης Γης και η μυθολογία στην οποία βασίζονται;… Αυτή είναι η ιστορία ενός πολύ εσωστρεφούς, ευφυέστατου και εκκεντρικού καθηγητή».

Ο συγγραφέας του βιβλίου, Κόλιν Ντούριεζ, έχει εμφανιστεί ως σχολιαστής των dvd της σειράς ταινιών «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» του Πίτερ Τζάκσον, ενώ εκτός από τη βιογραφία του Τόλκιν έχει γράψει και άλλες μονογραφίες αφιερωμένες στον συγγραφέα. Επίσης, έχει συνεισφέρει κείμενά του σε βιβλιογραφικά έργα όπως το The Tolkien Encyclopedia.

Η σειρά «Ζωή σαν μυθιστόρημα» θα συνεχιστεί με βιογραφία αφιερωμένη στον Νίτσε.