Τα παιδιά στα οποία διαβάζει λογοτεχνία η μητέρα τους τουλάχιστον για μισή ώρα καθημερινά ή κάνουν το διάβασμα του σχολείου με τη μαμά τους, στις ηλικίες ανάμεσα στα 3,5 και στα 7, φαίνεται να έχουν καλύτερες γνωστικές ικανότητες, επίδραση που διατηρείται και μέχρι την ενηλικίωση. Τα συγκεκριμένα παιδιά μάλιστα τα πηγαίνουν καλύτερα τόσο στο Πανεπιστήμιο όσο και στον χώρο εργασίας.

Επίσης τα παιδιά που περνάνε χρόνο με τη μητέρα τους, κυρίως κάνοντας μαζί της ευχάριστα πράγματα, όπως το να κάνουν βόλτες, να τραγουδάνε ή να ζωγραφίζουν, έχουν καλύτερες κοινωνικές δεξιότητες. Αυτά τα παιδιά καταφέρνουν να ενσωματώνονται καλύτερα σε ομάδες και είναι πολύ λιγότερο επιθετικά.

Επιπλέον, οι επιστήμονες θεωρούν ότι παιδιά από λιγότερο ευνοημένες οικογένειες μπορούν να βελτιώσουν πολύ το επίπεδό τους όταν οι μητέρες τους περνάνε αρκετό χρόνο μαζί τους. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο UCL του Λονδίνου και από το Πανεπιστήμιο του Essex κατέληξαν σε αυτά τα συμπεράσματα αφού μελέτησαν στοιχεία σχετικά με 8000 παιδιά και τις μαμάδες τους, που είχαν μαζευτεί επί 16 χρόνια. Ο στόχος της έρευνάς τους ήταν να μπορέσουν να βρουν ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που επηρεάζουν την ανάπτυξη των παιδιών τα πρώτα χρόνια της ζωής τους.