Η ισορροπία την οποία προσπαθούν να διατηρήσουν οι δημιουργοί του λογισμικού των καζίνο όταν φτιάχνουν φρουτάκια είναι πολύ λεπτή. Όταν δίνουν συχνές επιβραβεύσεις στους παίκτες, αυτοί τελικά χάνουν το κίνητρό τους να στοιχηματίσουν περισσότερα χρήματα, ενώ όταν κερδίζουν πιο σπάνια οι παίκτες εκνευρίζονται και εγκαταλείπουν τελείως το παιχνίδι. Λόγω του γεγονότος αυτού, τα σύγχρονα φρουτάκια ρυθμίζονται στην ακρίβεια, με τα μαθηματικά περιθώρια που διατύπωσε στις ψυχολογικές του θεωρίες ο B.F. Skinner πριν από περίπου 50 χρόνια. Ο Skinner υπήρξε καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και ερεύνησε για πολλά χρόνια την ανθρώπινη συμπεριφορά. Ο Skinner πραγματοποίησε ένα πολύ ενδιαφέρον πείραμα σε περιστέρια. Τοποθέτησε τα περιστέρια σε ένα κουτί που εκτός από τα πουλιά περιείχε και ένα δοχείο φαγητού, ο έλεγχος του οποίου γινόταν μέσω ενός ειδικά κατασκευασμένου μοχλού. Το δοχείο έδινε στα πτηνά φαγητό κάποιες φορές όταν αυτά πίεζαν τον μοχλό με το ράμφος τους. Ωστόσο αυτό δεν συνέβαινε κάθε φορά. Ο ερευνητής είχε τη δυνατότητα να ορίσει πότε θα λειτουργούσε ο μοχλός και πότε πάλι όχι. Η μεγάλη προσδοκία των περιστεριών και η καθυστέρηση στην ικανοποίησή τους έκανε τα πουλιά να πατάνε τον μοχλό πιο συχνά. Ωστόσο ο ερευνητής παρατήρησε πως τα πτηνά εκνευρίζονταν και έχαναν το ενδιαφέρον τους όταν η επιβράβευση που τους προσέφεραν ερχόταν πολύ σπάνια ή αντίθετα πολύ συχνά. Στη δεύτερη αυτή περίπτωση τα περιστέρια τελικά έφταναν στο σημείο αρκετά γρήγορα να μην πιέζουν τον μοχλό τόσο συχνά. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο οι δημιουργοί των παιχνιδιών με φρουτάκια, εκμεταλλευόμενοι αυτή τη συμπεριφορά που ισχύει και στους ανθρώπους, προσπαθούν να διατηρήσουν αυτή την ευαίσθητη και εύθραυστη ισορροπία, με σκοπό βέβαια να διατηρήσουν έντονο το ενδιαφέρον των παικτών όσο το δυνατό περισσότερη ώρα.

 

Οι άνθρωποι ως όντα έχουμε την ικανότητα να ταιριάζουμε μοτίβα και να αντιλαμβανόμαστε την κατηγοριοποίηση των συμβόλων. Τα φρουτάκια μετατρέπουν τη διαδικασία αυτή σε παιχνίδι με τυχαία αποτελέσματα. Όταν σχηματίζεται ένας συνδυασμός στο παιχνίδι τότε προκαλείται ταυτόχρονα και ένα υποσυνείδητο ερέθισμα στον παίκτη. Αυτή η ψυχολογική διαδικασία ενισχύεται ακόμη περισσότερο με ελκυστικά γραφικά, με ωραίους ήχους και με πολλά λειτουργικά χαρακτηριστικά. Τα κινούμενα γραφικά και η μουσική στα παιχνίδια με φρουτάκια, παρέχουν μια επιβράβευση στις αισθήσεις μας ακόμη και όταν έχουμε μόλις χάσει χρήματα. Τα φώτα που αναβοσβήνουν και η χαρούμενη μουσική προσκαλούν τους παίκτες να ξαναδοκιμάσουν άμεσα την τύχη τους, περιορίζοντας όσο το δυνατό την αίσθηση της ήττας. Αυτό γίνεται ουσιαστικά καλύπτοντας την αίσθηση αυτή με ένα εορταστικό περιβάλλον. Επιπλέον, τα φρουτάκια δημιουργούν στους παίκτες την ψευδαίσθηση της δεξιότητας. Η απόλυτα τυχαία φύση του παιχνιδιού, αποκρύπτεται με τις διάφορες λειτουργίες που προσφέρονται στον παίκτη και με επιλογές τις οποίες καλείται να κάνει αυτές. Όμως, οι επιλογές αυτές δεν έχουν καμία ουσιαστική επίδραση στο αποτέλεσμα του παιχνιδιού. Πολλοί παίκτες λοιπόν με αυτόν τον τρόπο αρχίζουν να αισθάνονται μια κάποια προτίμηση για ορισμένα παιχνίδια, λόγω της απτικής τους σχέσης που δημιουργούν με το παιχνίδι.

 

Επιπλέον, τα φρουτάκια διαθέτουν τεράστια ποικιλία από θέματα, με τα οποία ταυτίζονται ή σχετίζονται οι παίκτες. Γι’ αυτό ακριβώς τα φρουτάκια διαθέτουν τόση μεγάλη ποικιλία χιλιάδων θεμάτων, ώστε ο παίκτης να μπορεί να τα προσεγγίσει όσο το δυνατόν περισσότερο. Μπορεί λοιπόν η ποικιλία να είναι πραγματικά τεράστια, ωστόσο ουσιαστικά όλα τα φρουτάκια λειτουργούν λίγο-πολύ με τον ίδιο τρόπο. Αποτελούν ένα αισθητικό «περιτύλιγμα» που επιτίθεται στις αισθήσεις μας. Έτσι αυτού του είδους οι παιχνιδομηχανές στα επίγεια και στα διαδικτυακά καζίνο γίνονται τελικά τόσο επιτυχημένες.

 

Παρόλα αυτά τα φρουτάκια παραμένουν διασκεδαστικά. Μπορεί κανείς να παίξει σε όλα τα δημοφιλή διαδικτυακά καζίνο φρουτάκια χωρίς χρήματα ώστε να εξακριβώσει ο ίδιος πόσο ελκυστικά και ενδιαφέροντα τα έχουν κάνει οι δημιουργοί τους.