Ανησυχία σε ειδικούς και κυβέρνηση προκάλεσε το «τσουνάμι» καταναλωτών που το Σάββατο και την Κυριακή κατέκλυσαν τα καταστήματα της χώρας.

Οι εικόνες από την Ερμού είναι ενδεικτικές της μεγάλης κινητικότητας που επικράτησε κυρίως στις πιο εμπορικές περιοχές.

Ηδη από το Σάββατο είχε διαπιστωθεί ότι κάποιοι «πονηροί» έστελναν πολλαπλά SMS μετακίνησης προκειμένου να παρατείνουν… τις βόλτες τους στα καταστήματα.

Αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που εξετάζονται προτάσεις για το λανσάρισμα μιας εφαρμογής (application) που θα λειτουργεί ως χρονόμετρο ή τη θέσπιση ενός «κόφτη» για τα SMS που μπορούν να στέλνουν οι πολίτες.

Ο Σταύρος Μπαλάσκας, πρόεδρος της ΠΟΑΣΥ υποστήριξε ότι «βγήκαν όλοι έξω. Είχαμε ουρές 100 και 200 μέτρων κυρίως σε καταστήματα ένδυσης και υπόδησης και ιδιαίτερα στην Ερμού. Ομως έγινε χαμός σε όλη την Ελλάδα, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, τον Βόλο και την Πάτρα. Δεν μπορούσαμε να προβλέψουμε ότι θα είναι σε αυτή την έκταση».

Υπέρβαση ορίων έως και κατά 7 ώρες -Πώς έπιασαν τους «πονηρούς»

Σύμφωνα με τον κ. Μπαλάσκα, βεβαιώθηκαν πολλά πρόστιμα έξω από τα καταστήματα για υπέρβαση ορίου SMS.

Πώς όμως το κατάφερε αυτό η ΕΛ.ΑΣ;

Ο πρόεδρος της ΠΟΑΣΥ εξήγησε ότι προέκυψε μια νέα εντολή: «να μπορούμε να ελέγχουμε τα SMS και να κάνουμε αντιπαραβολή με την ώρα της απόδειξης αγοράς».

Ο Σταύρος Μπαλάσκας είπε στο OPEN ότι διαπιστώθηκε πως αρκετοί πολίτες έσβηναν τα SMS και έστελναν άλλα, ενώ κάποιοι δεν είχαν στείλει καθόλου. Σε κάποιες περιπτώσεις «παρατηρήθηκαν αποκλίσεις 4, 5, 6 και 7 ωρών (από το όριο των 2 ωρών)».