Αν και υπάρχουν περιορισμένα στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι οι ασκήσεις για τα μάτια μπορούν πραγματικά να ενισχύσουν την όραση, γνωρίζουμε ότι μπορούν να βοηθήσουν με ορισμένες οφθαλμικές παθήσεις, όπως τα ελλείμματα του οπτικού πεδίου, τις στερεοσκοπικές δεξιότητες μετά από εγκεφαλική βλάβη και τη συμπτωματική ανεπάρκεια σύγκλισης.

Οι ασκήσεις για τα μάτια μπορούν επίσης να είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για άτομα που εργάζονται παρατεταμένα μπροστά από οθόνες, με αποτέλεσμα τα μάτια τους να υφίστανται σοβαρή καταπόνηση.

Εντάσσοντας στην καθημερινότητά σας την ακόλουθη ρουτίνα eye yoga, θα ανακουφίσετε τα μάτια σας, προλαμβάνοντας ή καθυστερώντας ενδεχομένως ορισμένες παθήσεις, όπως νυσταγμός, στραβισμός, μυωπία, δυσλεξία, ναυτία, κ.ά.

Ο κανόνας 20-20-20

Η ψηφιακή καταπόνηση των ματιών μπορεί να γίνει πρόβλημα για άτομα που πρέπει να εστιάζουν στην οθόνη του υπολογιστή όλη την ημέρα ενώ εργάζονται.

Ο κανόνας 20-20-20 βοηθά στη μείωση της ψηφιακής καταπόνησης των ματιών. Ο κανόνας είναι εύκολος: ένα άτομο πρέπει να κοιτάζει κάτι 20 μέτρα μακριά για 20 δευτερόλεπτα κάθε 20 λεπτά, ενώ εργάζεται σε υπολογιστή.

Αλλαγή εστίασης

Η άσκηση αλλαγής εστίασης μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ψηφιακή καταπόνηση των ματιών. Οι άνθρωποι πρέπει να κάνουν αυτή την άσκηση ενώ κάθονται.

  • Κρατήστε ένα δάχτυλο λίγα εκατοστά μακριά από το ένα μάτι.
  • Εστιάστε το βλέμμα στο δάχτυλο.
  • Απομακρύνετε αργά το δάχτυλο από το πρόσωπο.
  • Εστιάστε σε ένα αντικείμενο πιο μακριά και μετά πάλι στο δάχτυλο.
  • Φέρτε το δάχτυλο πίσω πιο κοντά στο μάτι.
  • Εστιάστε σε ένα αντικείμενο πιο μακριά.
  • Επαναλάβετε τρεις φορές.

Κινήσεις των ματιών

Αυτή η άσκηση κίνησης των ματιών βοηθά επίσης στην ψηφιακή καταπόνηση των ματιών.

  • Κλείστε τα μάτια.
  • Μετακινήστε αργά τα μάτια προς τα πάνω και μετά προς τα κάτω.
  • Επαναλάβετε τρεις φορές.
  • Μετακινήστε αργά τα μάτια προς τα αριστερά και μετά προς τα δεξιά.
  • Επαναλάβετε τρεις φορές.

Αριθμός 8

Η άσκηση «αριθμός 8» μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της ψηφιακής καταπόνησης των ματιών.

  • Εστιάστε σε μια περιοχή στο πάτωμα περίπου 8 μέτρα μακριά.
  • Μετακινήστε τα μάτια στο σχήμα του αριθμού 8.
  • Παρακολουθήστε τον φανταστικό αριθμό 8 για 30 δευτερόλεπτα και μετά αλλάξτε κατεύθυνση.

Push-ups με μολύβι

Τα push-ups με μολύβι μπορούν να βοηθήσουν άτομα με ανεπάρκεια σύγκλισης. Ένας γιατρός μπορεί να συστήσει αυτή την άσκηση ως μέρος της θεραπείας όρασης.

  • Κρατήστε ένα μολύβι στο μήκος του χεριού, ανάμεσα στα μάτια.
  • Κοιτάξτε το μολύβι και προσπαθήστε να κρατήσετε μια ενιαία εικόνα του ενώ το μετακινείτε αργά προς τη μύτη.
  • Μετακινήστε το μολύβι προς τη μύτη έως ότου το μολύβι δεν είναι πλέον μια ενιαία εικόνα.
  • Τοποθετήστε το μολύβι στο πλησιέστερο σημείο όπου εξακολουθεί να είναι μία εικόνα.
  • Επαναλάβετε 20 φορές.

Χορδή Brock

Η άσκηση με χορδές Brock βοηθά στη βελτίωση του συντονισμού των ματιών.

Για να ολοκληρώσετε αυτήν την άσκηση, θα χρειαστείτε μια μακριά χορδή και μερικές χρωματιστές χάντρες. Μπορείτε να ολοκληρώσετε αυτή την άσκηση είτε καθισμένοι είτε όρθιοι.

  • Στερεώστε το ένα άκρο της χορδής σε ένα ακίνητο αντικείμενο, διαφορετικά μπορεί να το κρατήσει άλλο άτομο.
  • Κρατήστε το άλλο άκρο της χορδής ακριβώς κάτω από τη μύτη σας.
  • Τοποθετήστε μια χάντρα στην χορδή.
  • Κοιτάξτε ευθεία τη χάντρα με τα δύο μάτια ανοιχτά.
  • Εάν τα μάτια λειτουργούν σωστά, ένα άτομο θα πρέπει να δει τη χάντρα και δύο χορδές σε σχήμα Χ.

Εάν το ένα μάτι είναι κλειστό, μια από τις χορδές θα εξαφανιστεί, πράγμα που σημαίνει ότι το μάτι καταστέλλει. Εάν το άτομο δει δύο χάντρες και δύο χορδές, τα μάτια δεν συγκλίνουν στη χάντρα.

Κάρτες με βαρέλια

Η άσκηση αυτή είναι καλή για την εξωτροπία, που είναι ένας τύπος στραβισμού.

  • Σχεδιάστε τρία κόκκινα βαρέλια αυξανόμενων μεγεθών στη μία πλευρά μίας κάρτας.
  • Επαναλάβετε με πράσινο χρώμα στην άλλη πλευρά της κάρτας.
  • Κρατήστε την κάρτα μπροστά από τη μύτη σας έτσι ώστε το μεγαλύτερο βαρέλι να είναι πιο μακριά.
  • Κοιτάξτε το μακρινό βαρέλι μέχρι να γίνει μία εικόνα και με τα δύο χρώματα και οι άλλες δύο εικόνες να διπλασιαστούν.
  • Διατηρήστε το βλέμμα σας έτσι για περίπου 5 δευτερόλεπτα.
  • Επαναλάβετε την άσκηση με τις μεσαίες και τις μικρότερες εικόνες.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα άτομα με οφθαλμικές παθήσεις όπως η αμφιβληστροειδοπάθεια, ο καταρράκτης ή το γλαύκωμα, είναι απίθανο να ωφεληθούν από τη δοκιμή των παραπάνω ασκήσεων για τα μάτια.

Ακολουθήστε το στο Google News