Η οργάνωση είναι βασική προϋπόθεση της επιτυχίας. Είναι πολύ περισσότερο από ένα σύνολο κανόνων ή μια σειρά διαδικασιών. Αποτελεί τρόπο ζωής που μπορεί να επηρεάσει θετικά την ποιότητα και την ευημερία μας.
Οργάνωση χρόνου
Μια παγίδα που δεν κατορθώνουν πολλοί να αποφύγουν αφορά την διαχείριση του χρόνου, καθώς δεν γνωρίζουν που ξοδεύουν τον χρόνο τους ή υπερεκτιμούν το χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους και υποτιμούν το χρόνο που χρειάζεται κάθε δραστηριότητα για να ολοκληρωθεί.
Όταν εκτιμάς σωστά τον χρόνο, μειώνεις το άγχος, παραδίδεις πιο ποιοτική δουλειά και ενισχύεις την αξιοπιστία σου. Κι ενώ ίσως νομίζεις ότι «παίρνεις λιγότερα ρίσκα», στην πραγματικότητα κερδίζεις: χρόνο, ελευθερία και ηρεμία.
Ιδανικά, προγραμματίζουμε την επόμενη εβδομάδα κάθε Κυριακή βράδυ, λαμβάνοντας υπόψιν τόσο τις επαγγελματικές όσο και τις προσωπικές μας υποχρεώσεις. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να έχουμε μια καλύτερη εικόνα του προγράμματός μας.
Προγραμματίζουμε τις πιο σημαντικές και απαιτητικές μας υποχρεώσεις στην αρχή της ημέρας, όταν ακόμη είμαστε ξεκούραστοι και έχουμε περισσότερη ενέργεια. Έτσι, θα είμαστε σε θέση να τις ολοκληρώσουμε πιο εύκολα και αποτελεσματικά, ενώ παράλληλα θα συνεχίσουμε την ημέρα μας με λιγότερο στρες, αφού το δύσκολο κομμάτι θα έχει φύγει.
Αν έχουμε επιλέξει να ασχοληθούμε με μια συγκεκριμένη δουλειά, εστιάζουμε σε αυτή μέχρι να τη φέρουμε εις πέρας. Αποφεύγουμε να την αφήνουμε στη μέση, να καταπιανόμαστε με κάτι άλλο και να επιστρέφουμε σε αυτή, αφού με αυτόν τον τρόπο αποσυντονιζόμαστε.
4 βήματα για να βάλετε τη ζωή σας σε τάξη
Αισθάνεστε ότι έχετε μείνει πίσω σε όλα όσα θέλετε να κάνετε; Δοκιμάστε τη μέθοδο Eisenhower. Πρόκειται για ένα απλό αλλά αποτελεσματικό εργαλείο που θα σας βοηθήσει να οργανώσετε τις προτεραιότητές σας.
Η μέθοδος βασίζεται στη διαχείριση χρόνου και προτεραιοτήτων του πρώην Προέδρου των ΗΠΑ, Dwight Eisenhower. Όπως έλεγε: «Το σημαντικό σπάνια είναι επείγον και το επείγον σπάνια είναι σημαντικό».
Η ιδέα είναι να καταγράψετε όλα τα καθήκοντα που έχετε και να τα ταξινομήσετε ως σημαντικά ή ασήμαντα, επείγοντα ή μη επείγοντα. Αυτό σας δείχνει ποια πράγματα πρέπει να γίνουν πρώτα.
Γράψτε όλα όσα έχετε να κάνετε. Κατατάξτε τα καθήκοντα σε έναν πίνακα με τέσσερις κατηγορίες.
- Κάντε το (Σημαντικό και Επείγον)
Εδώ μπαίνουν τα καθήκοντα που απαιτούν άμεση δράση, όπως μια εργασία με προθεσμία ή ένα πρόβλημα στο σπίτι που πρέπει να επιλυθεί τώρα. - Προγραμματίστε το (Σημαντικό αλλά όχι Επείγον)
Καθήκοντα που είναι σημαντικά αλλά μπορούν να περιμένουν. - Αναθέστε το (Επείγον αλλά όχι Σημαντικό)
Καθήκοντα που χρειάζονται να γίνουν σύντομα, αλλά μπορεί να τα αναλάβει κάποιος άλλος. - Διαγράψτε το (Ούτε Σημαντικό ούτε Επείγον)
Καθήκοντα που δεν προσθέτουν αξία στη ζωή σας και λειτουργούν ως περισπασμοί.
Η ζωή γίνεται πιο διαχειρίσιμη όταν γνωρίζετε τι πραγματικά αξίζει την ενέργειά σας και πότε.