O όρος «milkshake» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στις αρχές του 1880 για να περιγράψει ένα ποτό που, εκτός των άλλων, περιείχε ουίσκι και γάλα και δινόταν ως τονωτικό και δροσιστικό ρόφημα. Ωστόσο, με το πέρασμα των χρόνων, το αλκοόλ αφαιρέθηκε και τώρα είναι η αγαπημένη λιχουδιά μικρών και μεγάλων. Μάλιστα, στο μυαλό όσων από εμάς παρακολουθούσαμε μανιωδώς ταινίες τύπου «Grease», συνδυάζεται με τις βραδινές εξόδους των σχολικών μας χρόνων. Πέρα όμως από αυτό, τα shakes είναι ροφήματα που μπορούμε κατά καιρούς να συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας, καθώς -αν τα φτιάξουμε σωστά- μας προσφέρουν απόλαυση και, σε ορισμένες περιπτώσεις, πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Δοκιμάστε, λοιπόν, τα shakes που σας προτείνουμε, αλλά μη μείνετε εκεί… Εφοδιαστείτε με φαντασία και διάθεση και πειραματιστείτε φτιάχνοντας τα δικά σας!





Αν δυσκολεύεστε να βάλετε τα φρούτα στη διατροφή σας ή δεν προλαβαίνετε να απολαύσετε ένα πλήρες πρωινό, συνδυάστε μερικά φρούτα με λίγο γάλα και σε ελάχιστο χρόνο θα πάρετε όλη την ενέργεια που χρειάζεστε για ένα δυνατό ξεκίνημα.

Τα σπιτικά shakes είναι και ένας εύκολος τρόπος για να μάθετε στο παιδί σας να καταναλώνει φρούτα και γάλα, αφού είναι γλυκά και ταυτόχρονα θρεπτικά, ενώ μπορούν να αντικαταστήσουν με επιτυχία τα ανθυγιεινά και λιπαρά σνακ, όπως τα γαριδάκια.

Δεν χρειάζεται να περιορίσετε την κατανάλωσή τους στο απαιτητικό πρωινό, μπορείτε κάλλιστα να τα απολαύσετε και τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας. Γευτείτε, λοιπόν, ένα δροσιστικό συνδυασμό το απόγευμα, για να δώσετε ενέργεια στον οργανισμό σας, ή συνοδεύστε το βράδυ την αγαπημένη σας ταινία στο σπίτι με ένα ποτήρι παγωμένο shake.

Τα shakes αποτελούν μια θαυμάσια εναλλακτική πρόταση και για όσους δεν θέλουν να καταναλώσουν αλκοόλ. Μη διστάσετε να τα προτείνετε και στους καλεσμένους σας, αντί για το σύνηθες ουίσκι ή τη βότκα… θα τους δροσίσουν και θα τους ενθουσιάσουν!





Μπορεί τα shakes να έχουν αρκετές θερμίδες, αυτό όμως δεν πρέπει να σας ανησυχεί, καθώς είναι ταυτόχρονα εξαιρετικά θρεπτικά, αφού περιέχουν υψηλές συγκεντρώσεις ασβεστίου (από το γάλα, το γιαούρτι, το παγωτό) και βιταμινών Α και C (από τα φρούτα). Επιπλέον, τα σάκχαρα που περιέχουν (από το παγωτό, το μέλι, τα φρούτα κλπ.) βοηθούν στη βελτίωση των εγκεφαλικών λειτουργιών και των νοητικών μας επιδόσεων. Tέλος, η κατανάλωσή τους συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου, χάρη στην περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες (στις περιπτώσεις που προσθέτουμε κάποιο φρούτο), αλλά και τις υπακτικές ιδιότητες που έχει το γιαούρτι.








● Η εκτέλεση είναι ίδια για όλες τις συνταγές. Αναμειγνύετε τα υλικά στο μπλέντερ και τα σερβίρετε στο ποτήρι.

● Αν θέλετε να μην αλλοιωθεί η γεύση του shake, είναι προτιμότερο να μην προσθέσετε παγάκια, αλλά να το βάλετε για λίγο στο ψυγείο και, φυσικά, να το σερβίρετε σε καλά παγωμένα ποτήρια.

● Με τα υλικά των συνταγών, μπορείτε να παρασκευάσετε ένα shake. Αν, ωστόσο, τα χτυπήσετε στο μπλέντερ με παγάκια ή προσθέσετε παγάκια στο ποτήρι, τότε παίρνετε δύο ροφήματα.