Στο 1/3 μειώνει τους τραυματισμούς ένα 20-λεπτο ζέσταμα, σύμφωνα με νέα νορβηγική έρευνα. Η ενδιαφέρουσα μελέτη η οποία, εκτός από τους επαγγελματίες αφορά και όλους όσους ακολουθούν ένα πρόγραμμα γυμναστικής, δημοσιεύεται στη διαδικτυακή έκδοση της βρετανικής επιθεώρησης «British Medical Journal».


Ανήκει στον ειδικό τραυματισμών της νορβηγικής ένωσης Ράγκμπι κ. Τζον Μπρουκς, ο οποίος παρακολούθησε συνολικά 1.892 γυναίκες ποδοσφαιριστές από τη Νορβηγία, ηλικίας 13-17 ετών.


Οι μισές από αυτές ακολουθούσαν ένα συνηθισμένο ζέσταμα, διατάσεων και αύξησης της θερμοκρασίας του σώματος, ενώ οι υπόλοιπες υποβλήθηκαν σε ένα εξειδικευμένο 20λεπτο πρόγραμμα «δομής», το 11+ όπως το ονόμασε ο Μπρουκς, με στόχο τη βελτίωση της δύναμης και της ισορροπίας τους σώματος.


Σύμφωνα με τον επινοητή του, το 11+ έδειξε να μειώνει σημαντικά τους σοβαρούς τραυματισμούς, προστατεύοντας έτσι τις αθλήτριες από απουσίες από τον αγωνιστικό χώρο ή ακόμη και τον άδοξο τερματισμό της καριέρας τους.


«Η μελέτη έδειξε ότι ένα 20λεπτο ζέσταμα ήπιας έντασης, μπορεί να μειώσει αισθητά τον κίνδυνο τραυματισμού κατά τη διάρκεια της άθλησης και για τον λόγο αυτό θα πρέπει να εφαρμόζεται από όλους σε οποιοδήποτε επίπεδο και αν βρίσκονται», υπογραμμίζει ο ειδικός.


Διαβάστε ακόμα:

Tα 20 συνηθισμένα λάθη του… αρχάριου

http://www.vita.gr/html/ent/997/ent.5997.asp


Προθέρμανση: τα μυστικά για να γυμναστείτε ακίνδυνα

http://www.vita.gr/html/ent/748/ent.6748.asp


Τι να προσέξετε στο γυμναστήριο

http://www.vita.gr/html/ent/142/ent.6142.asp