Σε λίγο χρόνο, θεαματικά αποτελέσματα: η διαλειμματική γυμναστική είναι η νέα τάση της εποχής.

Σύμφωνα με τους ειδικούς του Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Νορβηγίας, η υψηλής έντασης άσκηση με διαλείμματα είναι τελικά πιο αποτελεσματική από την απλή και συστηματική γυμναστική, γεγονός ιδιαίτερα δελεαστικό ακόμη και για τους πολυάσχολους ανθρώπους που δηλώνουν ότι δεν έχουν χρόνο να γυμναστούν.

«Η διαλειμματική γυμναστική υψηλής έντασης είναι δύο φορές πιο αποτελεσματική συγκριτικά με την κανονική γυμναστική», αναφέρει ο κ. Γιαν Χέλγκερουντ. «Είναι σαν να βρέθηκε ένα νέο χάπι, διπλά αποτελεσματικό. θα πρέπει να εγκαταλείψουμε τον παραδοσιακό τρόπο άσκησης», εκτιμά ο ειδικός.

Η διαλειμματική γυμναστική, σύμφωνα με τον κ. Χέλγκερουντ, είναι η έντονη ολιγόλεπτη προπόνηση, με συχνά διαλείμματα ξεκούρασης ανάμεσα στις επαναλήψεις.

Ο ίδιος προτείνει 4 επαναλήψεις διάρκειας 4 λεπτών, με 3 λεπτά χαλάρωσης μεταξύ τους. «Ο ασκούμενος θα νιώσει λίγο λαχανιασμένος, αλλά σίγουρα όχι εξαντλημένος», αναφέρει.

Με τον τρόπο αυτό, τονίζει, ο χρόνος της άσκησης μειώνεται σημαντικά.

Μετά από μελέτες με ανθρώπους που ακολουθούσαν τον καθιερωμένο τρόπο εκγύμνασης, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι με τη διαλειμματική άσκηση διπλασιάστηκαν η αντοχή, η πρόσληψη οξυγόνου και η δύναμή τους κατά 10%, ενώ η ταχύτητά τους κατά 5%. Ακόμη και ηλικιωμένοι ή άνθρωποι με καρδιακές παθήσεις είχαν καλύτερη φυσική κατάσταση μετά από τη διαλειμματική γυμναστική.

Σύμφωνα με τον κ. Stephen Bailey, ειδικό στις αθλητικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο του Έξετερ, «Όσο πιο μεγάλη είναι η ένταση της άσκησης, τόσο περισσότερο αυξάνεται και η ‘’αναταραχή’’ που προκαλείται στους μυς. Κατά συνέπεια, αυξάνεται και ο μεταβολισμός για πολλές ώρες μετά, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να καίει περισσότερο λίπος και υδατάνθρακες».

Διαβάστε ακόμα:
Διαλειμματική προπόνηση: Have a break!
http://www.vita.gr/html/ent/039/ent.9039.asp

7 οδηγίες για αποτέλεσμα στο maximum
http://www.vita.gr/html/ent/654/ent.10654.asp

Tα 20 συνηθισμένα λάθη του… αρχάριου
http://www.vita.gr/html/ent/997/ent.5997.asp

Δείτε επίσης: