«Ούτε την υγεία, αλλά ούτε και τη γραμμή σας θα βλάψετε ανεπανόρθωτα, αν το ρίξετε έξω στο φαγητό για 2-3 ημέρες», λένε οι ειδικοί. Η χοληστερίνη σας μπορεί για λίγο να «χτυπήσει κόκκινο» και ίσως η ζυγαριά σας να δείξει κάτι παραπάνω, αλλά θα έχετε… τηρήσει τις παραδόσεις. Φτάνει, βέβαια, να ακολουθήσετε μετά ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο. Για να ξέρετε πού «βαδίζετε», το Vita σάς παρουσιάζει, με τη βοήθεια των ειδικών, τις θερμίδες, το λίπος και τη χοληστερίνη που έχουν τα πιάτα του παραδοσιακού πασχαλινού τραπεζιού. Ως συνήθως, τα πιο «αμαρτωλά» είναι και τα πιο νόστιμα…


































ΠΙΑΤΑ ΘΕΡΜΙΔΕΣ (Kcal) ΛΙΠΟΣ (γρ) ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ (mg)
1 βαθύ πιάτο μαγειρίτσα (350 γρ.) 670 49 660
1 αυγό 80 5 215
2 κουταλιές τζατζίκι (πλήρες γιαούρτι) 80 7 7
1 κομμάτι τυρί φέτα (50 γρ.) 125 12 35
Πατάτες φούρνου, ψημένες με ελαιόλαδο, χωριστά από το κρέας (1 μερίδα, 250 γρ.) 555 21 0
Τηγανητές πατάτες τηγανισμένες σε ελαιόλαδο (1 μερίδα, 145 γρ.) 343 15 0
1 κομμάτι κοκορέτσι (100 γρ.) 157 9 107
Ψητό αρνί μπούτι (1 μερίδα, 100 γρ.)
με πέτσα 316 26 110
χωρίς πέτσα 191 8 65
Ψητό αρνί ωμοπλάτη (1 μερίδα, 100 γρ.)
με πέτσα 316 26 110
χωρίς πέτσα 196 11 78
Ψητό κατσίκι μπούτι (1 μερίδα, 100 γρ.)
με πέτσα 186 5,8 81,9
χωρίς πέτσα 133 2,6 53,3
Ψητό κατσίκι ωμοπλάτη (1 μερίδα, 100 γρ.)
με πέτσα 220 8,4 90
χωρίς πέτσα 137 3,5 64





Η πράσινη,
πυροσβεστική λύση!

Οι φυτικές ίνες των λαχανικών εμποδίζουν την απορρόφηση ενός ποσοστού της χοληστερίνης από τον οργανισμό. Γι’ αυτό, μαζί με το κρέας καταναλώνετε μεγάλη ποσότητα σαλάτας, χωρίς πολύ λάδι και, φυσικά, χωρίς τυρί. Προτιμήστε σαλάτα μαρούλι με άνηθο και κρεμμυδάκια, αγγουροντομάτα με πιπεριά, πολίτικη με λάχανο, καρότο και μαϊντανό, και γενικά φρέσκες σαλάτες με ποικιλία λαχανικών.

Μπείτε στον ίσιο δρόμο μετά…
«Ακόμη κι αν η χοληστερίνη σας είναι “τσιμπημένη”, μην αντισταθείτε στους “πειρασμούς” του πασχαλινού τραπεζιού», λέει ο κ. Μανόλης Καλλιέρης, διευθυντής της Καρδιολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου «Metropolitan». Φροντίστε μόνο να ακολουθήσετε μετά ένα διαιτολόγιο πλούσιο σε φρούτα και λαχανικά, ψάρι και κοτόπουλο, αλλά φτωχό σε κόκκινο κρέας, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, γλυκά, αυγά, και αντικαταστήστε το βούτυρο με ελαιόλαδο. H χοληστερίνη σας σταδιακά θα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τον κ. Μανόλη Καλλιέρη, διευθυντή της Καρδιολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου «Metropolitan» και μέλος της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας, τον κ. Στέφανο Περτσεμλίδη, διαιτολόγο-διατροφολόγο, και την κ. Βίκυ Πυρογιάννη, MSc, κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο.

Ακολουθήστε το στο Google News
Δείτε επίσης: