Η αλήθεια είναι ότι δεν «παίζουμε όλοι τους αριθμούς στα δάκτυλα». Για μερικούς από εμάς ακόμη και μια πρόσθεση είναι γολγοθάς ενώ για άλλους παιχνιδάκι.

Τώρα μια νέα έρευνα σε παιδιά έρχεται να μας πει ότι δεν φταίμε εμείς για τη σχέση που έχουμε με τα νούμερα. Απλά κάποια παιδιά γεννιούνται με μια καλύτερη αίσθηση των αριθμών ενώ κάποια άλλα όχι. Πως κατέληξαν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Johns Hopkins σ΄ αυτό το συμπέρασμα;

Υπέβαλαν 200 παιδιά προσχολικής ηλικίας με μέσο όρο ηλικίας τα 4 έτη, σε ορισμένα τεστ. Κάποια τεστ ζητούσαν από τα παιδιά να δουν δυο οθόνες με χρωματιστές κουκίδες (μπλε, κίτρινες) και να εκτιμήσουν ποια οθόνη έχει περισσότερες κουκίδες. Με αυτά τα τεστ οι ειδικοί εκτιμούσαν την ευρύτερη «αίσθηση των αριθμών» κάθε παιδιού. Παράλληλα ζητούσαν από τα παιδιά να μετρήσουν φωναχτά και να λύσουν απλά προβλήματα πρόσθεσης, προκειμένου να εκτιμήσουν τις ικανότητές τους στα μαθηματικά.

Παρατήρησαν ότι τα παιδιά που απέδωσαν καλύτερα στα τεστ της «αριθμητικής αίσθησης» ήταν καλύτερα και όσον αφορά τις μαθηματικές τους ικανότητες.

Οι ερευνητές θεωρούν σημαντικά τα συμπεράσματά τους επειδή, μέχρι πρότινος δεν θεωρούσαν αυτονόητη τη σύνδεση ανάμεσα στην αριθμητική αίσθηση ενός παιδιού, που φαίνεται ότι είναι έμφυτη και στην απόδοσή του στα μαθηματικά η οποία θεωρούνταν ότι είναι προϊόν εκπαίδευσης.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Developmental Science.