Αρκούν δύο απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας για να πυροδοτήσουν μεγάλες αλλαγές στη διατροφή και την ευεξία μας οι οποίες θα διαρκέσουν, υποστηρίζουν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Northwestern.

Με άλλα λόγια, σύμφωνα με τους ειδικούς, τα πράγματα γίνονται πιο απλά αν όσοι επιθυμούν να βελτιώσουν τον τρόπο ζωής τους εστιάσουν μόνο σε δύο απλές αλλαγές. Οι ερευνητές ζήτησαν από 204 ενηλίκους 21-60 ετών να υιοθετήσουν μόνο δύο καλές συνήθειες μέσα σε τρεις εβδομάδες (αύξηση φρούτων και λαχανικών καθώς και της φυσικής δραστηριότητας ή μείωση του λίπους και της καθιστικής ζωής ή μείωση του λίπους και αύξηση της άσκησης ή αύξηση των φρούτων και των λαχανικών και μείωση της καθιστικής ζωής).

Οι συμμετέχοντες που ακολουθούσαν το πρόγραμμα των τριών εβδομάδων έλαβαν 175 δολάρια για την επίτευξη των στόχων τους. Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι ερευνητές τούς ζήτησαν να παρακολουθούν την πρόοδό τους στέλνοντας ενημερώσεις τρεις μέρες το μήνα επί έξι μήνες. Η αμοιβή τους για την αποστολή των δεδομένων ήταν 30-80 δολάρια τον μήνα. Οι ερευνητές εκτίμησαν ότι οι συμμετέχοντες δεν θα διατηρούσαν τις καλές τους συνήθειες στη διάρκεια των έξι μηνών. Τελικά όμως εκείνοι κατάφεραν να τις διατηρήσουν σε μεγάλο βαθμό, γεγονός που εντυπωσίασε τους ερευνητές.

Συγκεκριμένα, από την αρχή της έρευνας μέχρι το τέλος των έξι μηνών οι μερίδες φρούτων και λαχανικών κυμάνθηκαν κατά μέσο όρο από 1,2 στην αρχή της έρευνας σε 5,5 στις τρεις εβδομάδες και σε 2,9 στους έξι μήνες. Ο μέσος χρόνος καθιστικής ζωής κυμάνθηκε από 219,20 λεπτά την ημέρα, σε 89,3 και σε 125,7 στους έξι μήνες. Όσο για τις θερμίδες από κορεσμένα λιπαρά από 12%, σε 9,4% στις τρεις εβδομάδες και σε 9,9% στους έξι μήνες.

Το 86% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι από τη στιγμή που έκαναν την αλλαγή προσπάθησαν να τη διατηρήσουν. Μάλιστα, οι ερευνητές δήλωσαν ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών βελτίωσε τη διάθεση των συμμετεχόντων και τους κινητοποίησε να διατηρήσουν τις αλλαγές.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Archives of Internal Medicine».

Δείτε επίσης: