Χρόνια τώρα έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά που έχουν θηλάσει ως μωρά έχουν υψηλότερο IQ και καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο αλλά ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό παραμένει άγνωστος. Έχει άραγε να κάνει με τον δεσμό της μητέρας με το παιδί που δημιουργείται στη διαδικασία του θηλασμού; Ή μήπως με κάποιο συστατικό του ίδιου του μητρικού γάλακτος;
Τώρα μία έρευνα από επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Brigham Young δείχνει δύο γονεϊκά χαρακτηριστικά ως “υπεύθυνα” γι’ αυτήν την ιδιαίτερη εξυπνάδα: Το να ανταποκρίνονται οι γονείς στις συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών και να τους διαβάζουν από την ηλικία των 9 μηνών και έπειτα. Τι σχέση έχουν τα παραπάνω με τον θηλασμό; Οι μητέρες που θηλάζουν τείνουν να ακολουθούν αυτές τις πρακτικές.
“Έχει να κάνει με τη γενικότερη συμπεριφορά των γονιών”, εξηγεί ο Ben Gibbs, βασικός συγγραφέας της έρευνας. Ο θηλασμός βοηθά σε άλλα πράγματα, συνέχισε εξηγώντας σχετικά με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό The Journal of Pediatrics.
Σύμφωνα με τους ερευνητές η γρήγορη απόκριση των γονιών στα συναισθηματικά αιτήματα των παιδιών τους καθώς και το να τους διαβάζουν παραμύθια μπορεί να τους δώσει ένα προβάδισμα ανάπτυξης κατά 2 -3 μήνες μέχρι την ηλικία των 4 ετών.
Ακριβώς επειδή πρόκειται για 4χρονα ένας μήνας ή δύο περισσότεροι στην ανάπτυξη έχουν σημασία. Επίσης εάν ένα παιδί βρίσκεται στο όριο να χρειάζεται ενισχυτική διδασκαλία μία τέτοια νοητική ώθηση θα το βοηθήσει αρκετά.
Οι ειδικοί χρησιμοποίησαν τα δεδομένα από την παρακολούθηση 7500 μανάδων με τα παιδιά τους από τη γέννηση και μέχρι αυτά να γίνουν 5 χρονών. Τα δεδομένα ήταν πλούσια σε πληροφορίες σχετικά με το οικιακό περιβάλλον συμπεριλαμβανομένου του πότε και πόσο συχνά οι γονείς ξεκίνησαν να διαβάζουν στα παιδιά τους. Επιπροσθέτως κάθε μητέρα στη διάρκεια της μελέτης συμμετείχε και σε δραστηριότητες με τα παιδιά της που μαγνητοσκοπήθηκαν. Καθώς το παιδί προσπαθούσε να εκτελέσει τη δραστηριότητα, μετρήθηκαν η υποστηρικτικότητα της μητέρας και η ευαισθησία της στα συναισθηματικά του αιτήματα.
Παρατηρήθηκε λοιπόν ότι όσα παιδιά θήλασαν 6 μήνες ή περισσότερους είχαν τις καλύτερες επιδόσεις στην ικανότητά τους να διαβάζουν όχι χάρη στον θηλασμό αυτόν καθ’ εαυτόν αλλά κυρίως επειδή είχαν πρόσβαση σε καλύτερη γονεϊκή φροντίδα.