Είμαι 17 ετών και 100 κιλά. Δεν έχω κάποιο πρόβλημα με την υγεία μου. Το μοναδικό πρόβλημά μου είναι ότι τα τελευταία 3 χρόνια βγαίνω από το σπίτι μου μόνο για να πάω σχολείο. Θέλω να μου δώσετε συμβουλές για να αδυνατίσω. Valbona

Αγαπητή Valbona

1) Προγραμμάτισε σωστά τη διατροφή σου. Είναι απαραίτητη η κατανάλωση πολλών γευμάτων μέσα στη μέρα: πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, βραδινό.  

2) Καθιέρωσε τη συνήθεια του πρωινού. Το πρωινό αποτελεί ίσως το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας και αναπόσπαστο κομμάτι ενός σωστού και ισορροπημένου διαιτολογίου, καθώς παρέχει στον οργανισμό την απαιτούμενη ενέργεια και βασικά θρεπτικά συστατικά.

3) Τα κυρίως γεύματα  πρέπει να είναι πλήρη. Πάντα να συνοδεύονται από λαχανικά και να περιέχουν ποικιλία θρεπτικών συστατικών, πρωτεΐνες (ψάρι, κοτόπουλο, μοσχάρι, χοιρινό), υδατάνθρακες (ψωμί, ζυμαρικά, όσπρια, λαδερά), λίπος (κυρίως ελαιόλαδο).

4) Αύξησε τα φρούτα και τα λαχανικά στο καθημερινό σου διαιτολόγιο και προτίμησε τους φρέσκους χυμούς φρούτων και λαχανικών, αντί για αναψυκτικά 

5) Επέλεξε πιο υγιεινά σνακ. Γιαούρτι με μέλι, ψωμί με ταχίνι και μέλι, μπάρα δημητριακών, φρουτοσαλάτες, από τα  κρουασάν  και τις σοκολάτες.

6) Μείωσε τη συχνότητα κατανάλωσης έτοιμου φαγητού. Σουβλάκια, πίτσες, χάμπουργκερ θα πρέπει να περιοριστούν σε μια φορά ανά δέκα μέρες

7) Βάλε την άσκηση στην καθημερινότητα σου . 30-40 λεπτά καθημερινής άσκησης μπορεί να την κάνεις ακόμα και στο σπίτι π.χ. σκάλες, σκοινάκι, κοιλιακούς, push ups

8) To νερό ως μέσο ενυδάτωσης. Περιόρισε τα  αναψυκτικά και προσπάθησε να ξεδιψάς με το νερό

9) Προσπάθησε να μην τρως βλέποντας τηλεόραση. Θα σε βοηθήσει στο να μην ξεφύγεις και φας περισσότερο