Καθώς τα σχολεία ξεκινούν ξανά και οι δουλειές το ίδιο, ο Σεπτέμβριος σηματοδοτεί όχι μόνο την  επιστροφή στην ρουτίνα αλλά και την αύξηση της πίεσης που αισθανόμαστε. Πρόσφατη βρετανική έρευνα δείχνει ότι εκατομμύρια ανθρώπων ανά τον κόσμο πέφτουν στον φαύλο κύκλο του άγχους και της αϋπνίας και γι’ αυτό ο Σεπτέμβριος θεωρείται από τους επαγγελματίες της υγείας ως ένας από τους πιο αγχωτικούς μήνες του χρόνου. 
Ο Σεπτέμβριος είναι πρώτος στο ημερολόγιο του άγχους – τα παιδιά πηγαίνουν πίσω στο σχολείο, οι καλοκαιρινές διακοπές και επισήμως τελειώνουν , ο καιρός αρχίζει να αλλάζει  και πρέπει να περιμένουμε μέχρι τα Χριστούγεννα για τις επόμενες επίσημες αργίες.

Η έρευνα δείχνει ότι σχεδόν το 90%  των ανθρώπων υποφέρουν από κάποιου είδους στρες στην ζωή τους, και μάλιστα κάποιοι είπαν πως είναι συχνά ή μονίμως αγχωμένοι. Όταν δε είμαστε αγχωμένοι αντιμετωπίζουμε και προβλήματα στον ύπνο, από την άλλη όμως όταν δεν μπορούμε να κοιμηθούμε αγχωνόμαστε ακόμα περισσότερο. Φαίνεται επίσης πως οι φοιτητές και μαθητές του Λυκείου αισθανονται περισσότερο άγχος. Στην σχετική έρευνα φάνηκε οτι το 16% των ατόμων ηλικίας 16-24 χρονών να λένε πως βρίσκουν τον Σεπτέμβριο πολύ αγχογόνο. Επίσης, οι γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες είναι πιο πιθανό να αισθάνονται την πίεση του Σεπτεμβρίου, ίσως επειδή είναι επιφορτισμένες με πολύ περισσότερες υποχρεώσεις συγκριτκά με τους άνδρες όσον αφορά την φροντίδα των παιδιών και το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς.

Στο ημερολόγιο του άγχους ωστόσο φαίνεται ότι υπάρχουν εξάρσεις και υφέσεις με το στρες να κορυφώνεται πριν τα Χριστούγεννα και τελικά το Δεκέμβριο να αποτελεί τον πιο πιεστικό μήνα του χρόνου, πιθανότατα λόγω του άγχους των γιορτών. Με άλλα λόγια, υπάρχουν ξεκάθαρα κορυφαίες στιγμές στα επίπεδα άγχους μας κατά τη διάρκεια του χρόνου και για πολλούς αυτό εκδηλώνεται και με τη μορφή αϋπνίας. 
Οι περισσότεροι άνθρωποι τείνουν να αποδίδουν στο στρες τα προβλήματα στον ύπνο τους ενώ άλλοι  αποδίδουν αυτά τα προβλήματα στον καιρό ή ακόμα και στην αλλαγή κρεβατιού. Σχεδόν  ένας στους τέσσερις θεωρούμε ότι ένας καλός βραδινός ύπνος σε ένα άνετο κρεβάτι μας βοηθά να ανακουφιστούμε από το άγχος. Να προσθέσουμε επίσης ότι η ενασχόληση με ένα χόμπι, το διάβασμα, αλλά και το να βλέπουμε ένα χαλαρωτικό πρόγραμμα στην τηλεόραση είναι από τους κορυφαίους τρόπους αντιμετώπισης του στρες.