Έχει συμβεί στις περισσότερες και στους περισσότερους, όταν έχουμε περάσει ώρες πάνω από την κατσαρόλα μαγειρεύοντας. Στη συνέχεια, δεν έχουμε διάθεση να αφιερώσουμε χρόνο για να διακοσμήσουμε τα πιάτα που θα προσφέρουμε στην οικογένεια και τους φίλους μας. Όμως, σύμφωνα με τους ειδικούς το να αφιερώσουμε μερικά επιπλέον λεπτά θα μας βοηθήσει να κάνουμε τα φαγητά μας περισσότερο εύγευστα.

Μάλιστα, ένας καθηγητής ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ο Charles Spence, έδειξε ότι μια σαλάτα «τακτοποιημένη» στο πιάτο και ευπαρουσίαστη μπορεί να μας κάνει να την πληρώσουμε ακόμα και 3 φορές περισσότερο. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με μια μπριζόλα, αν την κόψουμε σε λεπτές φέτες.

Στην εν λόγω έρευνα περισσότεροι από 130 άνθρωποι δοκίμασαν μια σαλάτα και μια μπριζόλα με πατάτες τηγανητές, σερβιρισμένα με 3 διαφορετικούς τρόπους. Παρά το γεγονός ότι τα υλικά στη σαλάτα ήταν ακριβώς τα ίδια, εκείνη στην οποία το αγγούρι ήταν κομμένο σε πολύ λεπτές φέτες έμοιαζε νοστιμότερη. Οι εθελοντές μάλιστα δήλωσαν ότι θα ήταν πρόθυμοι να την πληρώσουν ακόμα και 3 φορές περισσότερο. Όσον αφορά τη μπριζόλα, διαπιστώθηκε ότι ήταν πιο λαχταριστή στη μέση του πιάτου από ότι στην άκρη.

Ο καθηγητής Charles Spence θεωρεί ότι η εξήγηση είναι απλή: μας μοιάζει πιο νόστιμο ό,τι φαίνεται πιο ωραίο και πιθανολογεί ότι ίσως και να εκτιμούμε την προσπάθεια που έχει καταβάλει αυτός που μας σερβίρει το πιάτο.

Από τη νέα έρευνα προέκυψαν και κάποια άλλα στοιχεία, που σχετίζονται με το «στήσιμο» των πιάτων. Φαίνεται ότι οι καταναλωτές εκτιμούν αυτά που δεν είναι παραφορτωμένα και που έχουν το φαγητό στο κέντρο του σερβίτσιου. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι αρέσκονται στο να τους σερβίρουν τα τρόφιμα σε μονούς και όχι σε ζυγούς αριθμούς (π.χ. 3 φουντίτσες μπρόκολου αντί για 4).