Σε όλους μας έχει συμβεί να σκεφτόμαστε με τρόμο την Κυριακή το βράδυ ότι την επόμενη ημέρα ξεκινάει μια καινούργια απαιτητική εβδομάδα, στη διάρκεια της οποίας καλούμαστε να ανταποκριθούμε σε πολλές υποχρεώσεις και ρόλους για τους οποίους δεν νιώθουμε ούτε έτοιμοι ούτε ξεκούραστοι. Η ενέργειά μας, η διάθεσή μας, οι αντοχές μας, καθώς και η ετοιμότητά μας, δεν είναι καθόλου απίθανο να νιώθουμε ότι μας έχουν εγκαταλείψει ακόμα και πριν τελειώσει η εβδομάδα ή σε άλλες περιπτώσεις όταν δεν έχει ακόμα φτάσει ούτε στα μισά. Τι μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτό; Να οργανωθούμε για την εβδομάδα που ξεδιπλώνεται μπροστά μας, να εκμεταλλευτούμε το Σαββατοκύριακο για να διασκεδάσουμε, να ξεκουραστούμε, και να τονώσουμε την αυτοπεποίθησή μας. Kαι επίσης να ακολουθήσουμε ιδιαίτερες συμβουλές ειδικών, που θα μας βοηθήσουν να επιλέγουμε κάθε φορά τη σωστή μέρα της εβδομάδας για να διεκπεραιώνουμε τις δουλειές που έχουμε να κάνουμε με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επιτυχία. 

Δευτέρα: 

Ημέρα στόχων, αλλά και γκρίνιας

Τείνουμε όλοι να ξεκινάμε την εβδομάδα μας γεμάτοι καλές προθέσεις και νέες αποφάσεις. Η Δευτέρα είναι η ιδανική μέρα, λοιπόν, για να θέσουμε στόχους. Αν πράγματι θέλουμε να ξεκινήσουμε γυμναστήριο, να ασχοληθούμε με ένα καινούργιο χόμπι ή σπορ, να μάθουμε μια ξένη γλώσσα, η Δευτέρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να αρχίσουμε. Ακόμα καλύτερα, μπορούμε να σημειώσουμε την πρόθεσή μας στο ημερολόγιό μας και μόλις βρούμε λίγο χρόνο ή κάνουμε διάλειμμα από τη δουλειά μας, να διερευνήσουμε το θέμα. Όταν σημειώνουμε κάτι, είναι πιο πιθανό να το φέρουμε σε πέρας. 
Σύμφωνα με έρευνες: Τις Δευτέρες περνάμε 34΄ γκρινιάζοντας, ενώ τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας «αφιερώνουμε» κατά μέσο όρο μόνο 22΄ στο να παραπονιόμαστε. Αντί, λοιπόν, να χάνουμε τον χρόνο μας με το να βυθιζόμαστε στη δευτεριάτικη θλίψη, είναι πολύ καλύτερο να εστιάζουμε σε ωραίες στιγμές που περάσαμε το Σαββατοκύριακο που μόλις τέλειωσε, ώστε να βελτιώνεται η διάθεσή μας. Μία άλλη ιδέα είναι να καθιερώσουμε κάτι ευχάριστο για το απόγευμα ή το βράδυ της Δευτέρας, για παράδειγμα μια έξοδο με φίλους ή ένα ωραίο οικογενειακό δείπνο. 

Τρίτη: 
Ημέρα για να οργανωθούμε και να… εγχειριστούμε

Είναι η ιδανική ημέρα για να οργανώσουμε την υπόλοιπη εβδομάδα μας. Δεν είναι καθόλου απίθανο να νιώθουμε απελπισία το πρωί της Τρίτης σκεπτόμενοι όλες τις δουλειές και τις υποχρεώσεις που δεν καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα. Μια καλή ιδέα είναι και πάλι να τις καταγράψουμε και να τις προγραμματίσουμε, ώστε να νιώθουμε μεγαλύτερη ηρεμία και την πεποίθηση ότι μπορούμε να τις φέρουμε όλες σε πέρας. Μην ξεχνάμε πόση ανακούφιση και ικανοποίηση θα αισθανθούμε όταν θα τις σβήνουμε μία-μία από τη λίστα μας. 
Σύμφωνα με έρευνες: Οι ασθενείς που υποβάλλονται σε κάποια επέμβαση τις πρώτες ημέρες της εβδομάδας έχουν λιγότερες πιθανότητες να υποστούν επιπλοκές συγκριτικά με όσους εγχειρίζονται τις τελευταίες ημέρες της εβδομάδας, σύμφωνα με έρευνα από την ιατρική επιθεώρηση «British Medical Journal». Έτσι, η Τρίτη είναι καλή ημέρα για να σχεδιάσουμε μία εγχείρηση που χρειάζεται να κάνουμε.

Τετάρτη: 
Ημέρα για γυμναστική και ζύγισμα

Η Τετάρτη είναι μια βαρετή ημέρα. Η εβδομάδα έχει προχωρήσει για τα καλά, βρισκόμαστε στη μέση της, αλλά το Σαββατοκύριακο είναι ακόμη μακριά. Αυτό που θα μας βοηθήσει αυτή τη στιγμή είναι να ασκηθούμε, ώστε να αποκτήσουμε ενέργεια για να φτάσουμε μέχρι το Σαββατοκύριακο. Με την άσκηση αυξάνεται η οξυγόνωση του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα να νιώθουμε πιο ενεργητικοί και πιο έτοιμοι. Μπορούμε να επιλέξουμε να γυμναστούμε με παρέα ή να τρέξουμε στο πάρκο ή το στάδιο, καθώς η ύπαρξη άλλων ανθρώπων θα μας βοηθήσει να έχουμε περισσότερη διάθεση.
Σύμφωνα με έρευνες: Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Tampere της Φινλανδίας βρήκαν ότι η καλύτερη ημέρα για να ζυγιζόμαστε και να έχουμε την πιο αξιόπιστη ένδειξη όσον αφορά το πραγματικό μας βάρος είναι η Τετάρτη, καθώς αν έχουμε βάλει κάποια γραμμάρια -ή και κιλά ακόμα- εξαιτίας πιθανών διατροφικών παρεκτροπών το Σαββατοκύριακο, θα έχουν πια φύγει. 

Πέμπτη: 
Ημέρα ιδανική για σεξ

Η καλύτερη ημέρα για να έρθουμε πιο κοντά με τον/τη σύντροφό μας. Γιατί; Επειδή δεν πειράζει να κοιμηθούμε λίγο αργότερα. Το Σαββατοκύριακο πλησιάζει και θα έχουμε όλο τον χρόνο για να ξεκουραστούμε. Επιπλέον, τα Σαββατοκύριακα είναι συχνά τόσο επιβαρημένο το πρόγραμμά μας, που ακόμα και αν μας ακούγεται περίεργο, δεν προλαβαίνουμε να βρεθούμε ερωτικά με τον/τη σύντροφό μας. 
Σύμφωνα με έρευνες: Μια ερωτική συνεύρεση που διαρκεί 25΄ μας βοηθάει να χάσουμε 90 θερμίδες κατά μέσο όρο. Επιπλέον, έρευνες δείχνουν ότι μειώνει τη συστολική πίεση. Μπορούμε, λοιπόν, να κάνουμε ένα χαλαρωτικό μπάνιο και να βρεθούμε στο κρεβάτι με τον/τη σύντροφό μας όσο νωρίτερα γίνεται για να έχουμε αρκετό χρόνο μαζί.

Παρασκευή: 
Ημέρα για χαλάρωση και ενδοσκόπηση

Μια ιδανική ημέρα για να κάνουμε γιόγκα ή ψυχοθεραπεία, ώστε να αποβάλουμε την πίεση και τα βάρη της εβδομάδας και να χαλαρώσουμε ενόψει του Σαββατοκύριακου. Ο στόχος είναι να ηρεμήσουμε με τη γιόγκα και τις αναπνοές ή στη συνεδρία με τον ψυχοθεραπευτή μας.
Σύμφωνα με έρευνες:Την Παρασκευή το βράδυ τείνουμε να έχουμε το χαμηλότερο βάρος ολόκληρης της εβδομάδας, πριν ξεκινήσουμε την ανοδική πορεία του Σαββατοκύριακου. Οι ειδικοί τονίζουν ότι είναι φυσιολογικό και αναμενόμενο το βάρος μας να παρουσιάζει μικρές διακυμάνσεις στη διάρκεια της εβδομάδας, καθώς και το να τρώμε λίγο περισσότερο το Σαββατοκύριακο, όπου χαλαρώνουμε και έχουμε περισσότερο χρόνο. Από την άλλη μεριά όμως, αν θέλουμε να διατηρήσουμε το βάρος μας, είναι σημαντικό να προσέχουμε αυτούς τους ρυθμούς των αυξομειώσεων και να αναστρέφουμε την ανοδική τάση του Σαββατοκύριακου.

Σάββατο: 
Ημέρα αφιερωμένη στις απολαύσεις

Αν σκοπεύουμε να βγούμε για ποτό ή ποτά το βράδυ, καλό είναι να έχουμε καταναλώσει προηγουμένως ένα γεύμα πλούσιο σε άμυλο, ώστε το αλκοόλ να μην μπορεί να απορροφηθεί τόσο εύκολα και γρήγορα και έτσι να μη μεθύσουμε. Σημαντικό είναι επίσης να πιούμε αρκετό νερό όταν επιστρέψουμε από την έξοδό μας, ώστε να μην αφυδατωθούμε, πράγμα που είναι πιθανό να μας συμβεί λόγω της ιδιαίτερα διουρητικής δράσης του αλκοόλ. Αν προσέχουμε το βάρος μας, είναι σκόπιμο να προτιμήσουμε κρασί ή λευκά ποτά και να αποφύγουμε τα κοκτέιλ, που είναι πιο θερμιδογόνα (συχνά έχουν και ζάχαρη ή γλυκά ποτά/χυμούς), αλλά και τα ποτά που συνοδεύονται με αναψυκτικά τύπου κόλα, που θα μας επιβαρύνουν θερμιδικά.
Σύμφωνα με έρευνες: Το Βρετανικό Καρδιολογικό  Ίδρυμα (British Heart Foundation) συστήνει να παίρνουμε ένα θρεπτικό πρωινό, με αυγό, σολομό, μανιτάρια και ψωμί ολικής άλεσης. Επίσης, μία μπανάνα θα μας βοηθήσει -χάρη στο κάλιο που μας δίνει- να ανακάμψουμε από τους πόνους, το πιάσιμο και την κούραση της εβδομάδας. 

Κυριακή: 
Ημέρα για να συσφίξουμε τις σχέσεις μας

Αν και συνηθίζουμε να κοιμόμαστε λίγο περισσότερο τις Κυριακές, οι ειδικοί λένε ότι είναι σκόπιμο -κυρίως αν αντιμετωπίζουμε προβλήματα με τον ύπνο μας- να προσπαθούμε να ξυπνάμε και τις Κυριακές την ίδια ώρα με τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας, ώστε να μην υποφέρουμε από αϋπνία το βράδυ και κατ’ επέκταση να είμαστε κουρασμένοι όλη την εβδομάδα.
Σύμφωνα με έρευνες: Οι στατιστικές δείχνουν ότι η αυτοπεποίθησή μας είναι στα χαμηλότερα επίπεδά της τη Δευτέρα. Έτσι, θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε την Κυριακή για να δούμε τους φίλους μας και την οικογένειά μας, να χαλαρώσουμε, να απολαύσουμε πράγματα που μας αρέσουν, ώστε να ατσαλώσουμε τη διάθεσή μας και την πίστη στον εαυτό μας και να περάσουμε ωραία την εβδομάδα μας. Μια βόλτα στην εξοχή, ένα ευχάριστο γεύμα, ένας καφές κοντά στη θάλασσα μπορούν να βοηθήσουν. 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΝ Κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΣΠΑΝΤΙΔΕΑ, παθολόγο, και τη δρ. ΝΑΤΑΛΙΑ ΚΟΥΤΡΟΥΛΗ, MSc, ψυχολόγο υγείας, με εκπαίδευση στη Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία και τη Συμβουλευτική, διευθύντρια στο Κέντρο Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας και Συμβουλευτικής.