Σαν γονιός, ξέρετε ότι το στρες είναι ένα κομμάτι της καθημερινότητάς σας. Αλλά αυτό που ίσως δεν αντιλαμβάνεστε είναι ότι ο δικός σας εκνευρισμός μπορεί να έχει αντίκτυπο στα επίπεδα στρες του παιδιού σας και το σπίτι σας να γίνει πεδίο μάχης με εντάσεις, φωνές και μονολεκτική επικοινωνία. Δεν γίνεται να απαλλαγείτε από όλο το στρες της καθημερινότητας αλλά μπορείτε να το μειώσετε και κυρίως, να το εντοπίσετε.

 

  1. Κανένας δεν κοιμάται. Όταν τα επίπεδα στρες είναι πολύ υψηλά, ο ύπνος είναι το πρώτο πράγμα που επηρεάζεται. Κατά συνέπεια, η αϋπνία οδηγεί σε περισσότερο άγχος και στρες. Αν όντως συμβαίνει αυτό, βάλτε τα παιδιά για ύπνο μισή ώρα νωρίτερα από το συνηθισμένο και κάντε το ίδιο για εσάς.
  2. Φωνάζετε περισσότερο ο ένας στον άλλο. Συχνά, όσο πιο αγχωμένοι νιώθουμε, τόσο πιο πολύ φωνάζουμε και γκρινιάζουμε. Αν μαλακώσετε τη φωνή σας, θα πέσουν και οι τόνοι από όλες τις πλευρές.
  3. Έχετε μειώσει αισθητά τα οικογενειακά γεύματα. Όταν βιώνετε άγχος, είναι πολύ πιο πιθανό να παραλείψετε τα οικογενειακά γεύματα ώστε να αποφεύγετε την αλληλεπίδραση. Μπορείτε να βελτιώσετε τη μεταξύ σας σχέση με το να γράψετε ο καθένας από ένα θετικό σχόλιο για τον άλλο και να το βάλετε σε ένα καλάθι πάνω στο τραπέζι. Κατά τη διάρκεια των γευμάτων, τραβήξτε ένα χαρτί και διαβάστε δυνατά. Είναι ο ιδανικός τρόπος να πείτε συγκεκριμένα καλά πράγματα για τα υπόλοιπα μέλη και έτσι κάνετε τα παιδιά να ανυπομονούν.
  4. Το παιδί σας αποφεύγει. Στις στρεσογόνες καταστάσεις, τα παιδιά κάθονται μόνα τους στο δωμάτιό τους, ενώ τα μικρότερα ζητούν πιο συχνά να παίζουν με τους φίλους τους. Μιλήστε με τα παιδιά για ό,τι συμβαίνει και υιοθετήστε πιο θετικές καθημερινές συνήθειες, όπως το να αθλείστε, να χαλαρώνετε και να μην το παρακάνετε με το φαγητό, το ποτό ή το κάπνισμα.
  5. Δυσκολεύεστε στη δουλειά. Αν δεν μπορείτε να σηκωθείτε καν το πρωί από το κρεβάτι, κάντε καλύτερη προετοιμασία το προηγούμενο βράδυ ή κοιμηθείτε ακόμα πιο νωρίς.
  6. Έχετε μόνιμα κακή διάθεση ή αρρωσταίνετε. Τα παιδιά ίσως παραπονιούνται για στομαχόπονο ή εφιάλτες, αϋπνίες και πονοκεφάλους. Το ανοσοποιητικό σύστημα αποδυναμώνεται. Γενικά, κάντε όσο περισσότερα πράγματα μπορείτε για τον εαυτό σας ώστε να αποσυμπιέζεστε.
  7. Κάνετε πολλά πράγματα κάθε μέρα. Μήπως ήρθε η ώρα να αποκτήσετε μία ισορροπία και να μην το παρακάνετε με ατελείωτες δραστηριότητες σε καθημερινή βάση; Κάντε μία παύση και συζητήστε με τα παιδιά για το αν θέλουν να συνεχίσουν έτσι ή να διακόψουν κάτι που τους προσθέτει άγχος.
Δείτε επίσης: