Πέραν της λειτουργικής και αισθητικής πτυχής της καθημερινότητας, η οργάνωση των χώρων είναι καθοριστικής σημασίας και για την διάθεσή σας όπως και τα επίπεδα ενέργειας. Πολλοί υποστηρίζουν ότι η ακαταστασία αποτελεί μια εξωτερική εκδήλωση που αντικατοπτρίζει την συναισθηματική ή την ψυχολογική μας κατάσταση. Ταυτόχρονα η οργάνωση μας βοηθά να συντονίσουμε τον εγκέφαλό μας σε μια συστηματική, ενεργητική κατάσταση, που μπορούμε να εφαρμόσουμε και σε άλλους τομείς της ζωής μας για να επιτύχουμε τους στόχους μας. Ακριβώς όπως μπορούμε να πραγματοποιήσουμε μια «αποτοξίνωση» στους χώρους μας, το ίδιο μπορούμε να εφαρμόσουμε στον εαυτό μας και το πρόγραμμά μας, διακρίνοντας ανάμεσα σε εκείνα που πρέπει να γίνουν για να πλησιάσουμε τα «θέλω» μας και εκείνα που μας αποσυντονίζουν.

Οργάνωση σε 5, 4, 3, 2, 1…

Οι βασικότεροι τρόποι που μπορείτε να δοκιμάσετε για να οργανωθείτε άμεσα κι εύκολα, περιλαμβάνουν:

5. Τελειότητα και οργάνωση δεν συμβαδίζουν

Η πιο υγιεινή διαδρομή για να καταφέρετε να αφήσετε στην άκρη την τάση της τελειότητας, είναι να αποδεχθείτε ότι οι χώροι σας δεν θα δείχνουν τέλειοι και οργανωμένοι πάντα, αφού κάποιες φορές η καθημερινότητα «τρέχει» με τόσο γρήγορους ρυθμούς που μετά βίας την προλαβαίνουμε. Η οργάνωση δεν αφορά την τελειότητα αλλά το επίπεδο ποιότητας ζωής και τα πρότυπα. Τα πρότυπα όλων είναι διαφορετικά. Εφ ‘όσον το οργανωμένο περιβάλλον ευθυγραμμίζεται με αυτά τα πρότυπα και δεν παραβιάζει την δική σας ποιότητα ζωής, τότε μπορείτε να αισθανθείτε άνετα στον χώρο σας.

4. «Σπάστε» την οργάνωση σε κομμάτια

Είναι σημαντικό να μην νιώσετε άγχος ή πλήξη καθώς προσπαθείτε να οργανωθείτε, διότι διαφορετικά είναι πολύ πιθανό να προσπαθήσετε να το αποφύγετε. Αντ’αυτού δοκιμάστε να σκεφθείτε τι ακριβώς είναι αυτό που θέλετε να οργανώσετε και πώς θέλετε να το κάνετε. Έπειτα δοκιμάστε να κάνετε μια λίστα, νοητή και γραπτή, με όλα όσα πρέπει να κάνετε για να τα καταφέρετε, διαχωρίζοντας τις δουλείες σε μικρότερα βήματα. Στη συνέχεια, αξιολογήστε την προτεραιότητα κάθε κατηγορίας και ξεκινήστε με το επίπεδο που μειώνει περισσότερο το άγχος. Μπορείτε επίσης να ορίσετε ένα χρονικό περιθώριο, που θα σας κινητοποιήσει να μην το αποφύγετε.

3. Έξω τα παλιά, μέσα τα νέα

Η φυσική ακαταστασία δημιουργεί συχνά ακαταστασία και στο νου, ειδικά αν αυτή η ακαταστασία έχει καταλάβει τη ζωή και το χώρο σας. Επιλέγοντας να πετάξετε ή να χαρίσετε τα πράγματα που πλέον δεν λειτουργούν για εσάς δεν σχετίζεται τόσο με την οργάνωση, όσο με την απελευθέρωση και την απομάκρυνση από τα πράγματα δίχως ντροπή ή ενοχή, αφού πλέον δε μας ωφελούν. Για να τα καταφέρετε, σκεφθείτε τι κάνει ένα στοιχείο πραγματικά «πολύτιμο» σε αντίθεση με κάτι που νομίζετε ότι μπορεί να είναι πολύτιμο βάσει του φόβου ή άλλων συναισθημάτων ή και αναμνήσεων που το συνοδεύουν.

2. Απαλλαγείτε από τους αντιπερισπασμούς

Είναι σημαντικό να αποφύγετε τους αντιπερισπασμούς καθώς μπορεί να «τραβήξουν» την προσοχή σας και τελικά να αφήσετε το project οργάνωσης των χώρων σας στην μέση ή τουλάχιστον να βγείτε εκτός προγράμματος. Από τους βασικότερους αντιπερισπασμούς είναι το κινητό τηλέφωνο, οι δυνατοί θόρυβοι αλλά και η περίσσια ακαταστασία. Για αυτό βάλτε την αγαπημένη σας playlist στο background και προσπαθήστε να περιορίσετε την ακαταστασία, οργανώνοντας τα προσωπικά σας αντικείμενα ή τα ρούχα σας για τουλάχιστον μία ώρα.

1. «Δείτε» το τελικό αποτέλεσμα

Για να καταφέρετε να οργανώσετε τους χώρους σύμφωνα με τα δικά σας πρότυπα αισθητικής και άνεσης, είναι σημαντικό να σκέφτεστε το τελικό αποτέλεσμα που θέλετε να δημιουργήσετε. Αυτό θα σας κρατήσει σε εγρήγορση και θα σας βοηθήσει να επιτύχετε γρηγορότερα τον στόχο σας. Μπορείτε μάλιστα να χρησιμοποιήσετε πρόσθετα εργαλεία για να βοηθήσουμε αυτό το όραμα να «ζωντανέψει» είτε πρόκειται για έναν πίνακα στόχων είτε για περιοδικά, που σας τροφοδοτήσουν με τις απαραίτητες ιδέες και τις διαδικασίες «know-how«.

Δείτε επίσης: