Πόσες φορές όταν χτενίζουμε τα μαλλιά μας δεν βλέπουμε μπλεγμένες σπασμένες τρίχες πάνω στη βούρτσα; Μήπως νιώθουμε τα μαλλιά μας ξηρά και αφυδατωμένα ακόμη και μετά το λούσιμο; Γιατί δεν είναι στιλπνά και μεταξένια όπως ήταν κάποτε; Οι ειδικοί τονίζουν ότι ο πιο γρήγορος και ασφαλής δρόμος για να αποκτήσουμε τα πιο όμορφα και υγιή μαλλιά είναι να συμφιλιωθούμε με τη φυσική υφή τους αντί να την πολεμάμε. Κοινώς, να σταματήσουμε το καθημερινό styling. Φτάνει όμως μόνο αυτό για να ανακτήσουν τη χαμένη λάμψη και ελαστικότητά τους; Πέντε μύθοι καταρρίπτονται και ένα κουίζ μάς αποκαλύπτει τι κάνουμε λάθος.

Πόσο υγιή είναι τα μαλλιά σας;

Μάθετε την κατάσταση της υγείας των μαλλιών σας και διαπιστώστε αν γνωρίζετε καλά τα «ναι» και τα «όχι» της περιποίησής τους απαντώντας στο κουίζ που ακολουθεί.

1. Πόσο μακριά είναι τα μαλλιά σας;

α. Αγορίστικα κοντά.

β. Μέχρι τους ώμους.

γ. Από τους ώμους και κάτω.

Όσο πιο μακριά είναι η τρίχα, όσο δηλαδή οι άκρες απέχουν από τις ρίζες, τόσο πιο επιρρεπή στη φθορά είναι τα μαλλιά, γιατί τα φυσικά ενυδατικά συστατικά τους δεν φτάνουν στις άκρες. Το καθημερινό styling και οι βαφές εντείνουν τη ζημιά.

2. Πόσο συχνά κόβετε τα μαλλιά σας;

α. Κάθε 4-6 βδομάδες.

β. Κάθε 3-4 μήνες περίπου.

γ. Μία φορά τον χρόνο και αν

Αν τα μαλλιά σας είναι κάτω από τους ώμους, πρέπει να κόβετε τις άκρες κάθε ενάμιση μήνα περίπου. Μόνο έτσι εξαλείφετε την ψαλίδα. Αν τα μαλλιά σας είναι ξηρά, χρησιμοποιείτε μάσκα αντί για conditioner και για ιδανικό αποτέλεσμα στη συνέχεια απλώνετε και μια ενυδατική λοσιόν που δεν ξεπλένεται (leave-in conditioner).

3. Xτενίστε τα μαλλιά με τα δάχτυλά σας. Πώς τα νιώθετε;

α. Είναι απαλά και ευκολοχτένιστα.

β. Είναι μαλακά μέχρι τη μέση του μήκους τους, αλλά μετά έχουν κόμπους.

γ. Είναι ξηρά και μπερδεμένα.

Όταν τα μαλλιά μπερδεύονται εύκολα, σημαίνει ότι τα λέπια τους είναι ανασηκωμένα και η κερατίνη τους έχει υποστεί φθορά.

4. Πώς τα στεγνώνετε συνήθως;

α. Τα σκουπίζω με την πετσέτα και τα αφήνω να στεγνώσουν μόνα τους.

β. Τα στεγνώνω με το πιστολάκι για μερικά λεπτά, μέχρι να πάρει την πολλή υγρασία.

γ. Τα ισιώνω.

Η θερμοκρασία που εκπέμπει το πιστολάκι αγγίζει τους 200° C, προκαλώντας μεγάλη ζημιά στην επιφάνεια της τρίχας. Αν δεν μπορούμε να αποφύγουμε το πιστολάκι ή έστω να ελαττώσουμε τη χρήση του, τότε φροντίζουμε να έχει αρκετή απόσταση από τα μαλλιά. Για να την ελέγξουμε, κατευθύνουμε το στόμιο στο χέρι μας. Η σωστή απόσταση είναι εκείνη όπου δεν μας καίει ο ζεστός αέρας.

5. Χρησιμοποιείτε σίδερο ισιώματος ή ψαλίδι;

α. Δεν ξέρω καν πώς τα χρησιμοποιούν.

β. Μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.

γ. Ακόμα και στις διακοπές τα χρησιμοποιώ.

Το σίδερο και το ψαλίδι ψήνουν στην κυριολεξία την τρίχα. Όσο πιο λεπτή είναι η τρίχα, τόσο πιο γρήγορα εξασθενεί, γίνεται εύθραυστη και θαμπή. Η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι να αλλάξουμε χτένισμα και να υιοθετήσουμε ένα πιο ανέμελο στυλ, που δεν χρειάζεται ιδιαίτερο styling. Αν, ωστόσο, δεν μπορούμε με τίποτα να αλλάξουμε χτένισμα, εφαρμόζουμε οπωσδήποτε προϊόντα που προστατεύουν από τη θερμότητα και ελιξήρια ενδυνάμωσης και θρέψης.

6. Βρέξτε μια τρίχα από τα μαλλιά σας και τεντώστε τη. Τι παρατηρείτε;

α. Η τρίχα είναι αρκετά ελαστική, σαν λάστιχο. Πρέπει να την τεντώσω πολύ για να σπάσει.

β. Η τρίχα τεντώνει μέχρι ένα σημείο.

γ. Η τρίχα σπάει σχεδόν αμέσως.

Η ελαστικότητα της τρίχας είναι το βαρόμετρο που δείχνει την κατάσταση των μαλλιών. Αν σπάει πολύ εύκολα, τα μαλλιά χρειάζονται εντατική ενυδάτωση με μάσκες και leave-in conditioners.

7. Πώς επιλέγετε το σαμπουάν σας;

α. Σύμφωνα με τον τύπο μου.

β. Βάσει της τιμής του.

γ. Ανάλογα με το άρωμά του.

Σιγουρευτείτε ότι διαλέγετε την κατάλληλη σύνθεση ανάλογα με τις ανάγκες των μαλλιών σας. Αν είναι ξηρά, θέλουν ενυδατικές συνθέσεις, αν είναι βαμμένα, χρειάζονται κάποιο που να ζωντανεύει το χρώμα τους,
ενώ αν είναι λεπτά ζητούν ανάλαφρες συνθέσεις που τονώνουν τον όγκο.

8. Η διατροφή σας είναι πλούσια σε:

α. Κρέας, γαλακτοκομικά και λαχανικά.

β. Άμυλο, υδατάνθρακες και πρωτεΐνες. Ωστόσο, δεν μπορώ να αποφύγω τα γλυκά.

γ. Κυρίως junk food και φαγητό «απέξω».

Οι πρωτεΐνες είναι η κύρια πηγή δύναμης των μαλλιών. Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με αυτές, καθώς και με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Η ερμηνεία του αποτελέσματος

Περισσότερα α: Συγχαρητήρια! Ακολουθείτε ευλαβικά τις συμβουλές των ειδικών, γι’ αυτό τα μαλλιά σας είναι υγιέστατα.

Περισσότερα β: Είστε στον σωστό δρόμο. Αν αλλάξετε μερικές μικρές συνήθειες, τα μαλλιά σας θα βρουν ξανά τη χαμένη τους λάμψη.

Περισσότερα γ: Αν τα μαλλιά σας δεν είναι ήδη στη «Χώρα της Φθοράς», οδεύουν γοργά προς τα εκεί. Δώστε τους τη φροντίδα που χρειάζονται, ώστε να ανακτήσουν την υγεία και την ομορφιά τους.

Detox στα μαλλιά

Πολύτιμα μυστικά που θα ξαναδώσουν ζωντάνια και λάμψη στα μαλλιά σας.

-Απομακρύνουμε τα υπολείμματα των προϊόντων styling: Μία-δύο φορές τον μήνα χρησιμοποιούμε ένα σαμπουάν για βαθύ καθαρισμό. Ωστόσο, αν τα μαλλιά μας είναι βαμμένα, δεν το χρησιμοποιούμε πάνω από μία φορά τον μήνα, γιατί μαζί με τους ρύπους απομακρύνει και τις χρωστικές της βαφής.

-Κάνουμε απολέπιση στο τριχωτό: Τα νεκρά κύτταρα συσσωρεύονται στις ρίζες και εμποδίζουν την οξυγόνωση του τριχωτού. Απομακρύνοντάς τα, θα βελτιώσουμε τη μικρο-κυκλοφορία, θα δυναμώσουμε την τρίχα και θα βοηθήσουμε τη θρέψη της

Ακολουθήστε το στο Google News