Η συνεργασία με ένα τρομερό επαγγελματία υπάλληλο, κάποιο δηλαδή που επιδεικνύει εξαιρετική απόδοση και απολαμβάνει ευρεία ορατότητα, έχει πολλά καλά αλλά «κρύβει» και παγίδες, σύμφωνα με νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Cornell.

Η «παγίδα» του αξιόλογου επαγγελματία

Σε συνεργασίες, συνήθως οι αξιόλογοι επαγγελματίες τείνουν να επιβραβεύονται περισσότερο από συναδέλφους τους όταν τα πράγματα πάνε καλά, περισσότερο όμως «χρεώνονται» και την αποτυχία όταν το τελικό έργο δεν έρθει εις πέρας ή αν δεν επιτύχει, σύμφωνα με την μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Personnel Psychology.

«Διαπιστώσαμε στην έρευνά μας ότι όταν κάποιος συνεργάζεται με ένα πραγματικά αξιόλογο υπάλληλο θα δεχθεί λιγότερα «πυρά» στην περίπτωση αποτυχίας, καθώς ακόμα και τότε η προσοχή στρέφεται στον πιο αξιόλογο» αναφέρει χαρακτηριστικά η Rebecca Kehoe, αναπληρώτρια καθηγήτρια στην έρευνα για τους ανθρώπινους πόρους.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι η συνεργασία με ένα ιδιαίτερα αξιόλογο επαγγελματία μπορεί να «μειώνει» την επιβράβευση ή την αναγνώριση που μπορεί να βιώσουν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι στο πλαίσιο της συνεργατικής επιτυχίας.

Πρότυπο για την ομάδα

Από την άλλη πλευρά, η συνεργασία μαζί του μετριάζει κατά πολύ την δυσαρέσκεια που συνεπάγεται μιας αποτυχίας και που μπορεί τελικά να δεχθούν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, με το μεγαλύτερο μέρος της να κατευθύνεται προς εκείνον.

Ταυτόχρονα οι καλοί εργαζόμενοι είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι για την διαμόρφωση της σωστής δυναμικής της ομάδας, καθώς μπορούν να αποτελέσουν πρότυπο για τους πιο αδύναμους.

«Ακόμα και αν δεν μπορούν να κάνουν όλα όσα κάνει ένας πραγματικά αξιόλογος υπάλληλος, μπαίνουν σε μια διαδικασία μάθησης, που βοηθά την απόδοσή τους εκτός της συνεργασίας, ενισχύοντας την πολύπλευρη εξέλιξή του» επισημαίνουν οι ειδικοί.