Δεδομένου ότι τον τελευταίο έναν χρόνο περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας μέσα στο σπίτι, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να έχουμε έναν χώρο μέσα στον οποίο νιώθουμε όμορφα.

Για να μετατρέψετε λοιπόν το σπίτι σας σε ένα καταφύγιο χαλάρωσης, ξεκινήστε προκαλώντας όλες τις αισθήσεις σας — συμπεριλαμβανομένης της αφής, της όσφρησης και της ακοής. Στη συνέχεια, εξετάστε το ενδεχόμενο να περιορίσετε το χρόνο που περνάτε μπροστά στις οθόνες και να εστιάσετε περισσότερο στη σύνδεσή σας με την οικογένειά σας ή στα χόμπι σας.

Πώς θα μετατρέψετε το σπίτι σας σε ένα καταφύγιο χαλάρωσης

*Βάλτε μουσική

Η μουσική επηρεάζει άμεσα το σώμα αλλά και το μυαλό σας, επομένως μπορεί να λειτουργήσει ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο χαλάρωσης και διαχείρισης του στρες. Φτιάξτε, λοιπόν, μια λίστα με τραγούδια που σας φτιάχνουν τη διάθεση και σας βοηθούν να χαλαρώσετε, βάλτε ένα CD ή απλώς ανοίξτε το ραδιοφώνο.

*Εκμεταλλευτείτε τη δύναμη της όσφρησης

Οι μυρωδιές και τα αρώματα επηρεάζουν άμεσα την ψυχο-συναισθηματική σας κατάσταση. Μάλιστα, σε αντίθεση με άλλες αισθήσεις όπως η όραση ή η αφή, οι «οσφρητικές πληροφορίες» λαμβάνουν χώρα στο ασυνείδητο. Εκμεταλλευτείτε λοιπόν τη δύναμη της όσφρησης για να κάνετε τον χώρο σας πιο χαλαρωτικό. Αναζητήστε αρωματικά χώρου και αιθέρια έλαια με συστατικά όπως το χαμομήλι, η λεβάντα, το σανταλόξυλο, το γιασεμί, το γεράνι και το νερολί.

*Επενδύστε στην άνεσή σας

Για να κάνετε το σπίτι σας πιο άνετο, επενδύστε σε κουβέρτες και μαξιλάρια, ξεκινώντας από τα σημεία όπου περνάτε τον περισσότερο χρόνο σας, είτε πρόκειται για τον καναπέ του σαλονιού, το κρεβάτι ή τον αυτοσχέδιο χώρο του γραφείου σας. Ο πιο απλός τρόπος να αναβαθμίσετε το κρεβάτι και τον καναπέ σας είναι προσθέτοντας μαξιλάρια σε διαφορετικές υφές. Εναλλακτικά, μπορείτε να αλλάξετε μαξιλαροθήκες στα μαξιλάρια που ήδη έχετε, επιλέγοντας κάποιες με χνουδωτή υφή.

*Χαμηλώστε τον φωτισμό

Ο «σκληρός», λευκός φωτισμός μπορεί να καταστρέψει την χαλαρωτική ατμόσφαιρα σε οποιοδήποτε σπίτι. Άλλωστε, το φως έχει την ιδιότητα να σας κρατάει σε εγρήγορση, ενώ στην προκειμένη περίπτωση ο στόχος σας είναι να ηρεμήσετε. Μια καλή επιλογή είναι τα αρωματικά κεριά που θα δημιουργήσουν στη στιγμή μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα τόσο με το γλυκό φως τους όσο και με το άρωμά τους. Αν είστε από τους τυχερούς που ζουν σε σπίτι με τζάκι, μια υπέροχη ιδέα είναι να το διακοσμήσετε με έναν δίσκο στον οποίο έχετε τοποθετήσει κεριά. Με αυτόν τον τρόπο, ακόμη και όταν δεν το χρησιμοποιείτε θα χαρίζει μια αίσθηση ζεστασιάς στον χώρο. Προσοχή όμως: Μην… παραχαλαρώσετε και κοιμηθείτε με τα κεριά αναμμένα!

*Περάστε ποιοτικό χρόνο μακριά από οθόνες

Ορίστε μια συγκεκριμένη ώρα (π.χ. μετά τις 10 το βράδυ ή για δύο ώρες μετά το δείπνο), κατά την οποία θα περνάτε χρόνο μακριά από οθόνες. Ειδικά αυτήν την περίοδο, μπορεί να είναι δύσκολο να αγνοήσετε τους τίτλους των ειδήσεων, αλλά αν μπορείτε, είναι χρήσιμο να δώσετε στον εαυτό σας την ευκαιρία να αποσυμπιεστεί. Τι μπορείτε να κάνετε αντί να κάνετε αντί να «σκρολάρετε» στα social media για ώρες; Τι θα λέγατε να φτιάχνατε ένα παζλ, να διαβάζατε, να ζωγραφίζατε ή να δοκιμάζατε τον διαλογισμό;

Ακολουθήστε το στο Google News