Κοινό βίωμα όλων αποτελούν ορισμένα μικρά ελαττώματα στην μνήμη. Ακόμη μία φορά δεν μπορείτε να βρείτε τα κλειδιά του αυτοκινήτου, μόλις γνωρίσατε κάποιον και δεν συγκρατήσατε το όνομά του, μόλις βγήκατε από το σούπερ μάρκετ και δεν θυμάστε που έχετε παρκάρει.. Περιστατικά που εντείνουν την ανησυχία και μας κάνουν να αναρωτιόμαστε «γιατί δεν θυμάμαι τίποτα;». Οι ειδικοί μας προτείνουν αρχικά να χαλαρώσουμε, μιας και οι απώλειες αυτές είναι φυσιολογικές.

Τι είναι φυσιολογικό;

Τα πράγματα που μάθατε μόλις πρόσφατα, όπως το όνομα ενός νέου συναδέλφου, ίσως είναι και ένα δύσκολο στοιχείο να συγκρατήσετε μιας και ακόμα δεν έχει εντυπωθεί στον εγκέφαλο. Είναι επίσης κοινό να ξεχάσετε που έχετε τοποθετήσει κάτι ή να σας ξεφύγει ένα ραντεβού που είχατε κλείσει.

Τις περισσότερες φορές συμβαίνει επειδή δεν δίνατε ιδιαίτερη προσοχή στην συγκεκριμένη δραστηριότητα. Ίσως εστιάζατε στην δουλειά σας όταν κάποιος σας είπε το όνομά του ή να σκεφτόσασταν τι θέλετε να πάρετε από το σούπερ μάρκετ, την στιγμή που παρκάρατε.

Τείνουμε επίσης, σύμφωνα με τους ειδικούς, να ξεχνάμε  τα πράγματα όταν είμαστε κουρασμένοι, άρρωστοι ή αγχωμένοι.

Η μνήμη καθώς μεγαλώνουμε

Οι απώλειες μνήμης τείνουν να πολλαπλασιάζονται ή να είναι πιο έντονες καθώς μεγαλώνουμε. Ήδη από την ηλικία των είκοσι ετών ξεκινάμε να χάνουμε εγκεφαλικά κύτταρα αλλά και ορισμένες χημικές ουσίες που χρειάζονται τα κύτταρα αυτά για να λειτουργήσουν. Έτσι είναι λογικό, σύμφωνα με τους ειδικούς, η μνήμη σας να είναι πιο ισχυρή στα είκοσι παρά στα πενήντα.

Οι σημαντικές αλλαγές στη μνήμη δεν σηματοδοτούν πάντα τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Μπορεί να προκληθούν από εγκεφαλικά επεισόδια, τραυματισμούς στο κεφάλι, έλλειψη βιταμινών εξαιτίας μιας μη ισορροπημένης διατροφής ή προβλήματα ύπνου.

Συμβουλές για να την ενισχύσετε

Υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την μνήμη σας καθημερινά. Ίσως χρειαστεί να οργανωθείτε λίγο περισσότερο:

  • Τοποθετήστε κάθε αντικείμενο στην θέση του εξαρχής, καθώς έτσι έχετε λιγότερες πιθανότητες να το χάσετε.
  • Όταν πρόκειται για μελλοντικά συμβάντα, όπως deadline ή ιατρικά ραντεβού, τότε είναι σημαντικό να τα σημειώνετε σε χαρτί, την ατζέντα ή να τα προσθέτετε στην ατζέντα του κινητού σας.
  • Συμβουλευτείτε το ημερολόγιό σας. Αποκτήστε ένα ημερολόγιο ή ημερολόγιο τοίχου και γράψτε συναντήσεις, ραντεβού κι οτιδήποτε άλλο. Κοιτάξτε το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας πριν πάτε για ύπνο για να γνωρίζετε τι έχετε να κάνετε την επόμενη ημέρα.
  • Παίξτε παιχνίδια λέξεων. Δημιουργήστε έναν ηλεκτρονικό κωδικό πρόσβασης που δεν θα ξεχάσετε ποτέ χρησιμοποιώντας ένα ακρωνύμιο.
  • Επαναλάβετε, επαναλάβετε, επαναλάβετε. Από το όνομα ενός ατόμου που μόλις γνωρίσατε έως και την διεύθυνση στην οποία θέλετε να μεταβείτε, λέγοντας κάτι ξανά και ξανά μπορεί να σας εντυπωθεί εντονότερα.
Ακολουθήστε το στο Google News