Μέσα από τις καθημερινές μου συναντήσεις με γυναίκες και κυρίως μαμάδες, πολύ συχνά πέφτω πάνω σε ένα θέμα κοινό για όλες. Οι τύψεις και οι ενοχές που αισθάνεται μια μαμά κάθε φορά που κάνει κάτι για τον εαυτό της ή κάτι που της αρέσει ή κάτι που δεν συμπεριλαμβάνει το παιδί και τον σύντροφό της, και η λίστα πιστέψτε με είναι πολύ μεγάλη.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Πρώτα από όλα είστε άνθρωπος και όπως κάθε άνθρωπος έχετε συγκεκριμένες ανάγκες, οι οποίες αν δεν καλυφθούν μπορεί να οδηγηθείτε στη θλίψη, στη δυσαρέσκεια, στον θυμό και σε διάφορα άλλα δυσάρεστα συναισθήματα.

Η κάλυψη των αναγκών σας είναι το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κατανοήσετε για να έχετε μια ισορροπημένη ζωή και στη συνέχεια ευτυχισμένη ζωή.

Δεν είστε μόνο μαμά

Οταν μια γυναίκα γίνεται για πρώτη φορά μαμά αλλά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της μητρότητας έχει την τάση να αφήνει πίσω τον εαυτό της, πολλά από αυτά που η ίδια επιθυμούσε πριν την τεκνοποίηση. Γιατί συμβαίνει αυτό; Τα κοινωνικά πρότυπα και οι πεποιθήσεις που ακόμα επικρατούν δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στις γυναίκες.

Υπάρχει η φιλοσοφία ότι τώρα που γίνατε μαμά, δεν χρειάζεται να είστε τίποτα ή πρώτα θα είστε μαμά και ύστερα όλα τα άλλα, τα οποία δεν έρχονται ποτέ. Υπάρχει η πεποίθηση ότι η ζωή περιορίζεται και ότι η γυναίκα πια εγκλωβίζεται. Αλήθεια, μας εξυπηρετεί να σκεφτόμαστε έτσι;

Μας βοηθούν αυτές οι σκέψεις ώστε να έχουμε μια επιτυχημένη και ευτυχισμένη ζωή ή μας οδηγούν στο μονοπάτι της έλλειψης που μας απομακρύνει όλο και πιο πολύ από όσα ονειρευόμασταν;

Τι χρειάζεται να κάνετε σε πρακτικό επίπεδο;

Ξεκαθαρίστε μέσα σας τι είναι σημαντικό και αναγκαίο και να είστε ειλικρινής.

* Ο θηλασμός δεν σας κάνει καλή μαμά, βάλτε τους δικούς σας κανόνες και ζητήστε από τον σύντροφό σας να σας υποστηρίξει.

* Ο εαυτός σας είναι πολύτιμος όσο το μωρό σας, εάν δεν τον φροντίσετε θα καταρρεύσετε και δεν θα είστε σε θέση να φροντίσετε κανέναν.

* Ολα τα συναισθήματα είναι καλοδεχούμενα, και τα ευχάριστα και τα δυσάρεστα, μην κρίνετε λοιπόν τον εαυτό σας αυστηρά για όσα αισθάνεστε, είτε καλά είτε δυσάρεστα, και έχουν να κάνουν με το μωρό ή το παιδί σας.

* Εκτονώστε τα δυσάρεστα συναισθήματα σε ουδέτερο έδαφος, όχι σε άνθρωπο. Θα ηρεμήσετε και θα επιστρέψετε ήρεμη στη ροή σας.

* Διαλέξτε κάτι που σας αρέσει πολύ και βάλτε το στην καθημερινότητά σας έστω κι αν είναι μόνο κάτι που κάνετε για 5-10 λεπτά. Με το να μένετε συνεπής σε εσάς χτίζετε αυτοεκτίμηση.

* Αφήστε στην άκρη τη σκέψη: «Τι θα πει ο κόσμος».

* Αποφύγετε να συναναστραφείτε με ανθρώπους που δεν περνάτε όμορφα μαζί τους και συνήθως οι επαφές σας δημιουργούν εντάσεις και καβγάδες – ναι, οι γονείς σας ίσως να ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

* Ζητήστε βοήθεια όποτε τη χρειάζεστε από όποιον εσείς επιλέξετε.

Αν νιώσετε την ανάγκη, μη διστάσετε να συνεργαστείτε με έναν ειδικό προκειμένου να ενισχύσετε την αυτοεκτίμησή σας και να καλλιεργήσετε νέες δεξιότητες ώστε να παίρνετε τις καλύτερες δυνατές αποφάσεις για εσάς και την οικογένειά σας.

Κλείνοντας, θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι κάνετε εξαιρετική δουλειά, συνεχίστε έτσι!

Από την Χριστίνα Πίκουλα, Human Connection Specialist, Motivational Speaker. 

Ακολουθήστε το στο Google News
Δείτε επίσης: