Οι περισπασμοί βρίσκονται παντού: Στα τηλέφωνα, τα smartwatches, τις ειδοποιήσεις – γεγονός που μπορεί να κάνει όλο και πιο δύσκολο να συγκεντρωθείτε στη δουλειά.

«Η διατήρηση της συγκέντρωσης αφορά κυρίως τη μείωση των περισπασμών. Το ονομάζω την κατάρα της αμεσότητας. Αυτό συμβαίνει όταν νιώθουμε ότι πρέπει να ανταποκριθούμε σε κάθε άμεσο μήνυμα, πράγμα που σημαίνει ότι μας τραβάνε συνεχώς προς εκατομμύρια διαφορετικές κατευθύνσεις», λέει η Ashley Janssen, σύμβουλος παραγωγικότητας.

Και, συν τοις άλλοις, το μυαλό σας πιθανότατα απομακρύνεται από τα εργασιακά καθήκοντα που δεν είναι πολύ ενδιαφέροντα ή που μοιάζουν ατελείωτα.

Διαβάστε επίσης: Βάλτε αυτό το αντικείμενο στο γραφείο και ανακουφιστείτε από το εργασιακό άγχος

Αλλά οι ειδικοί λένε ότι υπάρχουν κάποιες απλές συνήθειες μπορούν να σας βοηθήσουν να ξαναβρείτε άμεσα τη συγκέντρωσή σας.

Όταν σας διακόπτουν, σημειώστε τι κάνατε

Ας πούμε ότι έχετε μια συνάντηση που δεν μπορείτε να χάσετε στη μέση της ημέρας. Αλλά δεν θέλετε να επιστρέψετε στο γραφείο σας και να ξεχάσετε εντελώς τι κάνατε. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η Janssen προτείνει να σημειώνετε πάνω σε τι δουλεύετε μαζί με το επόμενο πράγμα που σχεδιάζατε να κάνετε.

Με αυτόν τον τρόπο, όταν επιστρέψετε στη δουλειά σας, μπορείτε να επικεντρωθείτε ξανά γρήγορα και δεν χρειάζεται να αφιερώσετε χρόνο για να προσπαθήσετε να θυμηθείτε τι άλλο υπήρχε στη λίστα με τις εργασίες της ημέρας.

Θέστε όρια με τους συναδέλφους σας

Σύμφωνα με τη CJ Bathgate, αδειούχο κλινικό ψυχολόγο στο National Jewish Health, ο καθορισμός ορίων με τους συναδέλφους σας ή με άλλα άτομα στο χώρο σας, είναι ζωτικής σημασίας για τη συγκέντρωση. «Οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να κάνουν πράγματα μέχρι να τους πούμε να μην το κάνουν», εξηγεί. Και αυτό ισχύει και για τους συναδέλφους σας.

Δοκιμάστε την τεχνική Pomodoro

«Υπάρχει κάτι που ονομάζεται τεχνική Pomodoro και είναι η ιδέα του να σπάτε το χρόνο σας σε κομμάτια», αναφέρει η Bathgate. Είναι μια μέθοδος για την οποία γίνεται πολύς λόγος στην ψυχολογία, ειδικά όταν εργάζεστε σε δύσκολες εργασίες.

Σύμφωνα με τη Bathgate, για να ακολουθήσετε την τεχνική Pomodoro, ρυθμίστε ένα χρονόμετρο για 20 ή 25 λεπτά. Δουλέψτε για αυτό το χρονικό διάστημα και κάντε ένα πεντάλεπτο διάλειμμα όταν τελειώσει το χρονόμετρο. Μετά από τέσσερα διαδοχικά διαστήματα, κάντε ένα διάλειμμα 15 έως 30 λεπτών. Κάτι σαν τη διαλειμματική προπόνηση.

Βεβαιωθείτε ότι φροντίζετε τον εαυτό σας

«Πολλές από τις προκλήσεις συχνά έρχονται όταν είμαστε υπερβολικά κουρασμένοι και το σώμα μας δεν αισθάνεται καλά», επεσήμανε η Janssen. «Ίσως δεν κοιμάστε αρκετά ή εργάζεστε πάρα πολύ ή παραλείπετε γεύματα. Αν θέλετε να παραμείνετε συγκεντρωμένοι στη δουλειά, πρέπει να φροντίζετε το σώμα και το μυαλό σας».

Απομακρυνθείτε από τον υπολογιστή σας, κινηθείτε, πιείτε λίγο νερό, φάτε ένα υγιεινό σνακ. «Η συνειδητή αναπνοή είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προσγειωθούμε άμεσα και να εστιάσουμε εκ νέου το μυαλό μας», πρόσθεσε η ψυχοθεραπεύτρια Cecille Ahrens.

Ελέγξτε την αυτο-ομιλία σας

Σύμφωνα με την Ahrens, είναι σημαντικό να έχετε επίγνωση της αυτο-ομιλίας σας. Όπως είπε, είναι «τα πράγματα που λέμε στον εαυτό μας. Είναι οι ανεξέλεγκτες ιστορίες που έχουμε στο κεφάλι μας».

«Αν πιάνετε τον εαυτό σας να λέει ή να σκέφτεται δεν πρόκειται ποτέ να το τελειώσω αυτό, δείτε αν μπορείτε να το αντικαταστήσετε με μια πιο υποστηρικτική δήλωση, όπως κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ, μέρα με τη μέρα», υπογράμμισε.

Με άλλα λόγια, ελέγξτε τι λέτε στον εαυτό σας και αποφασίστε αν είναι αλήθεια. Μην αφήνετε τις ψευδείς δηλώσεις να κυριαρχούν στη νοοτροπία σας στη δουλειά. Αν συμβεί αυτό, θα είναι πιο πιθανό να σπαταλήσετε ενέργεια στο να ανησυχείτε για το τι σας περιμένει.