Μετά από μια χρονιά γεμάτη κούραση, υποχρεώσεις και άγχος, οι διακοπές είναι απαραίτητες και αναζωογονητικές. Είτε διαρκούν τις συνηθισμένες δύο εβδομάδες, είτε παρατείνονται στους δύο μήνες, οι διακοπές έχουν την ιδιότητα να μας αποφορτίζουν από τις έγνοιες, να χαλαρώνουν τις σκέψεις, το σώμα και τα συναισθήματά μας και να μας γεμίζουν ενέργεια για να αντέξουμε μέχρι το επόμενο πολυπόθητο διάλειμμα.

Ο Σεπτέμβριος όμως, μήνας σήμα κατατεθέν την επιστροφής από τις διακοπές, είναι άμεσα συνδεδεμένος με το μελαγχολικό χρώμα του φθινοπώρου, γεγονός που  επηρεάζει αρνητικά τη διάθεσή μας. Η πλειοψηφία των εργαζομένων, αλλά και των μαθητών, βιώνει εξαιρετική δυσκολία κατά την προσπάθεια να αποδεχτεί την ιδέα ότι τελειώνει το καλοκαίρι και ότι ξεκινούν και πάλι οι εντατικοί ρυθμοί της καθημερινότητας. Φέτος, λοιπόν, ας είμαστε προετοιμασμένοι και εξοπλισμένοι με απλές λύσεις για να γλιτώσουμε από τη θλίψη της επιστροφής μας από τις διακοπές.

Οδηγός επιβίωσης μετά τις διακοπές:

1.       Ας επιστρέψουμε στο κλεινόν άστυ λίγες ημέρες προτού τελειώσει η άδειά μας για να προλάβουμε να συνειδητοποιήσουμε και να προσαρμοστούμε στη νέα κατάσταση, τόσο σε επίπεδο προγράμματος και ωραρίου ύπνου, όσο και σε επίπεδο οργάνωσης της καθημερινότητας.

2.       Ας πάρουμε το χρόνο μας για τα διαδικαστικά της επιστροφής από τις διακοπές. Αν πιεστούμε υπερβολικά θα νιώσουμε να εξατμίζεται η καλή διάθεση των διακοπών. Οργανώνοντας το χρόνο μας και ολοκληρώνοντας μία υποχρέωση κάθε φορά, θα τα καταφέρουμε όλα: να αδειάζουμε τις βαλίτσες, να πλύνουμε τα ρούχα, να καθαρίσουμε το σπίτι, να γεμίσουμε ψυγείο και ντουλάπια, να πληρώσουμε τους λογαριασμούς.

3.       Ας κρατήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο καιρό τη χαλαρότητα των διακοπών στο ντύσιμο, στη διατροφή και στις εξόδους μας. Η επανένταξή μας στο συνηθισμένο πρόγραμμα του χειμώνα είναι καλύτερο να γίνει σταδιακά και σε βάθος χρόνου για να μην αισθανθούμε τεράστια την αλλαγή.

4.       Ας παρατείνουμε τις καλοκαιρινές μας συνήθειες όσο ο καιρός μας το επιτρέπει, γεμίζοντας το χρόνο μας με επισκέψεις στην παραλία, θαλάσσια σπορ, ήσυχα βράδια στη βεράντα, βόλτες με φίλους, θερινό σινεμά και ό,τι άλλο μας φτιάχνει τη διάθεση.

5.       Ας διατηρήσουμε ζωντανές τις αναμνήσεις μας από τις φετινές διακοπές, εκτυπώνοντας φωτογραφίες, συζητώντας για τις εμπειρίες μας ή επικοινωνώντας με τα άτομα που γνωρίσαμε το καλοκαίρι.

6.       Ας σχεδιάσουμε μια όμορφη γιορτή ή ας ονειρευτούμε την επόμενη απόδρασή μας. Κάνοντας πλάνα για κάτι ευχάριστο θα αποσπάσουμε την προσοχή μας από δυσάρεστες σκέψεις, θα απασχολήσουμε θετικά το μυαλό μας και θα βελτιώσουμε τη διάθεσή μας.

7.       Ας οργανώσουμε το πρόγραμμά μας στη δουλειά και στο σπίτι, επιδιώκοντας την ισορροπία ανάμεσα στις υποχρεώσεις και τις ευχάριστες στιγμές.

8.       Ας θέσουμε μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους για την «χρονιά» που ξεκινάει στην επαγγελματική ή ακαδημαϊκή μας ζωή, αποφεύγοντας τα μεγαλεπήβολα σχέδια.

9.       Ας αναθεωρήσουμε τον τρόπο σκέψης μας, όταν συνειδητοποιούμε ότι μας επηρεάζει αρνητικά τόσο στη συμπεριφορά όσο και στο συναίσθημά μας.

10.    Ας φέρουμε το πνεύμα των διακοπών στο σπίτι μας. Τα συστατικά είναι απλά: αισιόδοξη διάθεση, καλή παρέα και ευχάριστες στιγμές. Άλλωστε, δεν χρειάζεται εξωτικό τοπίο για να χαρούμε τη ζωή μας. Αρκεί και το εδώ και τώρα.