Η κυτταρίτιδα βασανίζει 8 στις 10 γυναίκες, που ευχαρίστως θα έδιναν ό,τι τους ζητούσαν προκειμένου να απαλλαχθούν από αυτήν. Αν, μάλιστα, δεν έχετε καμία διάθεση να ακολουθήσετε κάποια «ειδική» δίαιτα, εξαιτίας της οποίας θα είστε διαρκώς πεινασμένες, μάλλον πρέπει να λάβετε άλλα μέτρα. Οι ειδικοί λένε ότι η κυτταρίτιδα αντιμετωπίζεται και με γιόγκα.

Η γιόγκα πάει Χόλιγουντ
Γνωρίζετε ότι πολλές διασημότητες, από την Jennifer Aniston έως τη Madonna, που καταφέρνουν να εντυπωσιάζουν με τους αψεγάδιαστους γλουτούς τους, έχουν ένα κοινό γνώρισμα; Είναι όλες τους φανατικές οπαδοί της γιόγκα. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η γιόγκα, μεταξύ άλλων, μπορεί να συμβάλλει και στην καλύτερη υφή του δέρματος, βελτιώνοντας τη χαρακτηριστική όψη «φλούδας πορτοκαλιού».

Πολλαπλά τα οφέλη για τον οργανισμό
Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το «Mind/Body Medical Institute» της Μασαχουσέτης, η γιόγκα τονώνει τη λεμφική κυκλοφορία, γεγονός που είναι σημαντικό για τη μείωση της κατακράτησης υγρών και την αποτοξίνωση του οργανισμού. Επίσης, είναι ευεργετική για την πέψη, τονώνει το μυϊκό σύστημα, ενώ παραδοσιακά θεωρείται ότι ενισχύει τη λειτουργία του θυρεοειδούς. Χάρη σε αυτές τις ιδιότητες, η γιόγκα μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του αποθηκευμένου λίπους στον οργανισμό.

Ειδικότερα, η δυναμική γιόγκα -που γίνεται με πιο εντατικό ρυθμό- αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς και σας βοηθά να χάσετε βάρος. Ακόμη, χάρη στο είδος των ασκήσεών της (στάσεις στις οποίες απαιτείται παρατεταμένη ακινησία για λίγα λεπτά με ταυτόχρονο σφίξιμο των μυών), τονώνει το μυϊκό σύστημα, χωρίς όμως να το «φουσκώνει», δηλαδή χωρίς να αυξάνει το μυϊκό όγκο. Εξασκώντας τις ασκήσεις γιόγκα που σας προτείνουμε 3 φορές την εβδομάδα για 6-8 εβδομάδες, αυξάνετε θεαματικά τις πιθανότητες να δείτε τις ενοχλητικές λακκουβίτσες της κυτταρίτιδας να εξαφανίζονται και το δέρμα σας να μεταμορφώνεται σε αυτό που η Christy Turlington έχει χαρακτηρίσει ως τους «γλουτούς της γιόγκα».

Η διατροφή που kataπολεμα την κυτταρίτιδα
Εάν θέλετε να μειώσετε τη χαρακτηριστική όψη «φλοιού πορτοκαλιού» στο δέρμα σας, τότε:
➜ Καταναλώνετε άφθονα φρούτα και λαχανικά, τα οποία δρουν ως διουρητικά και φυσικά αποτοξινωτικά.
➜ Προτιμήστε ιδιαίτερα όσα είναι πλούσια σε βιταμίνη C (π.χ. εσπεριδοειδή, πολύχρωμες πιπεριές, ακτινίδια, φράουλες), που είναι απαραίτητη για την αναγέννηση των κυττάρων του δέρματος.
➜ Βάλτε στο πιάτο σας πορτοκαλί και σκουροπράσινα λαχανικά, όπως είναι το σπανάκι, τα καρότα και οι ντομάτες, τα οποία είναι πηγές της προβιταμίνης Α, που συμβάλλει στη διατήρηση της ελαστικότητας του δέρματος.
➜ Τρώτε 2-3 φορές την εβδομάδα παχιά ψάρια, που είναι καλές πηγές πρωτεΐνης, αλλά και ευεργετικών πολυακόρεστων λιπαρών οξέων.
➜ Μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονο νερό σε καθημερινή βάση.
➜ Προτιμήστε το πράσινο τσάι που, σύμφωνα με έρευνες, έχει φανεί ότι αποτελεί έναν αξιόλογο σύμμαχο στη μάχη κατά της κυτταρίτιδας.
➜ Κρατηθείτε μακριά από ό,τι μπορεί να επιδεινώσει την κυτταρίτιδα, δηλαδή από το αλάτι -που επιτείνει την κατακράτηση υγρών-, από τα γλυκά και τα αναψυκτικά -που παρέχουν περιττές θερμίδες-, από τα ζωικά λίπη και τα τηγανητά, καθώς και από το αλκοόλ.

Οι ασκήσεις
1) Ο χαιρετισμός του ήλιου
Τα οφέλη Με αυτή την πόζα (παραλλαγή του κλασικού χαιρετισμού στον ήλιο)απαιτείται ο συγχρονισμός της αναπνοής με μια σειρά δυναμικών κινήσεων, γεγονός που αυξάνει την οξυγόνωση του αίματος και βελτιώνει την κυκλοφορία του, ζεσταίνει το σώμα και τονώνει τους μηρούς, τους γλουτούς και τα χέρια.
➜ Σταθείτε όρθιες με τα πόδια κλειστά. Εισπνεύστε και σηκώστε τα χέρια σας ψηλά πάνω από το κεφάλι. Εκπνεύστε και κάντε κάμψη -λυγίζοντας τα γόνατα, αν θέλετε-, ακουμπώντας τις παλάμες σας στο πάτωμα δεξιά και αριστερά των ποδιών σας.
➜ Εισπνεύστε και μετακινήστε το αριστερό σας πόδι προς τα πίσω, σε προβολή. Πατήστε γερά το αριστερό πέλμα και σηκώστε τα χέρια ψηλά, αναπνέοντας βαθιά και προσπαθώντας να κρατήσετε την ισορροπία σας (βλ. σχήμα αριστερά).
➜ Κατεβάστε τα χέρια σας, ακουμπώντας τις παλάμες σας δεξιά και αριστερά από το δεξί σας πόδι. Μετακινήστε το δεξί σας πόδι δίπλα στο αριστερό, πιέζοντας τόσο τις παλάμες όσο και τις φτέρνες σας κόντρα στο έδαφος - στη στάση του σκύλου (βλ. σχήμα δεξιά). Εάν χρειαστεί, λυγίστε τα γόνατα. Μείνετε σε αυτή τη θέση για 5 αναπνοές.
➜ Εισπνεύστε και φέρτε αρχικά το αριστερό και μετά το δεξί πόδι κοντά στις παλάμες σας. Μείνετε σε κάμψη με τα πόδια τεντωμένα, αν μπορείτε, φροντίζοντας να εισπνέετε και να εκπνέετε.
➜ Εισπνεύστε και σηκώστε αργά τον κορμό σας σε όρθια στάση, ανεβάζοντας παράλληλα τα χέρια ψηλά. Εκπνεύστε κατεβάζοντας τα χέρια στο πλάι του κορμού σας. Επαναλάβετε την άσκηση, ξεκινώντας με το δεξί πόδι. Κάντε 6-10 επαναλήψεις.

2) Ο χορευτής
Τα οφέλη Τονώνει τόσο τους μηρούς όσο και τους γλουτούς.
➜ Σταθείτε όρθιες, λυγίστε προς τα πίσω το δεξί γόνατο και πιάστε την πατούσα σας, από τη μέσα μεριά, με το δεξί χέρι.
➜ Σηκώστε το δεξί σας πόδι προς τα πίσω, πιέζοντάς το κόντρα στο δεξί σας χέρι. Αργά, κάμψτε λίγο τον κορμό σας προς τα εμπρός, απλώνοντας το αριστερό σας χέρι μπροστά, προκειμένου να ισορροπήσετε (βλ. σχήμα).
➜ Μείνετε σε αυτή τη θέση, παίρνοντας 5-10 βαθιές ανάσες. Κάντε 2 επαναλήψεις για το κάθε πόδι.

3) Η βάρκα
Τα οφέλη
Ενεργοποιεί την κυκλοφορία του αίματος στους κοιλιακούς μυς και στα όργανα της πέψης. Επιπλέον, ενδυναμώνει τους γλουτούς και τους τένοντες των ποδιών.
➜ Ξαπλώστε μπρούμυτα με τα χέρια σας στο πλάι και τις παλάμες στραμμένες προς τα πάνω.
➜ Εισπνεύστε και σηκώστε το κεφάλι, το στήθος, τα πόδια και τα χέρια σας έως το σημείο που νιώθετε άνετα. Κρατήστε σφιγμένους τους κοιλιακούς. Μείνετε σε αυτή τη θέση εισπνέοντας και εκπνέοντας 5 φορές. Χαλαρώστε και επαναλάβετε την άσκηση 3 φορές.

4) Ο αετός
Τα οφέλη Συσφίγγει τους μηρούς και αναζωογονεί την κυκλοφορία του αίματος στα πόδια.
➜ Σταθείτε όρθιες. Σταυρώστε το δεξί σας χέρι πάνω από το αριστερό στο ύψος των αγκώνων και πλέξτε τα χέρια σας έτσι ώστε να ενωθούν οι παλάμες σας.
➜ Σηκώστε το δεξί σας πόδι και «αγκαλιάστε» με αυτό τον αριστερό σας μηρό πάνω από το ύψος του γονάτου σας. Αν μπορείτε, «αγκιστρώστε» το δεξί σας πέλμα πίσω από τον αριστερό σας αστράγαλο (βλ. σχήμα).
➜ Χαμηλώστε λυγίζοντας το αριστερό σας πόδι και κρατώντας την ισορροπία σας. Επιστρέψτε στην αρχική σας θέση και επαναλάβετε 2 φορές σε κάθε πόδι.

5) Η λαμπάδα
Τα οφέλη Βελτιώνει την κυκλοφορία της λέμφου και του αίματος. Παραδοσιακά, θεωρείται ότι ενεργοποιεί τη λειτουργία του θυρεοειδούς.
➜ Ξαπλώστε ανάσκελα με τα χέρια στο πλάι του κορμού. Λυγίστε τα γόνατα και φέρτε τα κοντά στο κεφάλι σας, έτσι ώστε η μέση και η πλάτη σας να ανασηκωθούν από το έδαφος.
➜ Στη συνέχεια, πιάστε τη μέση σας με τα χέρια σας, ώστε να τη στηρίξετε, κρατώντας τους αγκώνες σας στο πάτωμα. Σηκώστε ψηλά τα πόδια σας (βλ. σχήμα). Μείνετε σε αυτή τη θέση παίρνοντας 8-10 βαθιές ανάσες.
➜ Μετά χαμηλώστε τα χέρια σας στο πλάι του κορμού σας και κατεβάστε αργά τη μέση, την πλάτη και τα πόδια στο πάτωμα.

6) Πόδια στον τοίχο
Τα οφέλη Εάν η «Λαμπάδα» σάς είναι δύσκολη, έχετε πρόβλημα στον αυχένα ή έχετε την περίοδό σας (δύο περιπτώσεις που δεν συνιστάται η «Λαμπάδα»), μπορείτε να δοκιμάσετε μια πιο απλή άσκηση, η οποία θα σας χαλαρώσει και θα σας ανακουφίσει αν ταλαιπωρείστε από πρήξιμο στα πόδια λόγω κατακράτησης υγρών.
➜ Απλά ξαπλώστε ανάσκελα και σηκώστε τα πόδια σας κόντρα σε έναν τοίχο, φροντίζοντας ώστε οι γλουτοί σας σχεδόν να εφάπτονται σε αυτόν.
➜ Κλείστε τα μάτια και χαλαρώστε παίρνοντας 8-10 ανάσες. Μετά κατεβάστε τα πόδια και γυρίστε στο δεξί πλάι, σε εμβρυϊκή θέση. Σηκωθείτε αργά τη στιγμή που θα νιώσετε έτοιμες.

Γιόγκα κατά Κυτταρίτιδας
➜ Χάρη στις ασκήσεις της γιόγκα που αψηφούν τους νόμους της βαρύτητας, τονώνεται η κυκλοφορία της λέμφου και του αίματος, γεγονός που συντείνει και στην καλύτερη τοπική αιμάτωση των γλουτών και των μηρών.
➜ Η γιόγκα συμβάλλει στη μείωση του στρες, το οποίο συχνά έχει ως αποτέλεσμα την κατανάλωση πρόχειρου φαγητού - που αποτελεί έναν από τους «συμμάχους» της κυτταρίτιδας.
➜ Δύο βασικές αρχές της γιόγκα είναι η υπομονή και η αποδοχή, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα έχετε παράλογες απαιτήσεις «άμεσης μεταμόρφωσης» των γλουτών σας!
➜ Η γιόγκα ενθαρρύνει την υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής, πλούσιας σε αντιοξειδωτικά, που συμβάλλουν στην προστασία του δέρματος και στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας.

Διασημότητες µε αψεγάδιαστους γλουτούς
Οι παπαράτσι μάς «σερβίρουν» συχνά-πυκνά φωτογραφίες διασημοτήτων κάθε ηλικίας με πραγματικά τέλειους γλουτούς. Μα πώς τα καταφέρνουν;



Madonna Από τις φανατικές πιστές της γιόγκα, η Madonna μπορεί να πέρασε τα 50, αλλά δεν φαίνεται να υπάρχει ούτε ένα «λακκάκι» σε αυτούς τους ιδανικά σμιλεμένους γλουτούς.


Kimberley Stewart Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για το πώς η Kimberley Stewart διατηρεί αυτό το τέλειο σώμα. «Κάνω γιόγκα περίπου 4 φορές την εβδομάδα», δηλώνει η ίδια.


Jessica Biel Η αθλητική Jessica δεν διστάζει να δείξει στην παραλία τους δυνατούς και σμιλεμένους γλουτούς της. Το μυστικό αυτής της αξιοζήλευτης σιλουέτας; Η γιόγκα.


Geri Halliwell Η Geri διατηρεί την υπέροχη σιλουέτα της μετά την εγκυμοσύνη συνδυάζοντας τη γιόγκα με το πρόγραμμα του προσωπικού της γυμναστή, το οποίο τηρεί πιστά.


Kate Hudson Η Kate Hudson έχασε τα κιλά της εγκυμοσύνης, χάρη σε ένα πρόγραμμα που συνδυάζει τη γιόγκα, την αεροβική γυμναστική και τις ασκήσεις ενδυνάμωσης του κορμού.


Jennifer Aniston Η Jen χρωστάει τους υπέροχα λείους γλουτούς της σε ένα συστηματικό πρόγραμμα γιόγκα, το οποίο συνδυάζει με ασκήσεις ενδυνάμωσης και αεροβική γυμναστική.


INFO
Αν ενδιαφέρεστε για ένα ολοκληρωμένο διατροφικό πλάνο κατά της κυτταρίτιδας, μπορείτε να ακολουθήσετε τις συμβουλές του Dr. Howard Murad, συγγραφέα του βιβλίου «The Cellulite Solution». Μπορείτε να το παραγγείλετε από το online βιβλιοπωλείο: www.amazon.com

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΝ
κ. Μαράγια (Lhamo-Ekanta) Καρακώστα, δασκάλα γιόγκα.