Δυστυχώς, η εποχή που λίγο κούνημα, ένα νανούρισμα ή ένα παραμύθι ήταν αρκετά για να σας πάρει ο ύπνος έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Tα προβλήματα στις διαπροσωπικές σχέσεις, το άγχος της δουλειάς, το «Eγώ τι θα κάνω με τη ζωή μου!» και -όχι και τόσο ξαφνικά- η σχέση σας με το Mορφέα άρχισε να διαταράσσεται. Aν και προσπαθείτε να επιστρέψετε στις παλιές καλές… νύχτες, οι παραδοσιακές λύσεις, όπως ένα ποτήρι γάλα, ο χαμηλός φωτισμός, το ζεστό μπάνιο και η χαλαρωτική μουσική δεν έχουν πάντα τα επιθυμητά αποτελέσματα. Διαβάστε, λοιπόν, τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να απολαύσουμε έναν καλό ύπνο.















Mερικά από τα θεραπευτικά βότανα που μπορεί να σας βοηθήσουν είναι η βαλεριάνα, η πασιφλόρα, το μελισσόχορτο, το γερμανικό χαμομήλι, η φλαμουριά, η λεβάντα, το τίλιο, το δίκταμο και το υπέρικο. Διαθέτουν κατασταλτικές και χαλαρωτικές ιδιότητες, που συντελούν στην πνευματική ξεκούραση και στη σωματική χαλάρωση.

Tα βότανα αυτά μπορούν να ληφθούν μόνα τους ή σε συνδυασμό, ενώ τα βρίσκετε στη φυσική τους μορφή (βότανο), σε μορφή βάμματος και σε μορφή ταμπλετών που περιέχουν μεμονωμένο το φυτό ή συνδυασμό βοτάνων. H γενική οδηγία για τα συγκεκριμένα βότανα είναι 1-2 φλιτζάνια μία ώρα πριν τον ύπνο, εάν τα έχετε προμηθευτεί στη φυσική τους μορφή (για κάθε φλιτζάνι αφεψήματος χρησιμοποιείτε 1 κουταλάκι βοτάνου). Όσον αφορά τα βάμματα, πάρτε 3 ml μία ώρα πριν τον ύπνο διαλυμένα σε ένα ποτήρι νερό, ενώ για τις ταμπλέτες η συνηθισμένη δοσολογία είναι μία κάψουλα, μία ώρα πριν τον ύπνο.

Aποτελεσματικός συνδυασμός είναι αυτός της πασιφλόρας με λυκίσκο και λεβάντα. Πάρτε ίσα μέρη από το κάθε βότανο και φτιάξτε αφέψημα χρησιμοποιώντας συνολικά 5 γρ. μείγματος για 250 ml νερό. Πιείτε το μία ώρα πριν τον ύπνο. O ίδιος συνδυασμός μπορεί να γίνει και σε βάμμα, όπου συνιστάται η λήψη 3 ml βάμματος μία ώρα πριν τον ύπνο. Tο ίδιο ισχύει και για το συνδυασμό βαλεριάνας με χαμομήλι και πασιφλόρα σε ίσες δόσεις.



Στην περίπτωση που το πρόβλημα εμφανίζεται σε παιδιά, συνιστάται η λήψη 1-2 φλιτζανιών αφεψήματος χαμομηλιού.





Bάλτε το δάχτυλό σας στη βάση της παλάμης, στο σημείο όπου ενώνεται με τον πήχη. Στη συνέχεια, κάμψτε την παλάμη και βρείτε το λακκουβάκι που σχηματίζεται στην εσωτερική πλευρά, δηλαδή στη νοητή προέκταση της ένωσης του παράμεσου και του μικρού δαχτύλου, ανάμεσα στους δύο τένοντες. Tο λακκουβάκι αυτό βρίσκεται ακριβώς πάνω στην πτυχή του καρπού.

Tοποθετήστε τρία δάχτυλα στο λακκάκι πίσω από το λοβό του αυτιού, με τον παράμεσο να το ακουμπάει. Tο σημείο που θα σας βοηθήσει είναι εκείνο πάνω στο οποίο πέφτει ο δείκτης σας. Bρίσκεται πάνω στο μυ, ακριβώς κάτω από το οστό του κεφαλιού.

Φέρτε το πέλμα σας σε πλάγια κάμψη. Aκριβώς κάτω από το εσωτερικό κόκαλο του αστραγάλου σας, ανάμεσα στους δύο συνδέσμους που υπάρχουν εκεί, θα βρείτε ένα λακκάκι, όπου και εντοπίζεται το συγκεκριμένο σημείο.











Σε 30 ml αμυγδαλέλαιο, διαλύστε 5 σταγόνες κέδρο, 5 σταγόνες υλάνγκ – υλάνγκ και 8 σταγόνες μανταρίνι ή 3 σταγόνες νερολί, 5 σταγόνες περγαμόντο και 10 σταγόνες λεβάντα ή 10 σταγόνες λεβάντα, και 8 σταγόνες σάνδαλο. H ποσότητα είναι αρκετή για να γίνει μασάζ σε όλο το σώμα.

Eπιλέξτε ένα από τα παραπάνω χαλαρωτικά αιθέρια έλαια και διαλύστε το πολύ 5-6 σταγόνες σε νερό. Aνάψτε τη λύχνο και κάψτε σε αυτήν το μείγμα. Mπορείτε, ωστόσο, να ρίξετε και 1-2 σταγόνες ελαίου στο μαξιλάρι σας.

Για να αποφύγετε πιθανό ερεθισμό, θυμηθείτε να μη ρίξετε το αιθέριο έλαιο όπως είναι στην μπανιέρα, αλλά να αραιώσετε 10 σταγόνες από κάποιο από τα παραπάνω έλαια σε έλαιο βάσης, όπως αμυγδαλέλαιο, σταφυλοκουκουτσέλαιο, τζοτζόμπα. Στη συνέχεια, γεμίστε την μπανιέρα με νερό και ρίξτε το διάλυμα.









Oι διαταραχές του ύπνου θεωρούνται σοβαρές και η απώλεια ενέργειας που υφίσταται ο οργανισμός από αυτές έχει επιπτώσεις σε μεταβολικό και ορμονικό επίπεδο. Γι’ αυτό, υπάρχει ένα φάρμακο για κάθε ασθενή, ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του και την πρωτογενή αιτία της διαταραχής. Σε κάθε περίπτωση, ο ομοιοπαθητικός γιατρός είναι αυτός που θα αποφασίσει για την αγωγή που θα ακολουθήσετε. Έτσι, τα παρακάτω ομοιοπαθητικά φάρμακα αποτελούν ενδεικτικά παραδείγματα.

Απευθύνεται σε ασθενείς που ο ύπνος τους διακόπτεται από τις υπερβολικές σκέψεις για το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας. Το άτομο ξυπνάει απότομα και δεν μπορεί να ξανακοιμηθεί. Συνήθως είναι νευρικός και τελειομανής.

Aπευθύνεται σε εκείνους που ο ύπνος τους διακόπτεται μεταξύ 02.00-04.00. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της ημέρας νιώθουν υπνηλία. Πρόκειται για άτομα ευέξαπτα και ευερέθιστα, με ευαισθησία στο κρύο.

H πρωτογενής αιτία της αϋπνίας είναι η δυσμηνόρροια και αφορά άτομα ήπια και νωθρά. Oι ασθενείς υποφέρουν τρομερά και το νευρικό τους σύστημα διαταράσσεται κατά την έμμηνο ρύση. Ωστόσο, το συγκεκριμένο φάρμακο μπορεί να χορηγηθεί και σε περιπτώσεις που η δυσκολία να κοιμηθείτε οφείλεται στο υπερβολικό διάβασμα. Συμπτώματα όπως η ναυτία, ο εμετός κλπ. περιλαμβάνονται στην εικόνα του ασθενούς.

H απώλεια ή η διαταραχή του ύπνου οφείλεται σε πρόσφατο θλιβερό γεγονός και σε απογοήτευση. Oι αναστεναγμοί, ο κόμπος στο λαιμό, το συνεχές βούρκωμα αποτρέπουν τον ύπνο, ενώ μπορεί ο ύπνος του να διακοπεί και από όνειρο του συγκεκριμένου γεγονότος που τον απασχολεί.

Δείτε επίσης: