Αντιδρούν οι εταιρείες στον υπερβολικά μεγάλο σε μέγεθος νέο αναλυτικό πίνακα της θρεπτικής αξίας των προϊόντων, που επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σύμφωνα με την τελευταία απόφαση των Βρυξελλών, οι πληροφορίες γύρω από τη θρεπτική αξία των προϊόντων θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερο μέγεθος και να είναι καθαρά τυπωμένες, έτσι ώστε οι καταναλωτές να μπορούν εύκολα να διαβάζουν την θερμιδική τους αξία ή την περιεκτικότητά τους σε νάτριο, σάκχαρα και κορεσμένα λιπαρά. Αυτό, πιστεύουν ότι θα βοηθήσει στη σωστή καθοδήγηση των αγοραστών να επιλέγουν πιο υγιεινά προϊόντα, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στον αγώνα κατά της παιδικής και της παχυσαρκίας των ενηλίκων. Όπως όμως ισχυρίζονται οι εταιρείες (π.χ. η Nestlé και η Coca-Cola), οι νέοι πίνακες είναι τέτοιου μεγέθους που δεν χωρούν στη συσκευασία των προϊόντων, αλλά και καθιστούν μη εμφανές το λογότυπο των εταιρειών. Οι τελευταίες υποστηρίζουν ακόμη ότι ο ανασχεδιασμός των ετικετών τους θα μπορούσε να οδηγήσει σε μη αναγνωρίσιμες συσκευασίες, πλήττοντας έτσι τις πωλήσεις τους.
Σύμφωνα με τις εταιρείες, σε κάποιες περιπτώσεις μικρών συσκευασιών, οι ετικέτες με τους μεγαλύτερους πίνακες επιβάλλουν ακόμη και την αλλαγή του μεγέθους τους, καθώς π.χ. οι μικρές κονσέρβες θα πρέπει να μεγαλώσουν προκειμένου να φαίνονται καθαρά τα αναλυτικά στοιχεία της θρεπτικής αξίας των προϊόντων.
Η Ομοσπονδία Βιομηχανιών Τροφίμων και Ποτών της Ε.Ε. αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες να αναλάβει δράση με στόχο την απόρριψη της γενικευμένης επιγραφής συγκεκριμένων διαστάσεων για όλα τα προϊόντα.
Διαβάστε ακόμα:
Oι νέες ετικέτες των τροφίμων
http://www.vita.gr/html/ent/774/ent.4774.asp
Tεστ. Ξέρετε να διαβάζετε τις ετικέτες των τροφίμων;
http://www.vita.gr/html/ent/309/ent.1309.asp
«Πόλεμος» για τις νέες ετικέτες
Αντιδρούν οι εταιρείες στον υπερβολικά μεγάλο σε μέγεθος νέο αναλυτικό πίνακα της θρεπτικής αξίας των προϊόντων, που επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση.