Ο συνδυασμός δύο ή τριών αντιπηκτικών φαρμάκων αυξάνει τον κίνδυνο στομαχικής ή εντερικής αιμορραγίας κατά δύο ή ακόμη και τρεις φορές, προειδοποιούν τώρα αμερικανοί επιστήμονες.


Τα συγκεκριμένα φάρμακα – ανάμεσά τους και η ασπιρίνη – λαμβάνονται συνήθως για την πρόληψη των θρομβώσεων από ανθρώπους που αντιμετωπίζουν καρδιαγγειακά προβλήματα.


Όπως διαπίστωσαν όμως οι ειδικοί του Κολεγίου Ιατρικής Μπέιλορ στο Τέξας, τα αντιπηκτικά μπορεί να προλαμβάνουν τα εγκεφαλικά ή καρδιακά επεισόδια, ταυτόχρονα όμως εκτοξεύουν στα ύψη τον κίνδυνο εσωτερικής αιμορραγίας.


«Συνήθως τα φάρμακα αυτά συνταγογραφούνται προς αποφυγήν ενός νέου καρδιακού ή εγκεφαλικού επεισοδίου», αναφέρει η δρ. Νίνα Έιμπραχαμ. «Παρόλα αυτά, το καθένα από τα συγκεκριμένα χάπια ξεχωριστά συνδέεται με υψηλό κίνδυνο εμφάνισης στομαχικής ή εντερικής αιμορραγίας», εξηγεί.


Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία 78.000 ασθενών ηλικίας 60-99 ετών, τα οποία προέρχονταν από το υπουργείο Υποθέσεων Βετεράνων.


Σύμφωνα με αυτά, σε κάποιους από τους ασθενείς είχαν χορηγηθεί τέσσερις διαφορετικοί συνδυασμοί αντιπηκτικών φαρμάκων: κάποιοι έπαιρναν ασπιρίνη σε συνδυασμό με ένα αντιθρομβωτικό φάρμακο όπως π.χ. το Plavix, κάποιοι άλλοι έπαιρναν ένα αντιθρομβωτικό μαζί με ένα αντιπηκτικό όπως π.χ. η βαρφαρίνη, κάποιοι έπαιρναν βαρφαρίνη με ασπιρίνη, ενώ κάποιοι άλλοι και τα τρία προαναφερθέντα φάρμακα.


Από τα στοιχεία αυτά προέκυψε ότι στο 30,4% των ασθενών είχε συνταγογραφηθεί ένας από τους παραπάνω συνδυασμούς και ότι 1.061 από αυτούς εμφάνισαν τελικά αιμορραγικά επεισόδια μέσα στον πρώτο χρόνο λήψης των αντιπηκτικών φαρμάκων και χρειάστηκαν μάλιστα άμεση ιατρική παρέμβαση.


Διαβάστε ακόμα:

Όχι στην προληπτική χρήση ασπιρίνης

http://www.vita.gr/html/ent/278/ent.9278.asp


Ασπιρίνη: Έχει μια θέση στην καρδιά μας…

http://www.vita.gr/html/ent/498/ent.5498.asp


Η ασπιρίνη σε νέες περιπέτειες

http://www.vita.gr/html/ent/197/ent.7197.asp