Επιβλαβής για την υγεία είναι η αυξημένη κατανάλωση υδατανθράκων, όπως π.χ. τα κορνφλέικς και το άσπρο ψωμί, εκτιμούν δύο νέες μελέτες.

Σύμφωνα με την πρώτη, που έγινε από τους ειδικούς του Ιατρικού Κέντρου Chaim Sheba στο Ισραήλ, η συχνή κατανάλωση υδατανθράκων αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα εκδήλωσης καρδιακών προβλημάτων.

Ο λόγος, όπως εξηγούν οι ερευνητές στο επιστημονικό έντυπο «Journal of the American College of Cardiology», είναι ότι μια διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες – όπως π.χ. ψωμί, ζυμαρικά, μπισκότα, δημητριακά, πατάτες – αυξάνει αρκετά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, δυσκολεύοντας έτσι την φυσιολογική λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων.

Στην έρευνα συμμετείχαν 56 παχύσαρκοι αλλά υγιείς άνδρες και γυναίκες ηλικίας από 35 έως 60 ετών. Μέχρι το ξεκίνημά της, κανένας από τους εθελοντές δεν είχε εμφανίσει διαβήτη ή οποιοδήποτε καρδιακό πρόβλημα.

Οι ειδικοί χώρισαν τους συμμετέχοντες σε ομάδες και προσέφεραν στην κάθε μια γεύματα που περιείχαν διαφορετικά επίπεδα υδατανθράκων. Στη συνέχεια, προχώρησαν σε εξέταση της αγγειοδιαστολής μέσω ροής (FMD), του βασικότερου δείκτη δηλαδή της ενδοθηλιακής λειτουργίας.

Από τις εξετάσεις προέκυψε ότι όσο μεγαλύτερη ήταν η κατανάλωση των υδατανθράκων, τόσο υψηλότερα ήταν και τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και τόσο χειρότερη η λειτουργία του ενδοθηλίου, γεγονός που πιστεύεται ότι προδιαθέτει για καρδιαγγειακές βλάβες. «Βασιζόμενοι στην έρευνά μας, ειδοποιούμε τους καταναλωτές να προτιμούν τους υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη και να αποφεύγουν εκείνους που έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη ώστε να προστατεύσουν την υγεία τους, αποφεύγοντας τους εν δυνάμει κινδύνους για τη λειτουργία του ενδοθηλίου», γράφουν οι ερευνητές, επισημαίνοντας ότι η κακή λειτουργία του οδηγεί σε αθηροσκλήρωση και πιθανώς και σε καρδιοπάθειες.

Η δεύτερη έρευνα έγινε από τους ειδικούς του Πανεπιστημίου της Αλαμπάμα και παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της αμερικανικής Ένωσης Ενδροκρινολόγων, έδειξε ότι η διατροφή χαμηλών υδατανθράκων θέτει σε λειτουργία έναν μηχανισμό που δημιουργεί την αίσθηση του κορεσμού. Αποτέλεσμα; Όσοι περιορίζουν τους υδατάνθρακες νιώθουν χορτάτοι γρηγορότερα και με μικρότερες μερίδες φαγητού.

Διαβάστε ακόμη:
Γερή καρδιά bye bye…by pass
http://www.vita.gr/html/ent/012/ent.9012.asp

Tα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε!
http://www.vita.gr/html/ent/609/ent.6609.asp

Χάπι για την καρδιά από συστατικό της ντομάτας
http://www.vita.gr/svc/search/index.asp

Δείτε επίσης: