Σύμφωνα με νέα μελέτη, οι φαρδύτεροι μηροί προστατεύουν από καρδιαγγειακά νοσήματα.


Τα ευχάριστα αυτά νέα για τους ελαφρώς εύσωμους έρχονται από δανούς επιστήμονες του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Κοπεγχάγης, που μελέτησαν επί 10 χρόνια 3.000 Δανούς, άνδρες και γυναίκες. Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι εκείνοι των οποίων κάθε μηρός έχει περίμετρο κάτω των 60 εκατοστών, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιακά προβλήματα και να πεθάνουν πρόωρα, συγκριτικά με όσους έχουν φαρδύτερους μηρούς.


Συγκεκριμένα, εκείνοι που έχουν μικρή περιφέρεια μηρών, κοντά στα 55 εκατοστά, έχουν διπλάσιο κίνδυνο πρόωρου θανάτου και σοβαρών προβλημάτων υγείας. Ακόμη, οι ειδικοί παρατήρησαν ότι τα άτομα που η περίμετρος των μηρών τους άγγιζε τα 60 εκατοστά, αντιμετώπιζαν μικρότερο κίνδυνο.


Μάλιστα, τα ευρήματα αυτά εξακολουθούσαν να ισχύουν ακόμη κι όταν ελήφθησαν υπόψη και άλλοι παράγοντες, όπως το κάπνισμα, η υπέρταση, τα επίπεδα χοληστερίνης, η σωματική δραστηριότητα, αλλά και το κοιλιακό λίπος, το οποίο έχει ήδη συσχετιστεί με τις καρδιαγγειακές παθήσεις.


Οι ειδικοί πιστεύουν ότι όσοι έχουν μηρούς με μικρή περίμετρο, ίσως δεν έχουν αρκετή μυϊκή μάζα και επομένως δεν μπορούν να επεξεργαστούν κατάλληλα την ινσουλίνη, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 και κατ’ επέκταση για καρδιαγγειακά νοσήματα.


Αν θέλετε να μετρήσετε το μηρό σας, πρέπει να το κάνετε ψηλά, στην «κούρμπα» που σχηματίζεται στο πόδι εκεί που τελειώνει ο γλουτός.


Η ενδιαφέρουσα μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «British Medical Journal», είναι η πρώτη που συνδέει το μέγεθος των μηρών με τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων και την πιθανότητα πρόωρου θανάτου, και καταδεικνύει μάλιστα ισχυρότερη σχέση ανάμεσα στην περίμετρο του μηρού και τις καρδιαγγειακές παθήσεις από ό,τι η περίμετρος της κοιλιάς, που αποτελεί πια μια καθιερωμένη μέθοδο εκτίμησης του καρδιαγγειακού κινδύνου.


Διαβάστε ακόμα:

Η κοιλίτσα «εγκυμονεί» κινδύνους

http://www.vita.gr/html/ent/906/ent.8906.asp


Πώς έκανα λιποαναρρόφηση

http://www.vita.gr/html/ent/262/ent.6262.asp


Λιγότερες θερμίδες, περισσότερα χρόνια

http://www.vita.gr/html/ent/656/ent.9656.asp


Ο μύθος του μεταβολικού συνδρόμου

http://www.vita.gr/html/ent/322/ent.6322.asp


Πώς θα επιταχύνω το μεταβολικό μου ρυθμό;

http://www.vita.gr/html/ent/184/ent.1184.asp