Τι μας προσφέρει: Το πεπόνι είναι πλούσιο σε κάλιο (το οποίο βοηθάει στη ρύθμιση της υπέρτασης, συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος), βιταμίνη C (που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει από διάφορες μορφές καρκίνου) και β-καροτίνη (την οποία ο οργανισμό μας μετατρέπει σε βιταμίνη Α όταν υπάρχει ανάγκη), ενώ έχει διουρητική δράση, λόγω της μεγάλης ποσότητας νερού που περιέχει. Επιπλέον, ο φλοιός του πεπονιού θεωρείται ότι τονώνει το δέρμα, γι’ αυτό άλλωστε χρησιμοποιείται και ως βασικό συστατικό σε μάσκες προσώπου και συνδέεται με τη μείωση της ακμής στην περίοδο της εφηβείας.


Τεστ φρεσκάδας: Το βαρύ πεπόνι με έντονο άρωμα θεωρείται εξαιρετικά γλυκό! Βεβαιωθείτε επίσης ότι αυτό που επιλέξατε δεν ρωγμές στο φλοιό του.


Στην κουζίνα: Αν και καταναλώνεται πολύ ευχάριστα σκέτο ή συνοδεία φέτας, το πεπόνι μπορεί να παίξει βασικό ρόλο σε συνταγές γλυκών ή και να πρωταγωνιστήσει ως ορεκτικό. Βάλτε το στη φρουτοσαλάτα σας, δοκιμάστε milk shake πεπονιού μαζί με κουαντρό, μαύρη ζάχαρη, παγωτό βανίλια και φρέσκο γάλα, φτιάξτε ένα γρήγορο ορεκτικό συνδυάζοντάς το με αλλαντικά, όπως προσούτο, χαμόν ή μυκονιάτικη λούτζα (περνάτε σε οδοντογλυφίδα ένα χοντρό κομμάτι πεπονιού και μια φέτα αλλαντικού) ή τηγανίστε το και περιχύστε το με κρέμα από μανούρι.


Στο ψυγείο: Αν επιλέξετε άγουρο πεπόνι, μπορείτε να το διατηρήσετε εκτός ψυγείου μέχρι να ωριμάσει και να αποκτήσει πιο γλυκιά γεύση. Μόλις το κόψετε, όμως, καλό είναι να το τυλίξετε με διάφανη μεμβράνη και να το αποθηκεύσετε στο ψυγείο.


Tip: Αφού κόψετε το πεπόνι, καταναλώστε το όσο πιο γρήγορα μπορείτε, γιατί όταν έρχεται σε επαφή του με τον αέρα καταστρέφεται ευκολότερα η βιταμίνη C που περιέχει. Μην το παρακάνετε όμως με την ποσότητα που θα καταναλώσετε, γιατί το πεπόνι είναι δύσπεπτο φρούτο.