Σύμφωνα με νεότερη έρευνα οι ετικέτες που πληροφορούν τους καταναλωτές για την διατροφική αξία των γευμάτων που επιλέγουν, τελικά δεν φαίνεται να επηρεάζουν τις επιλογές τους. Οι ερευνητές Christine Hoefkens και Dr Wim Verbeke από το Πανεπιστήμιο Ghent του Βελγίου ζήτησαν από 224 φοιτητές να καταγράψουν τις επιλογές τους από την καφετέρια του Πανεπιστημίου.


Στη συνέχεια, τοποθέτησαν διακριτικές ταμπελίτσες στα διάφορα τρόφιμα σύμφωνα με τις οποίες τα αξιολογούσαν με μια κλίμακα από το μηδέν (δηλαδή ανθυγιεινά) έως τρία αστέρια (τα πιο υγιεινά). Στις διευκρινιστικές ταμπέλες επίσης, αναγραφόταν η περιεκτικότητα των τροφίμων σε αλάτι, θερμίδες, κορεσμένο λίπος και λαχανικά.


Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι οι διατροφικές σημάνσεις δεν μετέβαλαν τις επιλογές των φοιτητών. Το 70% των επιλογών τους είχε μηδέν έως ένα αστέρια, τόσο πριν τοποθετηθούν οι ετικέτες όσο και μετά. Μάλιστα το κύριο κριτήριο της επιλογής τους φαίνεται ότι ήταν οι προσφορές στα γεύματα και όχι η διατροφική τους αξία.


Το συμπέρασμα των ειδικών είναι ότι σε περιβάλλοντα που δεν σερβίρουν ιδιαίτερα υγιεινό φαγητό όπως π.χ., σε ένα φαστ –φουντ, οι καταναλωτές είναι απίθανο να επηρεαστούν ως προς τις επιλογές τους από τυχόν διατροφικές επισημάνσεις πάνω στα γεύματα.