Η διατροφική αξία των τροφίμων και των ποτών που διαφημίζονται στη διάρκεια των παιδικών εκπομπών είναι πολύ χαμηλότερη σε σύγκριση με όσα τρόφιμα διαφημίζονται τις υπόλοιπες ώρες, επισημαίνουν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Illinois στο Σικάγο.

Στην έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Ιατρική Εφημερίδα “Childhood Obesity” (Παιδική Παχυσαρκία) οι επιστήμονες μελέτησαν τις διαφημίσεις στις οποίες εκτίθενται τα παιδιά κατά τη διάρκεια προγραμμάτων που αφορούν τόσο ενήλικες όσο και παιδιά.
Επίσης, μελέτησαν τη διατροφική αξία των διαφημιζόμενων προϊόντων (δημητριακά πρωινού, γλυκά, σοκολάτες, σνακ, διάφορα ποτά κλπ.) και το κατά πόσο ήταν συμβατά με τις κατευθυντήριες γραμμές / οδηγίες όσον αφορά στα τρόφιμα που προωθούνται / διαφημίζονται σε παιδιά, που καθορίζονται από επιστημονικούς Αμερικανικούς φορείς όπως το Αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας, ο Αμερικανικός Οργανισμός Φαρμάκων και Τροφίμων (FDA) κ.α. Συγκεκριμένα, αυτές οι οδηγίες επιμένουν στη μείωση συστατικών όπως τα κορεσμένα και τα τρανς λιπαρά, το αλάτι και τα πρόσθετα γλυκαντικά (π.χ. ζάχαρη) εξαιτίας της πιθανής αρνητικής τους επίδρασης στην υγεία και το σωματικό βάρος.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι στη διάρκεια όλων των τηλεοπτικών προγραμμάτων το 84% των σχετικών διαφημίσεων (που βλέπουν και παιδιά ηλικίας από 2 ως 11 ετών) αφορούν σε προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη, ζάχαρη και αλάτι. Το αντίστοιχο ποσοστό των ανθυγιεινών διαφημιζόμενων τροφίμων στις εκπομπές που απευθύνονται ειδικά σε παιδιά είναι ακόμα υψηλότερο και φτάνει στο 95%. 

Διαβάστε ακόμη

Στοπ στις διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού

Οι διαφημίσεις φαστ φουντ παχαίνουν